Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 41192

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття

14.05.2025
88 переглядів
4 хвилини на прочитання

Рік тому у Porsche заявляли про плани продавати 80% електромобілів до кінця десятиліття. Це була дуже смілива декларація для компанії, яка має таку глибоку історію з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). Однак, з плином часу, зміною ринкових умов та уповільненням зростання попиту на електрокари, ця ціль виглядає дедалі менш реалістичною. Сьогодні у Цуффенгаузені (штаб-квартира Porsche) натякають на це своїми діями, підтверджуючи довгострокову прихильність традиційним силовим установкам. За кілька років з’явиться заміна Macan першого покоління саме з бензиновим двигуном, а такі ключові моделі, як Panamera та Cayenne, продовжать використовувати ДВЗ далеко після 2030-х років

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 2

За даними ЗМІ, електричний спорткар Porsche 718 (у кузовах Boxster та Cayman) та абсолютно новий трирядний флагманський SUV під кодовою назвою K1 – відкладені. Причин затримки нібито дві: слабший, ніж очікувалося, загальний попит на електромобілі та, що стало несподіванкою, банкрутство важливого постачальника акумуляторів – компанії Northvolt. Ці проблеми безпосередньо впливають на терміни запуску електричного дуету 718 та флагманського кросовера, який має зайняти місце у лінійці вище від Cayenne

Варто зазначити, що Porsche ніколи не називала абсолютно точної дати появи електричного 718 

Речник бренду Штефан Майр-Ульманн у березні минулого року обережно зазначав, що електричні спорткари мають з’явитися «в середині десятиліття» (що натякало на 2025 рік). Тоді ж він підтвердив, що електричні Boxster та Cayman вийдуть на ринок після електричного Cayenne, хоча спочатку планувалося навпаки – першим мав дебютувати саме 718 EV. При цьому електричний SUV K1, за офіційними планами, мав дебютувати «пізніше цього року», тобто вже у 2025 році, поповнивши електричну лінійку

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 3

І ось тут криється головна проблема: якщо вірити інформації Automobilwoche, дата виходу електричного 718 переноситься на 2027 рік. Це значно пізніше, ніж обіцяна «середина десятиліття» (2025 рік). Тим часом, вже майже рік (з середини 2024 року), як Porsche була змушена припинити продажі бензинових Boxster та Cayman на європейських ринках через нові правила кібербезпеки (за винятком обмежених серій GT4 RS та RS Spyder, які ще виробляються). А виробництво поточного покоління 718 моделей (бензинових) у принципі, як підтвердив керівник виробництва Porsche Альбрехт Раймольд в інтерв’ю Automobilwoche ще у липні 2024 року, має завершитися «пізніше цього року» (у 2025 році). Якщо ці терміни дотримаються, у лінійці Porsche може утворитися доволі значна «діра» – приблизно на два роки бренд залишиться без своїх доступніших (відносно інших моделей Porsche) спортивних моделей Boxster та Cayman

А що ж з великим флагманським електро-кросовером? 

Вперше Porsche анонсувала цей проєкт три роки тому під час своєї щорічної прес-конференції. Під кодовою назвою «K1», ця абсолютно нова модель має стати флагманом SUV-лінійки, зайнявши місце вище від Cayenne. Автомобіль будуватиметься на новій, розробленій власними силами гнучкій платформі Scalable Systems Platform (SSP) Sport. Гендиректор Porsche Олівер Блуме свого часу описував майбутній K1 як модель, яка матиме просунуті «функції автоматизованого водіння» та запропонує «абсолютно новий досвід» всередині салону

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 4

Однак, за інформацією того ж Automobilwoche, тепер запуск K1 переноситься аж на кінець десятиліття! Це величезна затримка порівняно з планами представити його вже у 2025 році. K1 цілком може бути одним із тих проєктів, які Porsche спочатку бачила суто як електромобілі, але тепер, на тлі сповільнення EV-ринку, переглядає в бік створення гібридних або навіть повністю бензинових версій. На подібні зміни у стратегії натякав колишній фінансовий директор Лутц Мешке ще у листопаді минулого року: «Зараз ми розглядаємо можливість того, що спочатку заплановані повністю електричні автомобілі матимуть гібридний привід або двигун внутрішнього згоряння… Зараз ми перебуваємо в процесі прийняття концептуальних рішень. Що ясно, так це те, що ми залишаємося з двигуном внутрішнього згоряння набагато довше»

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 5

Окрім того, Porsche нещодавно скоригувала плани щодо нарощування власного виробництва акумуляторів на дочірній компанії Cellforce, прямо посилаючись на «повільніше нарощування електромобільності» на ринку. Це може бути пов’язано як із загальним попитом, так і з проблемами постачальників. Однак, компанія не стоїть на місці у розвитку батарейних технологій: на початку цього року Porsche придбала компанію V4Drive GmbH у Varta. Їхні циліндричні елементи відрізняються високою продуктивністю і вже знайшли застосування у новому 911 GTS (як частина гібридної системи), і з’являться й в інших моделях. Є навіть припущення, що наступне покоління трекового монстра GT2 RS також отримає певний рівень електрифікації, ймовірно, у вигляді гібридної системи з високопродуктивною батареєю, що дозволить підвищити динаміку

Електричні Porsche 718 та трирядний SUV K1 можуть затриматися до кінця десятиліття — photo 6

Повністю електричний Porsche 911 з’явиться на ринку не раніше 2030 року 

Адже ця модель вважається “серцем” бренду, і перехід на електротягу для неї є особливо чутливим питанням. Виникає риторичне питання: а чи взагалі потрібен ринку (і фанатам бренду) повністю електричний 911, чи його аутентичність нерозривно пов’язана з ДВЗ? І, з огляду на можливу дворічну відсутність, те ж саме питання ми можемо поставити й щодо електричного 718. Чи не втратить він свою нішу та клієнтів за час вимушеної паузи?

Читати далі

Схожі записи
Акумулятори BMW у електромобілях серії Neue Klasse не матимуть дефектів

Компанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]

12 Липня 2025
Акумулятори BMW у електромобілях серії Neue Klasse не матимуть дефектів — photo 48303
BYD компенсує витрати, якщо автоматичне паркування піде не за планом

Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування  Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]

12 Липня 2025
BYD компенсує витрати, якщо автоматичне паркування піде не за планом — photo 48289
Hyundai представив заряджений електроседан Ioniq 6 N

Новий Hyundai Ioniq 6 N — це флагман електричних спортивних седанів компанії, здатний подарувати справжні емоції від водіння. Якщо Porsche Taycan чи Lucid Air коштують понад 100 тисяч доларів, то Ioniq 6 N набагато більш доступна, але не менш азартна альтернатива В основі моделі — знайома силова установка від Ioniq 5 N, але у поєднанні […]

12 Липня 2025
Hyundai представив заряджений електроседан Ioniq 6 N — photo 48263
Акумулятори BMW у електромобілях серії Neue Klasse не матимуть дефектів

Компанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]

12 Липня 2025
Акумулятори BMW у електромобілях серії Neue Klasse не матимуть дефектів — photo 48303
BYD компенсує витрати, якщо автоматичне паркування піде не за планом

Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування  Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]

12 Липня 2025
BYD компенсує витрати, якщо автоматичне паркування піде не за планом — photo 48289
Hyundai представив заряджений електроседан Ioniq 6 N

Новий Hyundai Ioniq 6 N — це флагман електричних спортивних седанів компанії, здатний подарувати справжні емоції від водіння. Якщо Porsche Taycan чи Lucid Air коштують понад 100 тисяч доларів, то Ioniq 6 N набагато більш доступна, але не менш азартна альтернатива В основі моделі — знайома силова установка від Ioniq 5 N, але у поєднанні […]

12 Липня 2025
Hyundai представив заряджений електроседан Ioniq 6 N — photo 48263
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK