Китайська компанія CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), один із провідних світових виробників акумуляторів для електромобілів, оголосила про низку технологічних оновлень, що можуть суттєво вплинути на подальший розвиток галузі. Серед основних новинок: акумулятори другого покоління Shenxing із надшвидким заряджанням, технологія Dual Power для дальніх поїздок та натрій-іонні батареї, адаптовані до низьких температур
Швидке заряджання: до 520 км пробігу за 5 хвилин
Нові акумулятори Shenxing Gen 2 від CATL забезпечують до 520 км пробігу (320 миль) після 5 хвилин зарядки, що дорівнює приблизно 2,5 км пробігу за секунду. Для порівняння, попереднє покоління Shenxing, представлене у 2023 році, дозволяло відновити 400 км пробігу за 10 хвилин
Це також перевищує показники акумуляторів від конкурента BYD, які дозволяють зарядити 400 км за ті ж 5 хвилин. Таким чином, CATL підвищує планку швидкості заряджання для всього ринку електромобілів, і тепер швидкість зарядки можна легко порівнювати зі швидкістю заправки викопним паливом традиційних автомобілів з ДВЗ

Запас ходу до 800 км і ефективність у холодному кліматі
Крім рекордної швидкості заряджання, друге покоління Shenxing також забезпечує до 800 км (497 миль) загального пробігу на одному заряді. Акумулятори можуть заряджатися з 5% до 80% за 15 хвилин, зберігаючи ефективність при температурах до -10°C
Хоча не уточнюється, скільки з 67 нових моделей електромобілів, запланованих до випуску у 2025 році, отримають ці батареї, їх впровадження в серійне виробництво очікується найближчим часом

Технологія подвійного живлення (Dual Power): до 1500 км пробігу
Ще одним важливим нововведенням стала розробка технології Freevoy Dual Power Battery. Вона передбачає поєднання двох незалежних батарейних блоків у межах однієї системи, що дозволяє електромобілю подолати понад 1500 км пробігу (932 милі) без підзарядки
Ця система нагадує двигуни в авіації: основна батарея забезпечує основний рух, тоді як допоміжна, створена без використання графіту, працює як резерв – вмикається тільки після вичерпання основного заряду. Це дозволяє зробити допоміжний блок меншим, дешевшим і менш зношуваним, хоча він має повільніше заряджання та меншу кількість циклів
Очікується, що Dual Power Battery буде впроваджена у серійне виробництво впродовж наступних 2–3 років, хоча поки не уточнюється, який саме автовиробник першим використає цю технологію

Натрій-іонні батареї: стабільність при низьких температурах
Наприкінці анонсували оновлення лінійки натрій-іонних акумуляторів, які мають надійти у масове виробництво в грудні 2025 року. Ці батареї розглядаються як альтернатива свинцево-кислотним для автомобілів з ДВЗ, а також літій-залізо-фосфатним (LFP) у гібридах та EV
Ключова перевага натрій-іонних батарей – висока термічна стійкість. Випробування показали, що навіть при механічному пошкодженні (прокол, свердління, розрізання) вони не займаються та не вибухають. Крім того, вони демонструють стабільну роботу при -40°C і можуть заряджатися з 30% до 80% за 30 хвилин при температурі -30°C

Енергетична щільність та довговічність
За інформацією CATL, натрій-іонні батареї забезпечують понад 200 км пробігу в гібридних PHEV-моделях і здатні витримати до 10 000 циклів заряджання. Така витривалість робить їх придатними для комерційного транспорту та інтенсивної експлуатації. Крім того, прогнозується зниження собівартості виробництва порівняно з традиційними літій-іонними рішеннями, що відкриває можливості для широкого застосування у бюджетному сегменті
Оновлення, представлені CATL, підтверджують технічне лідерство компанії у галузі акумуляторних технологій. Надшвидке заряджання, збільшений запас ходу, стабільна робота при мінусових температурах і нові підходи до архітектури батарей створюють передумови для прискорення переходу на електромобілі
Найближчі кілька років покажуть, наскільки швидко ці технології інтегруються у масові моделі, але вже зараз вони формують орієнтири для ринку акумуляторів до 2030 року
Читати далі
Схожі записиДоступний компактний електричний хетчбек, створений і зібраний у Європі — це саме те, що треба у боротьб із жорсткою конкуренцією з боку китайських брендів Продажі Volkswagen ID. Polo в Європі стартують у квітні наступного року Початкова ціна становитиме 25 тисяч євро з урахуванням ПДВ. У своєму сегменті новинка одразу виходить на поле Renault 5, який […]
16 Грудня 2025
Компанія запустила автономні Model Y без пасажирів і без водія в салоні, який підстраховував автопілот. Для платних поїздок нагляд людини поки зберігається, однак сам факт виїзду повністю «порожніх» авто на міські вулиці став важливим етапом для бренду, який робить ставку на автономне водіння, штучний інтелект і робототехніку Відео з чорним Model Y, який спокійно рухається […]
16 Грудня 2025
Оновлення мало з’явитися вже цього року та принести інтерфейс і функції, знайомі за новими моделями бренду. Йдеться про машини з мультимедійною системою на базі Google, тобто з Android Automotive У компанії пояснюють затримку прагненням забезпечити стабільну роботу нового інтерфейсу на всіх сумісних авто, незалежно від ринку, року випуску чи версії «заліза». Тепер реліз перенесли на […]
16 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі