Електромотор Volkswagen ID.4 може вийти з ладу через дрібницю
Маленька проблема з великими наслідками
На відміну від складних бензинових двигунів, електромотори влаштовані напрочуд просто. Один із яскравих прикладів – передній привідний агрегат Volkswagen ID.4 та Audi Q4 E-Tron, який нещодавно потрапив у руки ентузіаста з YouTube-каналу I Do Cars. Відео, де він детально розбирає цю систему, виявило доволі несподівану причину виходу з ладу

Передній привідний агрегат є компактним блоком, що поєднує електродвигун, трансмісію та інвертор. Проте саме цей екземпляр – повністю неробочий. Причиною, схоже, стала банальна ущільнювальна прокладка, яка не впоралася зі своєю місією та дозволила охолоджувальній рідині потрапити не туди, куди слід. Як наслідок – вихід з ладу всієї системи
Легко розібрати – легко відремонтувати?
У ролику автор використовує лише базові інструменти й трохи наполегливості, щоб розібрати пристрій та з’ясувати, що ж сталося. На перший погляд, мотор всередині виглядає майже ідеально – жодного механічного пошкодження, жодних зношених компонентів. Якби не витік охолоджувальної рідини, ця система могла б ще довго працювати. Досвідчений механік, ймовірно, міг би полагодити її менш ніж за день, значно знизивши витрати на заміну

Цікаво, що задні електропривідні блоки Volkswagen виробляє самостійно, а передні агрегати для ID.4 та Audi Q4 E-Tron постачає компанія Magna, яка виготовляє їх у Китаї. Саме китайський мотор і викликав проблеми
Чи є ця проблема масовою?
На форумах власників Volkswagen ID.4 та Audi Q4 E-Tron дедалі частіше з’являються скарги на вихід з ладу передніх моторів. Деякі власники повідомляли, що їхні автомобілі, маючи пробіг усього 10 тисяч км, переходили в аварійний режим та потребували заміни двигуна. У США навіть було відкликано невелику партію Volkswagen ID.4 2023 року через дефект у передньому приводному блоці, пов’язаний із протіканням ущільнювачів

Чи можна було уникнути цієї проблеми? Швидше за все, так – якби виробники застосували якісніші ущільнювачі або забезпечили кращий контроль за герметичністю. Це відео наочно демонструє не лише простоту конструкції електродвигунів, а й потенційно низькі витрати на їхній ремонт, якщо вчасно звернути увагу на подібні недоліки