Колись німецькі автовиробники контролювали 25% ринку Китаю. П’ять років по тому вони мають лише 15% частки ринку. І покупці електромобілів у всьому світі розуміють, наскільки добре співвідношення пропонують китайські автовиробники. У всьому світі, коли автомобільний ринок стає все більш «електричним», класичні автомобільні бренди з Південної Кореї, Європи, Японії та Північної Америки опиняються в жорсткій боротьбі з китайськими брендами електромобілів, які завойовують ринки як у Китаї, так і за його межами. Німецькі бренди, зокрема, останнім часом переживають не найкращі часи. Китай колись вважався для них «золотою гускою», але зараз вони стикаються з величезними втратами прибутку і частки ринку, і незрозуміло, чи зможуть вони успішно конкурувати
За даними Bloomberg, BMW, Mercedes-Benz, Porsche і Audi, разом з іншими європейськими брендами преміальних автомобілів, зіткнулися з величезним падінням у третьому кварталі. BMW продемонструвала різке падіння продажів на 30%, а Porsche – на 19%, що стало найгіршим кварталом за останнє десятиліття. VW в цілому (включаючи Audi) визнав, що його продажі впали на 15%. Трохи краще справи у Mercedes-Benz, де падіння продажів у третьому кварталі склало лише 13%
Не найкращі новини для європейських автовиробників
Автор статті в Bloomberg заглиблюється в деталі, спілкуючись з Райаною Сюй, китайською підприємницею з провінції Гуандун, яка нещодавно придбала Nio ET5. Мати трьох дітей обрала ET5, тому що вона відчувала до себе більше уваги порівняно з Porsche Taycan або Mercedes Benz EQE. Наприклад, функція розпізнавання обличчя в ET5 дозволяє автомобілю вітати дітей Сюй по імені
Значне падіння продажів – це екзистенційна криза для багатьох великих європейських брендів
Для багатьох німецьких автовиробників вихід з китайського ринку неможливий, оскільки значна частина їхнього ланцюжка поставок зав’язана на Китаї. Незважаючи на скорочення продажів, ці бренди продають більше автомобілів у Китаї, ніж у себе вдома, в Німеччині. Швидко змінитися, щоб захопити ринок Китаю, нелегко. Наступ китайських електромобілів з добре виконаним програмним забезпеченням складно зупинити. Для порівняння, глючне та примітивне програмне забезпечення в дорогих німецьких автомобілях не приваблює китайських покупців. Такі автомобілі, як BMW i3L, що продається лише в Китаї, останнім часом віддавали всього за $23 000 – на $14 000 дешевше, ніж зазвичай, – лише для того, щоб привабити клієнтів до автосалону. Причому, така тактика навіть не спрацювала
Сучасні китайські електромобілі, як правило, приємні та якісно виконані, з просунутим програмним забезпеченням, яке забезпечує чудовий зв’язок з автомобілем. Якщо німецькі автовиробники хочуть конкурувати з китайськими брендами як у Китаї, так і вдома, їм потрібно буде знайти спосіб запропонувати не менш прогресивні рішення, і швидко. Наразі німецькі автовиробники швидко втрачають свою частку ринку. До пандемії вони контролювали 25% китайського ринку, але зараз ця частка скоротилася до 15%. Чи вдасться їм змінити ситуацію – покаже час
Читати далі
Схожі записиКомпанія Nissan представила конфігуратор для моделі Leaf 2026 року на своєму американському веб-сайті Nissan USA, який дозволяє покупцям ознайомитися з новим електромобілем. Leaf третього покоління кардинально відрізняється від попередників, адже замість скромного хетчбека перед нами сучасний кросовер. Проте детальний огляд комплектацій виявив, що базові та середні версії поступаються топовій моделі за низкою ключових особливостей Для […]
19 Червня 2025Компанія Ford оголосила тимчасове припинення продажів електричного кросовера Mustang Mach-E через серйозну проблему з програмним забезпеченням системи замків Йдеться не про механічний дефект, а про алгоритм керування замками, який може виявитися небезпечним у разі розрядження 12-вольтової акумуляторної батареї. У таких випадках двері залишаються в останньому зафіксованому положенні — заблокованому або розблокованому — і власник може […]
19 Червня 2025Причиною зупинки, однак, не є зниження попиту чи падіння продажів Ідеться про проведення регламентного технічного обслуговування й оновлення виробничих ліній. Такі дії є звичною практикою для автомобільної промисловості, коли метою є підвищення ефективності й нарощування виробничих потужностей. Проте сам факт призупинення процесу спричинив миттєву реакцію фондового ринку — акції Tesla знизилися майже на 4% Попри […]
19 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі