Темпи переходу на електромобілі іноді дуже сильно коливаються. Що не змінюється так сильно, так це лояльність після того, як людина стала власником електромобіля. Згідно з новим дослідженням, 92 відсотки респондентів заявили, що ніколи не повернуться до автомобіля з ДВЗ. Насправді, з усіх доступних варіантів, лише один відсоток опитаних сказав, що точно повернеться до платформи з ДВЗ. Що стосується решти 7%, то 4% вказали, що обрали б гібридний електромобіль (PHEV), а решта не визначилися з відповіддю
В ході дослідження було опитано понад 23 000 водіїв електромобілів з 18 різних країн
Варто зазначити, що опитування було проведене Глобальним альянсом електромобілів (через Bloomberg), який, як можна здогадатися з його назви, можливо, не є найбільш неупередженою групою, коли мова йде про електромобілі. На сайті Альянсу зазначено, що «Ми вважаємо, що мобільність з нульовим рівнем викидів необхідна для боротьби зі зміною клімату», і що «Наша мета – планета, на якій весь транспорт буде стійким, чистим і електричним!»

Глобальний погляд на тенденції розвитку електромобілів
З іншого боку, саме дослідження виглядає досить прозорим. Воно включає відповіді понад 23 000 водіїв електромобілів у 18 країнах, включаючи США, Канаду, Австрію, Бразилію, Францію та Індію. Крім того, результати зважуються на основі частки кожної країни в загальному парку електромобілів у світі. Це означає, що результати з США мають більшу вагу, ніж, скажімо, зі Швеції. Це дуже важливо, адже в деяких невеликих країнах, таких як Швеція, рівень переходу на електромобілі неймовірно високий
Зважуючи результати, ми отримуємо більш точну картину реальності, в якій живуть власники електромобілів. Майже всі вони стверджують, що електромобілі – це все, що вони купуватимуть у майбутньому, і це не лише через занепокоєння щодо клімату. Натомість майже половина респондентів (45%) відстоюють низьку вартість експлуатації електромобіля порівняно з автомобілями, що працюють на бензині або дизельному паливі

Більшість віддає перевагу електромобілям через низькі експлуатаційні витрати, але багато хто має проблеми із зарядкою
Друге місце за важливістю посідає дружність до клімату (40 відсотків), далі йдуть сприяння місцевому довкіллю (32 відсотки), хороша керованість (21 відсоток) та нижчі витрати на обслуговування (18 відсотків). Коротше кажучи, вони дешевші у володінні, краще керуються і не змушують ваш гаманець плакати щоразу, коли ви заїжджаєте на зарядну станцію
А ось і те місце, де любовний роман спіткнувся: інфраструктура зарядних станцій. Або, точніше, її відсутність. Дослідження показало, що найбільшим недоліком водіння електромобіля є доступність – або часта недоступність – швидких зарядних пристроїв. Це пояснює, чому Tesla з її розгалуженою мережею суперчарджерів продовжує домінувати серед покупців
Лише 1 відсоток респондентів сказали, що повернуться до автомобіля з ДВЗ
«Відповідаючи на запитання про недоліки водіння електромобіля, результати показують, що найбільш значущими недоліками є обмежена доступність швидких зарядних пристроїв, тривалий характер зарядки і часті простої станцій швидкої зарядки», – йдеться в дослідженні. Безумовно, це основна проблема в США, і, очевидно, американці не самотні
Читати далі
Схожі записиУ німецькому місті Вольфсбург випробовують електромобіль Gen.Urban, який вже самостійно їздить звичайними міськими вулицями поруч з іншими учасниками руху. Машина не має керма і педалей, тому пасажири перебувають у салоні без можливості керувати авто традиційним способом Проєкт Gen.Urban створили для розуміння того, як люди почуваються під час поїздки в автономному транспорті Інженери Volkswagen аналізують поведінку […]
15 Грудня 2025
Європейський Союз готується відмовитися від плану повністю заборонити продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Про це наприкінці тижня заявив один із керівників Європарламенту. Офіційне рішення очікують до кінця року, і воно фактично ставить крапку в довгій і напруженій дискусії. Європа стояла перед вибором: або посилювати екологічні вимоги за прикладом Китаю, або […]
15 Грудня 2025
Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі