Світова автомобільна індустрія перебуває на межі найбільшої трансформації за останні десятиліття
Ключовим драйвером змін стає електрифікація транспорту, яку активно просувають не лише європейські чи американські компанії, а насамперед китайські виробники. Саме вони сьогодні задають темп розвитку галузі, пропонуючи доступніші та технічно просунуті моделі. І хоча перехід до «електрики» відбувається нерівномірно у різних країнах, експерти впевнені: повернення до старої епохи бензинових двигунів уже не буде
Volvo з квітня очолив Хакан Самуельссон — людина, яка вже керувала шведським брендом майже десятиліття та відома своєю рішучістю. Тепер він повернувся на два роки, аби провести компанію через складний перехідний період. Самуельссон наголошує: електрифікація є неминучою і протягом найближчого десятиліття електромобілі стануть не лише масовішими, а й дешевшими. Це означає, що глобальний ринок повністю змінить свій вигляд, і не кожна компанія зможе адаптуватися

«Через десять років усі автомобілі будуть електричними, і вони стануть доступнішими для споживачів», – зазначив Самуельссон. За його словами, у новій реальності виникнуть «нові гіганти» — серед них обов’язково будуть два-три китайські бренди, які отримають світове лідерство. Це означає, що місця для традиційних західних виробників, таких як Ford, GM чи Volkswagen, стане менше. Хтось зможе перебудуватися й зайняти нову нішу, але частина брендів просто зникне. Такий сценарій вже не виглядає фантастичним: китайські автовиробники активно нарощують експорт до Європи, пропонуючи моделі з хорошим співвідношенням ціни та технологій
Гібриди як перехідний етап
Volvo, попри відмову від планів повністю перейти на електромобілі вже до 2030 року, все ж таки зберігає курс на електрифікацію. Компанія робить ставку на гібридні автомобілі з підзарядкою від розетки, які поєднують традиційний двигун і електромотор. Самуельссон називає такі моделі «містком», що дозволяє клієнтам поступово перейти до повністю електричного транспорту. Адже зарядна інфраструктура поки що розвивається нерівномірно, і для багатьох регіонів світу гібриди залишаються практичним рішенням на кілька років наперед

Сильний козир Volvo — зв’язок з Китаєм
На відміну від більшості європейських виробників, Volvo має стратегічну перевагу — вона належить китайській корпорації Geely. Ця група активно інвестує в інновації та володіє такими брендами, як Lotus, Polestar, Zeekr і Lynk & Co, які стають символами нової ери електромобілів. Самуельссон підкреслює, що «чим сильнішою стає китайська автоіндустрія, тим ціннішим для нас є зв’язок із Geely». І справді, китайські компанії вже контролюють понад половину внутрішнього ринку Китаю та активно виходять на Європу
Сьогодні китайський тиск змушує європейських і американських виробників конкурувати на звуженому ринку. Якщо раніше лідерами були традиційні концерни на кшталт Toyota чи Volkswagen, то тепер на горизонті з’явилися нові сильні гравці, готові диктувати умови. «Подобається нам це чи ні, але Китай стане головним гравцем у світовій автомобільній промисловості, і не лише на своєму внутрішньому ринку», — резюмує Самуельссон
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі