Гонка за «чистими» ланцюгами постачання вже давно вийшла за межі маркетингових обіцянок. Сьогодні це — питання виживання бізнесу у світі, де регулятори, інвестори й споживачі вимагають не просто швидкої, а й екологічно відповідальної доставки. Вирішальною ланкою цієї трансформації стають електромобілі та інші технології «зеленої» логістики
За прогнозами McKinsey, вже у 2025 році попит на екологічні логістичні рішення сягне $50 мільярдів, а до 2030 року — $350 мільярдів. І це не дивно: «зелена» логістика охоплює все — від транспорту й складів до пакування та IT-рішень, які зменшують викиди та оптимізують витрати протягом усього життєвого циклу товару
Електричний прорив Amazon
Транспорт — головний «винуватець» вуглецевого сліду в логістиці, тож перехід на електромобілі — стратегічний пріоритет. Amazon щодня відправляє близько 1,6 млн посилок і уже зробив символічний крок у майбутнє: у 2025 році компанія відсвяткувала доставку мільярдного відправлення в США електрофургоном
Сьогодні парк Amazon налічує понад 20 000 електричних фургонів, а мета — щонайменше 100 000 до 2030 року. Вигода очевидна: до 90% менше викидів парникових газів, до 80% економії на паливі та до 70% нижчих витрат на обслуговування порівняно з традиційними авто
Walmart: «розумні» склади
Але «зелена» логістика — це не лише транспорт. Walmart щотижня приймає 255 млн відвідувачів і активно інвестує у високотехнологічні консолідаційні центри. Тут вантажі від різних постачальників збирають у повні партії, скорочуючи кількість рейсів і зменшуючи викиди. Енергоефективні склади з «розумними» системами керування споживають менше електроенергії та краще використовують простір
Unilever: пакування без надлишків
Для Unilever, що управляє майже 400 брендами, головний виклик — зменшити пластиковий слід. Компанія вже скоротила використання первинного пластику на 23% від рівня 2019 року та планує досягти 40% до 2028-го. 21% пакування зараз виготовляється з перероблених матеріалів, а до 2030 року весь пластик у жорстких форматах буде придатний до повторного використання чи переробки
Unilever також лобіює укладання Глобального договору про пластик, який має уніфікувати законодавство та допомогти масштабувати перевірені рішення у сфері пакування
Штучний інтелект, інтернет речей і хмарні платформи дають бізнесу змогу бачити весь ланцюг постачання в режимі реального часу. Це означає швидші рішення, гнучке реагування на збої та більш ефективне використання ресурсів. Як наголошує директорка зі сталого розвитку Unilever Ребекка Мармот, «сучасна стійкість — це не про окремі ініціативи. Це про інновації, партнерство й узгодження цілей бізнесу з державними пріоритетами»
Схоже, найближче десятиліття стане часом, коли електромобілі, «розумні» склади й екологічне пакування перетворять логістику з головного джерела викидів у локомотив «зелених» змін
Читати далі
Схожі записиНа стенді Subaru на Japan Mobility Show відбудуться світові прем’єри двох концептів під брендом STI На автошоу японський автовиробник розділить свій стенд на дві частини – Performance та Adventure – під головною темою «Керування відмінностями Subaru» (“Driving the Subaru Difference”). Найяскравішими експонатами стануть два концепти Subaru Performance-E та Performance-B під брендом STI – один із […]
15 Жовтня 2025Іспанська компанія Stark VARG SM представила повністю електричний супербайк, який поєднує гоночну продуктивність із щоденною зручністю VARG SM має оновлену геометрію, посилену підвіску та вражаючу потужність — до 80 кінських сил. При масі лише 124,5 кг цей мотоцикл має найкраще співвідношення потужності до ваги серед усіх серійних супермотоциклів. І, що ще цікавіше, його крутний момент […]
15 Жовтня 2025Toyota поступово надолужує відставання у цифровій трансформації. Повільний перехід компанії до повноцінних електромобілів призвів до того, що вона певний час відставала і в технологічній гонці програмного забезпечення. Тепер гібридний RAV4 GR 2026 року має стати тим автомобілем, який змінить ситуацію. Він не лише проїжджає до 50 миль (80 км) на електротязі, а й демонструє нову […]
15 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі