На легендарному тестовому треку Top Gear встановлено новий абсолютний рекорд кола
Електричний гіперкар McMurtry Spéirling PURE VP1, за кермом якого перебував The Stig, показав час у 55,9 секунди, перевершивши попереднє досягнення боліда Формули-1 Renault R24 2004 року на 3,1 секунди
Це не просто рекорд – це інженерний прорив, який сигналізує про радикальні зміни в уявленні про динаміку та аеродинаміку високошвидкісного транспорту. McMurtry Spéirling PURE VP1 – одномісний електрокар з вуглецевим кузовом, потужністю 1000 к.с. і унікальною системою Downforce-on-Demand™, яка генерує до 2000 кг притискної сили на будь-якій швидкості. Завдяки цьому авто здатне розганятися до 100 км/год лише за 1,5 секунди, досягаючи швидкостей проходження поворотів, що перевершують боліди Формули-1

Spéirling – це перший у світі серійний автомобіль із вентиляторною системою притискної сили та спеціальними аеродинамічними обшивками, які повністю герметизують простір під машиною. Завдяки цьому авто буквально «прилипає» до дорожнього покриття, забезпечуючи зчеплення, з яким не може зрівнятися жоден інший транспортний засіб
Історія треку і падіння легенди
Тестовий трек Top Gear, створений у 2002 році на аеродромі Дансфолд, довгий час залишався місцем, де випробовувалися найвідоміші та найшвидші машини світу. Раніше абсолютний рекорд треку належав боліду Формули-1 Renault R24, за кермом якого виступав Фернандо Алонсо. Його результат – 59,0 секунд – залишався недосяжним майже два десятиліття

Цей статус-кво був зруйнований 11 квітня, коли McMurtry Spéirling PURE VP1 безапеляційно встановив нову позначку – 55,9 секунди, продемонструвавши новий рівень ефективності електричних технологій
McMurtry Spéirling PURE VP1 став наступним кроком у розвитку прототипу, який раніше побив рекорд підйому на Goodwood Festival of Speed у 2022 році. Виробник підтвердив, що постачання клієнтам розпочнеться у 2026 році, а цінник базової версії стартує від £895 000 (без податків і доставки)
«Досягти найшвидшого кола в історії цього легендарного треку – це надзвичайне досягнення для всієї команди McMurtry Automotive», – заявив співзасновник і виконавчий директор компанії Томас Єйтс. – «Для нас це не просто рекорд. Це доказ того, що інновації, легкість і продуктивність можуть поєднуватись у досконалому балансі. Ми присвячуємо цей рекорд засновнику компанії, серу Девіду МакМертрі, чия спадщина надихає нас і сьогодні»
Заснована у 2016 році, McMurtry Automotive – британська компанія, яка спеціалізується на створенні електричних гіперкарів із фокусом на максимальне водійське захоплення та передові інженерні рішення. Її амбіція – зробити рекордну динаміку доступною для любителів трекових заїздів, повернути інтерес до компактних і легких машин, а також відродити вентиляторну технологію в сучасному автоспорті

«Ми вже знали, що Spéirling – це технологічний прорив», – зазначив головний редактор Top Gear Джек Рікс. – «Але побачити, як він з легкістю долає 20-річний рекорд, – це момент, що змушує переглянути всі уявлення про межі можливого. Цей результат може стати вічним… якщо тільки хтось із команд Формули-1 не ризикне»
McMurtry підкреслює, що тестування Spéirling триватиме на провідних гоночних треках світу до початку клієнтських поставок. Інженери компанії вважають, що цей рекорд – не кульмінація, а лише початок

Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс у подкасті Plugged-In відверто сказав: зробити повністю електричний Chevrolet Corvette сьогодні можливо, але надзвичайно складно. Його слова змушують замислитись, чи варто взагалі йти цим шляхом саме зараз Як автолюбителі, ми розуміємо суперечливі почуття. Електромобілі — це майбутнє, вони допомагають зменшити викиди вуглецю і відкривають шлях до сталого транспорту. Проте у […]
21 Жовтня 2025
Компанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric Новий фронтальний […]
21 Жовтня 2025
Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі