Електромобілі випередять бензинові авто в Китаї вже у 2025 році
Китай продовжує лідирувати в глобальному переході на електротранспорт. За прогнозами аналітиків UBS, HSBC, Morningstar і Wood Mackenzie, вже у 2024 році продажі електромобілів у країні досягнуть 12 мільйонів одиниць, що на 20% більше порівняно з 2023 роком. В той же час продажі автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) можуть скоротитися на 10% і впасти нижче 11 мільйонів одиниць. Це означає, що електрокари вперше випередять бензинові авто за обсягами продажів
Такий результат набагато випереджає державний план Китаю, згідно з яким частка електромобілів мала досягти 50% від нових продажів лише у 2035 році. Замість цього країна досягне цієї мети на 10 років раніше. За оцінками, у 2034 році продажі електромобілів можуть перевищити 18 мільйонів одиниць, тоді як продажі авто з ДВЗ впадуть до 2,93 мільйона одиниць
Популярність PHEV і конкуренція на ринку
Паралельно з електромобілями зростає попит і на плагін-гібриди (PHEV). Їхні продажі у 2025 році можуть сягнути 4,39 мільйона одиниць, а до 2033 року вирости до 6,05 мільйона одиниць. Проте традиційні гібриди, за прогнозами, залишатимуться в межах 730 тисяч – 1 мільйон одиниць на рік упродовж наступного десятиліття
Однак зростання конкуренції на ринку змушує виробників знижувати ціни та покращувати якість продукції. Аналітик HSBC Юцян Дінг зазначає, що китайський сектор EV стикається з перенасиченням моделей, жорсткою конкуренцією та ціновою війною. Виживуть лише ті бренди, які зможуть запропонувати якісні електрокари за доступними цінами
![Електромобілі випередять бензинові авто в Китаї вже у 2025 році — photo 2 Електромобілі випередять бензинові авто в Китаї вже у 2025 році — photo 2](https://ionity.ua/wp-content/uploads/2024/12/2025-avatr-06-china-2-1-1024x576.jpg)
Наслідки для світових автовиробників
Зростання популярності китайських електромобілів серйозно вдарило по іноземних виробниках. У 2024 році частка іноземних брендів у Китаї впала до 37%, тоді як у 2020 році вона становила 64%. Це свідчить про зростаючу довіру китайських споживачів до місцевих автовиробників і зміну уподобань на користь національних брендів
Водночас існуючі заводи з виробництва ДВЗ можуть зіткнутися зі зниженням попиту та необхідністю переорієнтації на інші ринки. Німецькі, японські та американські компанії ризикують втратити значну частину доходів через таку перебудову ринку
Майбутнє електромобілів у Китаї
Китайська модель переходу на електротранспорт демонструє, що електромобільна революція вже стала реальністю. За оцінками експертів, ринок EV буде продовжувати зростати, а бензинові авто поступово витіснятимуться
Цей процес відкриває великі можливості для локальних виробників, які вже показують готовність до інновацій та адаптації. Проте індустрія стикається з викликами, серед яких конкуренція, цінова боротьба та необхідність оптимізації виробничих потужностей. Автовиробники, які зможуть знайти баланс між якістю, ціною та технологічними інноваціями, стануть лідерами ринку в найближчі роки