Китайська компанія Xpeng, відома як виробник електромобілів, працює над амбітніим проєктом — електричними літаками вертикального зльоту та посадки (eVTOL). Такі апарати можуть злітати й приземлятися без злітно-посадкової смуги, що відкриває шлях до нового формату міської авіамобільності
Підготовка до публічного дебюту цих машин закінчилася інцидентом
Під час репетиції авіашоу у місті Чанчунь два прототипи eVTOL зіткнулися в небі. Один літак зумів безпечно приземлитися, а інший — розбився й після падіння загорівся. За офіційними повідомленнями, жертв не було, хоча один пасажир отримав легкі травми

Модель, що брала участь у репетиції, має шестироторну схему — тобто обладнана шістьма пропелерами, які дозволяють підніматися вертикально. Крила можна складати, а система управління працює як у ручному режимі, так і в автономному польоті, що робить апарат більш універсальним і безпечним у міських умовах
Ці eVTOL розробляються не як окремий транспорт, а як частина більшого комплексу — шестиколісного наземного «материнського корабля» Xpeng AeroHT. У задній частині цього електромобіля планується розміщення складаного літака, який власник зможе запускати для коротких польотів

Що відомо про аварію?
Поки що компанія не уточнила, чи керував літаком пілот, чи це був політ під повним контролем автопілота. За офіційною заявою Xpeng, апарати відпрацьовували політ у строю, але через надто близьку дистанцію зіткнулися. Це сталося всього за кілька днів до відкриття авіашоу, де компанія мала показати свої літаючі апарати широкій публіці

Незважаючи на аварію, Xpeng не відмовляється від планів. Компанія має намір розпочати серійне виробництво eVTOL та наземного носія AeroHT вже 2026 року. Очікувана ціна апарату становитиме близько 2 мільйонів юанів (приблизно $281 000). Відомо, що компанія вже отримала тисячі попередніх замовлень на ці дорогі, але ексклюзивні транспортні засоби. За даними розробників, eVTOL здатен підніматися на висоту до 500 метрів, що достатньо для коротких міських перельотів

Для реалізації цих планів Xpeng будує новий завод у Зоні розвитку Гуанчжоу
Його площа становить 180 тисяч квадратних метрів, а заплановані виробничі потужності — до 10 000 апаратів на рік. Такий масштаб підкреслює серйозність намірів компанії зробити авіамобільність масовою реальністю

Інцидент у Чанчуні став тривожним сигналом для інженерів та інвесторів, але він навряд чи зупинить Xpeng. Попит на літаючі автомобілі вже формується, а амбіції компанії свідчать, що у найближчі роки ми можемо стати свідками справжнього прориву — переходу від електромобілів до електролітаків у повсякденному житті
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі