Нещодавні результати тестування Euro NCAP показали, що система автопілота Tesla Model S добре справляється з уникненням зіткнень, проте її загальна оцінка постраждала через низьку якість комунікації з водієм. У новому звіті організація оцінила дев’ять моделей, серед яких Tesla Model S, Volvo EX30 та MG ZS отримали лише «Середній» рівень безпеки. Натомість Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 здобули високий бал — «Дуже добре»
| Модель | Рейтинг | Асистенти водія | Системи безпеки |
| Kia EV3 | Very good / Дуже добре | 74% | 88% |
| MAZDA CX-80 | Good / Добре | 62% | 79% |
| MG ZS | Moderate / Посередньо | 65% | 62% |
| Porsche Macan | Very good / Дуже добре | 85% | 92% |
| Renault 5 | Very good / Дуже добре | 73% | 92% |
| Tesla Model S | Moderate / Посередньо | 30% | 94% |
| Toyota bZ4X | Very good / Дуже добре | 83% | 89% |
| Volvo EX30 | Moderate / Посередньо | 62% | 72% |
| XPENG G9 | Good / Добре | 71% | 71% |
Незважаючи на популярність і обіцянки Tesla щодо автономності, система Model S набрала лише 30% за критерієм «Компетентність допомоги» — показник, у якому дешевші електромобілі, такі як Kia EV3 і Renault 5, показали кращі результати. Euro NCAP оцінює не лише реальну безпеку систем, а й наскільки чітко вони інформують водія про рівень автоматизації. У випадку Tesla назва «Autopilot» і маркетинг вводять в оману, змушуючи користувачів переоцінювати можливості системи, що створює потенційну небезпеку

Крім того, під час спроби водія взяти кермо на себе система активно чинить опір, а якщо водій таки втручається — автопілот автоматично відключається, обмежуючи корисність функції. Volvo EX30 з системою Pilot Assist отримала дещо кращі оцінки — 72% за безпеку і 62% за комунікацію, але й тут виникають проблеми: водієві доводиться відволікатися на екран, а система не завжди реагує на попередження про необхідність тримати руки на кермі
Тим часом Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 продемонстрували високий рівень безпеки і зрозумілий інтерфейс, підтверджуючи, що якісні системи допомоги водієві доступні і в більш дешевих моделях

Технічний менеджер Euro NCAP Адріано Палао наголосив: «Безпечна експлуатація систем допомоги водієві можлива лише тоді, коли користувачі розуміють свою роль, знають, як керувати системою, і усвідомлюють її обмеження. Добре спроектована система співпрацює з водієм, точно інформує про рівень допомоги і ефективно запобігає аваріям у критичних ситуаціях — інакше виникає ризик»
Результати тестів підкреслюють важливість відповідального підходу до розробки та просування систем автономного керування, де точність комунікації з водієм має таке ж значення, як і сама технологія
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі