Китайський автогігант BYD, який швидко набирає обертів на глобальному ринку електромобілів, несподівано переглянув свої плани щодо будівництва заводу в Мексиці. Причиною стали геополітичні ризики та зміни у зовнішньоторговельній політиці США після повернення Дональда Трампа до Білого дому. У результаті компанія вирішила зосередитися на розвитку в Південній Америці, відкривши перше підприємство за межами Азії — у Бразилії
Ще минулого року BYD вивчала три потенційні локації в Мексиці для будівництва нового заводу
Але у вересні 2024 року компанія призупинила процес, вирішивши дочекатися результатів президентських виборів у США. Перемога Трампа, як і очікувалося, принесла жорсткі торговельні ініціативи, зокрема нові мита, які значно ускладнюють діяльність китайських виробників на ринку Північної Америки. Паралельно, міністерство торгівлі Китаю також призупинило погодження мексиканського проєкту через ризик витоку технологій у США
У такій ситуації BYD вирішила змінити напрям і зробила ставку на Бразилію, де вже запустила повноцінне виробництво. Новий завод компанії у Камасарі наразі розрахований на випуск 150 тисяч автомобілів на рік, з перспективою збільшення виробничих потужностей до 300 тисяч протягом двох років. Це амбітний проєкт, який дозволяє BYD закріпитися на стрімко зростаючому латиноамериканському ринку
Під час відкриття заводу виконавча віцепрезидентка BYD Стелла Лі наголосила, що вплив геополітики на стратегії автоконцернів досить сильно впливає у всьому світі. Вона визнала, що нині багато міжнародних компаній змушені переглядати свої плани через нові виклики: «Ми хочемо дочекатися більшої ясності, перш ніж ухвалювати остаточні рішення»
Втім, новий завод у Бразилії також не обійшовся без суперечностей
Наприкінці 2024 року місцева влада зафіксувала факти порушень трудових прав іноземних працівників, які, за їхніми словами, перебували в умовах, наближених до сучасного рабства. У відповідь на це керівництво BYD пообіцяло вжити заходів: зміцнити співпрацю з місцевими партнерами та запровадити суворіші стандарти дотримання прав людини й трудових норм
Компанія визнає, що доведеться пригальмувати темпи експансії заради якіснішої адаптації та відповідального ведення бізнесу. «Нам слід сповільнити темп і зосередитися не на швидкості, а на стійкому розвитку», — зазначила Лі
Поки ринок США залишається політично ризикованим для китайських автовиробників, Бразилія та інші країни Глобального Півдня можуть стати ключовими точками росту для BYD у найближчі роки. З огляду на зростання попиту на доступні електромобілі в Південній Америці, цей крок може виявитися стратегічно правильним
Читати далі
Схожі записиMG Cyberster, перший у світі електричний родстер із м’яким дахом та дверима «крила метелика», вже в Україні та доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Створений, щоб поєднувати емоції з інноваціями, Cyberster відкриває нову еру для бренду із британським корінням Силует Cyberster поєднує класичні риси спортивного родстера з футуристичною агресивністю. Подовжений капот, низька посадка, та […]
16 Жовтня 2025Mitsubishi готує сюрприз для відвідувачів Japan Mobility Show у Токіо — футуристичний електричний позашляховик, створений для життя на природі. У той час як компанія в Європі співпрацює з Renault, маючи декілька їхніх моделей під власним брендом, на домашньому ринку вона експериментує з досить сміливими концептами Новий концепт, який поки не має офіційної назви, поєднує позашляховий […]
16 Жовтня 2025Європейські краш-тести знову перевірили китайський автопром на міцність — і результат виявився невтішним Електромобіль Dongfeng Box EV, відомий також як Nammi Box, отримав лише три зірки у рейтингу безпеки Euro NCAP, тоді як його суперники — Renault 5 та BYD Dolphin — показали набагато вищі результати. Для європейських експертів це стало свідченням того, що деяким […]
16 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі