Саме такі амбітні заяви нещодавно з’явилися у новинах. Китайська компанія Huawei подала патент на новий тип акумулятора, який обіцяє не лише рекордний запас ходу, а й надшвидку зарядку — всього за п’ять хвилин. Для порівняння, навіть найдальнобійніший електромобіль на ринку — Lucid Air Grand Touring — може проїхати до 839 км за європейським стандартом WLTP, а зарядити батарею на 320 км можна за 12 хвилин. Тож новинка від Huawei виглядає справжньою революцією

Однак чи дійсно такі технології вже готові до масового виробництва?
Експерти галузі ставляться до цього скептично. Професор енергетичної інженерії Ян Мін-хо з університету Данкук (Південна Корея) пояснює: навіть найсучасніші літій-іонні батареї, які мають більшу ємність, ніж більшість твердотільних прототипів, поки що не можуть забезпечити подібний запас ходу. Можливо, такі результати можна отримати в лабораторних умовах, але реальні експлуатаційні фактори, такі як втрати енергії та теплообмін, значно ускладнюють масове виробництво таких батарей
Патент Huawei описує використання сульфідних електролітів, легованих азотом, для підвищення стабільності акумулятора. Проте фахівці зазначають, що ця технологія поки що складна для масштабування та потребує точних лабораторних умов. Масове виробництво таких батарей може виявитися занадто дорогим і тривалим процесом

Варто зазначити, що й інші великі гравці ринку не відстають
Samsung SDI вже надіслала зразки твердотільних акумуляторів клієнтам і планує розпочати масове виробництво до 2027 року. LG Energy та SK On планують впровадити такі технології до 2030 року. Серед автовиробників Mercedes-Benz, BMW, Nissan, Volkswagen та Stellantis також активно працюють над впровадженням твердотільних акумуляторів у свої електромобілі

Тож чи варто чекати на електромобілі з запасом ходу понад 2800 кілометрів вже завтра?
Науковці наголошують: прогрес у батарейних технологіях відбувається поступово, і на реальні прориви потрібні роки. Проте вже зараз зрозуміло, що майбутнє електромобілів — за твердотільними акумуляторами, які обіцяють не лише більший запас ходу, а й безпечнішу та швидшу зарядку. Українським автолюбителям залишається лише стежити за новинами та готуватися до нової епохи електромобілів
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі