Ілон Маск стверджує, що лідар і радар не роблять автомобілі безпечнішими, а навпаки – створюють додаткові ризики
За словами генерального директора Tesla, коли дані з різних сенсорів суперечать одне одному, система може втратити точність і прийняти неправильне рішення, що потенційно збільшує небезпеку на дорозі. Саме тому Tesla свідомо відмовилася від використання лідарів та більшості радарів, зробивши ставку лише на камери
Маск пояснює цю стратегію не лише філософським баченням, а й прагматикою: камери значно дешевші, компактніші та легші за лідари, вартість яких у середньому становить близько $500 за одиницю. Такий підхід дозволяє компанії утримувати високу маржу та знижувати ціну електромобілів. У теорії система «Tesla Vision» може навчитися сприймати дорожнє середовище подібно до людського зору, але з надлюдською точністю
Проте не всі в індустрії поділяють цей оптимізм
Генеральний директор Uber Дара Хосровшахі відкрито заявив, що поєднання камери, радара та лідара – найкращий шлях до наднадійного автономного керування. Він підкреслив, що всі партнери Uber використовують мультисенсорний підхід, і назвав виключно камерну стратегію Tesla надто ризикованою
«Я вважаю, що створити систему лише на камерах і досягти рівня безпеки вище людського буде дуже складно», – зазначив Хосровшахі
Це протистояння підходів ілюструє ключову дилему індустрії
Tesla йде шляхом спрощення та максимального здешевлення апаратної частини, тоді як конкуренти, зокрема Waymo, інвестують у дорогі, але надійні сенсорні комплекси, які дозволяють автономним авто впевнено рухатися навіть у складних умовах. Маск же називає лідари «милицями» і наполягає, що саме їхня неоднозначність заважає Waymo працювати на високих швидкостях та автомагістралях
Попри сміливі обіцянки Маска зробити Tesla повністю автономною вже найближчим часом, компанія стикається з серйозними технічними викликами. Її конкуренти наразі мають помітний відрив у сфері автономного керування, особливо у великих містах. Чи зможе Tesla довести ефективність «бачення без сенсорів» і стати піонером мінімалістичної технології – покаже лише час
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі