Деградація батарей електромобілів: міфи та реальність — photo 28576

Деградація батарей електромобілів: міфи та реальність

28.01.2025
3 хвилини на прочитання

Чи варто хвилюватися про деградацію батареї вашого електромобіля? Новий аналіз від британської компанії RSEV показує, що цей страх є здебільшого перебільшеним. Сучасні батареї в електромобілях настільки довговічні, що, ймовірно, переживуть сам автомобіль

Результати дослідження: збереження ємності

Аналіз 300 електромобілів із середнім та високим пробігом показав, що на пробігу 145 000 км батареї зберігають у середньому 90% початкової ємності. Для авто з пробігом близько 210 000 км цей показник знижується лише до 85%. Навіть на відстанях понад 320 000 км батареї зберігають до 80% своєї початкової ємності

Деградація батарей електромобілів: міфи та реальність — photo 2
Такий рівень деградації не вартий занепокоєння

Більше того, деградація є найвідчутнішою протягом перших кількох років експлуатації. Потім цей процес значно сповільнюється. Наприклад, Tesla Model 3 з початковим запасом ходу у 580 км після 10 років використання все ще може проїхати 464 км

Завдяки чому це можливо?

Сучасні батареї мають кілька технологічних особливостей, які сприяють їхній довговічності:

  1. Буферна зона ємності. У багатьох EV існує прихована частина батареї, яка не використовується під час нової експлуатації, але активується зі зниженням загальної ємності. Це дозволяє зберігати стабільний запас ходу протягом багатьох років;
  2. Зменшене навантаження. Навіть у випадку швидкісної зарядки чи інтенсивної експлуатації батареї сучасних електромобілів демонструють високу надійність
Деградація батарей електромобілів: міфи та реальність — photo 3
Цей графік показує, що батареї електромобілів деградують досить повільно після першого року. Якщо враховувати буферні зони, як це роблять Hyundai і Kia, коли самостійно повідомляють про стан батареї, більшість автомобілів все ще будуть близькими до 100% ефективності батареї

Аналіз також показав, що авто з великою кількістю циклів зарядки та високим пробігом, як-от Jaguar I-Pace 2018 року, демонструють дещо гірші результати, ніж новіші моделі, що відображає прогрес у виробництві батарей

Електромобіль із великим пробігом: чи це проблема?

Навіть якщо ємність батареї Вашого електромобіля знизилася до 80%, це не означає, що авто стає непридатним для використання. Наприклад, Model 3 з початковим запасом ходу у 500 км навіть після 320 000 км пробігу залишається придатним для щоденних поїздок

Деградація батарей електромобілів: міфи та реальність — photo 4

Такі результати підкреслюють важливість переходу на електрокари: батареї не вимагають капітального ремонту, на відміну від двигунів внутрішнього згоряння. Більше того, Tesla та інші бренди вже надають споживачам доступ до діагностичних інструментів, що спрощує обслуговування

Сучасні електромобілі стали справжнім проривом у надійності та довговічності. Деградація батареї більше не є проблемою, яка повинна стримувати вас від купівлі EV. Сьогодні це не лише транспорт, а й технологія, здатна працювати десятиліттями. У світі, де авто з великим пробігом часто викликають сумніви, електромобілі руйнують цей стереотип, відкриваючи нову еру транспорту

Читати далі

Схожі записи
Що заважає General Motors створити повністю електричний Chevrolet Corvette?

Президент General Motors Марк Ройсс у подкасті Plugged-In відверто сказав: зробити повністю електричний Chevrolet Corvette сьогодні можливо, але надзвичайно складно. Його слова змушують замислитись, чи варто взагалі йти цим шляхом саме зараз Як автолюбителі, ми розуміємо суперечливі почуття. Електромобілі — це майбутнє, вони допомагають зменшити викиди вуглецю і відкривають шлях до сталого транспорту. Проте у […]

21 Жовтня 2025
Що заважає General Motors створити повністю електричний Chevrolet Corvette? — photo 59977
Перший електричний навантажувач Volvo L90 Electric вже працює у клієнтів

Компанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric  Новий фронтальний […]

21 Жовтня 2025
Перший електричний навантажувач Volvo L90 Electric вже працює у клієнтів — photo 59965
General Motors робить ставку на літій-марганцеві акумулятори (LMR)

Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]

20 Жовтня 2025
General Motors робить ставку на літій-марганцеві акумулятори (LMR) — photo 59946
Що заважає General Motors створити повністю електричний Chevrolet Corvette?

Президент General Motors Марк Ройсс у подкасті Plugged-In відверто сказав: зробити повністю електричний Chevrolet Corvette сьогодні можливо, але надзвичайно складно. Його слова змушують замислитись, чи варто взагалі йти цим шляхом саме зараз Як автолюбителі, ми розуміємо суперечливі почуття. Електромобілі — це майбутнє, вони допомагають зменшити викиди вуглецю і відкривають шлях до сталого транспорту. Проте у […]

21 Жовтня 2025
Що заважає General Motors створити повністю електричний Chevrolet Corvette? — photo 59977
Перший електричний навантажувач Volvo L90 Electric вже працює у клієнтів

Компанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric  Новий фронтальний […]

21 Жовтня 2025
Перший електричний навантажувач Volvo L90 Electric вже працює у клієнтів — photo 59965
General Motors робить ставку на літій-марганцеві акумулятори (LMR)

Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]

20 Жовтня 2025
General Motors робить ставку на літій-марганцеві акумулятори (LMR) — photo 59946
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK