Нещодавні результати тестування Euro NCAP показали, що система автопілота Tesla Model S добре справляється з уникненням зіткнень, проте її загальна оцінка постраждала через низьку якість комунікації з водієм. У новому звіті організація оцінила дев’ять моделей, серед яких Tesla Model S, Volvo EX30 та MG ZS отримали лише «Середній» рівень безпеки. Натомість Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 здобули високий бал — «Дуже добре»
Модель | Рейтинг | Асистенти водія | Системи безпеки |
Kia EV3 | Very good / Дуже добре | 74% | 88% |
MAZDA CX-80 | Good / Добре | 62% | 79% |
MG ZS | Moderate / Посередньо | 65% | 62% |
Porsche Macan | Very good / Дуже добре | 85% | 92% |
Renault 5 | Very good / Дуже добре | 73% | 92% |
Tesla Model S | Moderate / Посередньо | 30% | 94% |
Toyota bZ4X | Very good / Дуже добре | 83% | 89% |
Volvo EX30 | Moderate / Посередньо | 62% | 72% |
XPENG G9 | Good / Добре | 71% | 71% |
Незважаючи на популярність і обіцянки Tesla щодо автономності, система Model S набрала лише 30% за критерієм «Компетентність допомоги» — показник, у якому дешевші електромобілі, такі як Kia EV3 і Renault 5, показали кращі результати. Euro NCAP оцінює не лише реальну безпеку систем, а й наскільки чітко вони інформують водія про рівень автоматизації. У випадку Tesla назва «Autopilot» і маркетинг вводять в оману, змушуючи користувачів переоцінювати можливості системи, що створює потенційну небезпеку
Крім того, під час спроби водія взяти кермо на себе система активно чинить опір, а якщо водій таки втручається — автопілот автоматично відключається, обмежуючи корисність функції. Volvo EX30 з системою Pilot Assist отримала дещо кращі оцінки — 72% за безпеку і 62% за комунікацію, але й тут виникають проблеми: водієві доводиться відволікатися на екран, а система не завжди реагує на попередження про необхідність тримати руки на кермі
Тим часом Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 продемонстрували високий рівень безпеки і зрозумілий інтерфейс, підтверджуючи, що якісні системи допомоги водієві доступні і в більш дешевих моделях
Технічний менеджер Euro NCAP Адріано Палао наголосив: «Безпечна експлуатація систем допомоги водієві можлива лише тоді, коли користувачі розуміють свою роль, знають, як керувати системою, і усвідомлюють її обмеження. Добре спроектована система співпрацює з водієм, точно інформує про рівень допомоги і ефективно запобігає аваріям у критичних ситуаціях — інакше виникає ризик»
Результати тестів підкреслюють важливість відповідального підходу до розробки та просування систем автономного керування, де точність комунікації з водієм має таке ж значення, як і сама технологія
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі