Китайська компанія Xpeng, відома як виробник електромобілів, працює над амбітніим проєктом — електричними літаками вертикального зльоту та посадки (eVTOL). Такі апарати можуть злітати й приземлятися без злітно-посадкової смуги, що відкриває шлях до нового формату міської авіамобільності
Підготовка до публічного дебюту цих машин закінчилася інцидентом
Під час репетиції авіашоу у місті Чанчунь два прототипи eVTOL зіткнулися в небі. Один літак зумів безпечно приземлитися, а інший — розбився й після падіння загорівся. За офіційними повідомленнями, жертв не було, хоча один пасажир отримав легкі травми

Модель, що брала участь у репетиції, має шестироторну схему — тобто обладнана шістьма пропелерами, які дозволяють підніматися вертикально. Крила можна складати, а система управління працює як у ручному режимі, так і в автономному польоті, що робить апарат більш універсальним і безпечним у міських умовах
Ці eVTOL розробляються не як окремий транспорт, а як частина більшого комплексу — шестиколісного наземного «материнського корабля» Xpeng AeroHT. У задній частині цього електромобіля планується розміщення складаного літака, який власник зможе запускати для коротких польотів

Що відомо про аварію?
Поки що компанія не уточнила, чи керував літаком пілот, чи це був політ під повним контролем автопілота. За офіційною заявою Xpeng, апарати відпрацьовували політ у строю, але через надто близьку дистанцію зіткнулися. Це сталося всього за кілька днів до відкриття авіашоу, де компанія мала показати свої літаючі апарати широкій публіці

Незважаючи на аварію, Xpeng не відмовляється від планів. Компанія має намір розпочати серійне виробництво eVTOL та наземного носія AeroHT вже 2026 року. Очікувана ціна апарату становитиме близько 2 мільйонів юанів (приблизно $281 000). Відомо, що компанія вже отримала тисячі попередніх замовлень на ці дорогі, але ексклюзивні транспортні засоби. За даними розробників, eVTOL здатен підніматися на висоту до 500 метрів, що достатньо для коротких міських перельотів

Для реалізації цих планів Xpeng будує новий завод у Зоні розвитку Гуанчжоу
Його площа становить 180 тисяч квадратних метрів, а заплановані виробничі потужності — до 10 000 апаратів на рік. Такий масштаб підкреслює серйозність намірів компанії зробити авіамобільність масовою реальністю

Інцидент у Чанчуні став тривожним сигналом для інженерів та інвесторів, але він навряд чи зупинить Xpeng. Попит на літаючі автомобілі вже формується, а амбіції компанії свідчать, що у найближчі роки ми можемо стати свідками справжнього прориву — переходу від електромобілів до електролітаків у повсякденному житті
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі