Не щодня дипломний проєкт студента університету отримує таку високу оцінку, як визнання від самого головного дизайнера великого автомобільного концерну. Але саме це сталося з Джоном Каріоті, студентом Коледжу креативних досліджень у Детройті. Працюючи над своєю дипломною роботою, Каріоті створив приголомшливий концепт маслкара Dodge, який не залишився непоміченим і привернув увагу Ральфа Жіля, головного директора з дизайну концерну Stellantis – об’єднання, що включає такі бренди, як Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat, Peugeot, Citroën, Opel, Maserati та інші
Ральф Жіль – це не просто керівник; він курує дизайн усіх ключових брендів Stellantis, включаючи Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati
Він має бездоганний смак і досвід у виявленні справді видатних концептів та талантів. Саме Жіль поділився роботою Джона Каріоті у своєму офіційному акаунті в Instagram, підписавши пост коротко, але дуже влучно: «Знову випускники @ccs_detroit – вогонь! ##». Це той рівень уваги та публічної похвали, про який мріє кожен молодий дизайнер. Безперечно, таке визнання від одного з найвпливовіших людей в автомобільному дизайні може створити справжні дива для старту кар’єри Джона Каріоті
Концепт був представлений на виставці дипломних проєктів Коледжу наприкінці навчального року
Завдяки своїм агресивним пропорціям та яскраво вираженим великогабаритним аеродинамічним елементам, він одразу викликає асоціації з такими хардкорними суперкарами, як трековий Ford Mustang GTD. Хоча дизайн концепту запозичує певні риси від нового Charger Daytona, він має менший розмір, елегантний хвіст типу фастбек та загалом більш агресивні пропорції
Передня частина концепту – це справжній шоу-стопер, вона вражає своєю агресивністю
Домінує масивний передній спліттер, який доповнюють світлодіодні фари на всю ширину передка. Вони обрамляють вузьку наскрізну решітку, через яку повітря проходить далі – ймовірно, до порожнього вентиляційного отвору на капоті для покращення аеродинаміки або охолодження. Наявність сучасних логотипів Fratzog (символ електричної ери Dodge) чітко вказує, що концепт був розроблений з прицілом на повністю електричну силову установку. Але, як слушно зазначає автор оригіналу, якщо Ваша уява малює під капотом компресорний Hemi V8, ніхто не буде Вас за це засуджувати – візуально він виглядає достатньо сміливо для обох варіантів!
Профіль автомобіля також вражає: це мускулисті колісні арки, різкі лінії на дверях та, звісно, великі легкосплавні диски, чудово підкреслюючи динаміку. Задня частина концепту теж не розчаровує. Світлодіодна смуга, розташована під активним заднім спойлером, додає візуальної драми. Цікаве рішення – відсутність традиційного заднього скла; замість нього – суцільна панель, як у Polestar або Avatr 12. Джон Каріоті також представив варіант концепту з фіксованим заднім антикрилом, яке ідеально доповнює агресивний задній дифузор
Наразі Dodge стикається з певними викликами, зокрема з прохолодним прийомом електричного Charger Daytona R/T на ринку та очікуванням бензинових версій Charger SIXPACK. На цьому тлі дизайн Джона Каріоті є своєрідним поглядом у майбутнє маслкарів – сміливим та безкомпромісним. Можливо, широкий загал ще не повністю готовий до такого бачення повністю електричних класичних потужних купе, але це абсолютно не привід ігнорувати чи недооцінювати його вражаючий концепт
Як і переважна більшість дипломних проєктів такого роду, концепт Каріоті є суто дизайнерською вправою і не має жодних планів на серійне виробництво
Проте, варто зазначити, що візуально він виглядає настільки пропрацьованим, що його можна було б легко адаптувати для розміщення навіть класичного двигуна Hemi V8, задовольнивши запити більш традиційної та хардкорної аудиторії прихильників маслкарів, які ще не готові до електрики
Сам Джон Каріоті вже висловив щиру вдячність Ральфу Жілю за таку неоціненну увагу до його роботи. Ми щиро сподіваємося, що це знаменує яскравий і успішний старт його кар’єри в автомобільному дизайні. З таким рівнем таланту та баченням, як у Джона, не варто дивуватися, якщо вже найближчим часом ми побачимо його серед дизайнерів Stellantis, які формуватимуть майбутній вигляд маслкарів бренду (і, звісно, популярних нині кросоверів – куди ж без них)
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі