Є траси, що просто тестують автомобілі. І є Нюрбургринг — “Зелене пекло”, 20-кілометровий асфальтовий диявол, який вимагає від техніки та пілота абсолютної досконалості. Саме тут, на найвимогливішому треку планети, Ford влаштував виставу, яка назавжди увійде в історію, довівши, що найшвидшим на трасі може бути… фургон
Нещодавно автомобільний світ гудів від нового рекорду Chevrolet Corvette ZR1X, який залишив позаду флагманський Ford Mustang GTD. Здавалося, відповідь від “Блакитного овалу” буде симетричною — нова спроба на їхньому ж суперкарі. Але Ford обрав шлях, гідний геніального божевільця. Замість GTD, на старт виїхав Ford SuperVan 4.2 — унікальний електричний прототип, що лише віддалено нагадує комерційний Transit. І результат цього заїзду змусив замовкнути навіть найзатятіших скептиків

Технологічний монстр: що таке SuperVan 4.2?
Перш за все, варто забути про перевезення вантажів. Хоча назва і відсилає до славетного фургона, SuperVan 4.2 — це безкомпромісна гоночна машина, лабораторія на колесах. Під капотом, а точніше, в основі його карбонового шасі, приховані три електродвигуни, що сумарно видають нечувані 1400 кінських сил. Радикальний аеродинамічний обвіс генерує понад дві тонни притискної сили, буквально вклеюючи автомобіль в асфальт
За кермом цього монстра сидів не просто тест-пілот, а справжня легенда автоспорту — Ромен Дюма, переможець “24 годин Ле-Мана” та рекордсмен підйому на Пайкс-Пік. Його завданням було приборкати цю електричну лють і спрямувати її на підкорення “Зеленого пекла”
Час, що змінив усе: 6 хвилин 48 секунд чистої магії
Результат заїзду — 6:48.393. Щоб зрозуміти масштаб цього досягнення, варто поглянути на тих, хто залишився позаду:
- Chevrolet Corvette ZR1X: 6:49.275
- Ford Mustang GTD: 6:52.072
- Porsche 918 Spyder: 6:57.000
- Lamborghini Huracan Performante: 6:52.010
- Mercedes-AMG GT Black Series: 6:48.047 (лише на волосину швидше!)
Так, цей божевільний фургон на гоночних слік-шинах обійшов не просто головного конкурента від Chevrolet, а й цілу плеяду визнаних ікон світу суперкарів. Хоча до абсолютного рекорду серед електромобілів, встановленого прототипом VW ID.R (6:05.336), ще далеко, результат Ford є феноменальним досягненням для настільки незвичного боліда

Цей заїзд — не лише демонстрація технологій, а й данина поваги легенді
Ford надихався знаменитим епізодом шоу Top Gear, де незабутня Сабіна Шмітц, “Королева Нюрбургрингу”, заявила, що зможе проїхати коло на звичайному дизельному Ford Transit швидше ніж за 10 хвилин. І вона це зробила, показавши час 10:08 — неймовірний результат для серійної комерційної автівки. SuperVan 4.2 став сучасною, екстремальною реінкарнацією того самого духу виклику

Навіщо це Ford?
Звісно, SuperVan 4.2 — це унікальний екземпляр, створений не для продажу, а для привернення уваги та випробування технологій у найжорсткіших умовах. Він є доказом того, що електрична силова установка здатна забезпечувати неймовірну продуктивність навіть у великому та аеродинамічно складному кузові. Уроки, вивчені під час створення та випробувань цього монстра — від систем охолодження батарей до алгоритмів розподілу крутного моменту — безсумнівно, знайдуть своє застосування у майбутніх серійних електромобілях Ford. Тобто це не просто рекорд заради рекорду, це інвестиція в майбутнє
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі