Концерн General Motors та його ключовий партнер у розробці та виробництві акумуляторів, компанія LG Energy, оголосили про плани щодо впровадження нової технології. Йдеться про літій-марганцеві (LMR) призматичні акумуляторні елементи. GM має намір стати першим автовиробником у світі, який серійно використовуватиме батареї цього типу, які повинні зробити електрокари більш доступними. Початок виробництва нових акумуляторів заплановано на 2028 рік, і спершу вони знайдуть застосування в електричних пікапах та повнорозмірних SUV General Motors
Над впровадження аналогічних батарей працює й компанія Ford – докладніше за посиланням
У GM називають розробку LMR батарей справжнім проривом, і цьому є вагоме пояснення. Катоди традиційних акумуляторів для електромобілів (особливо ті, що забезпечують високу енергетичну щільність та дальність ходу) потребують значних обсягів нікелю, марганцю, а головне – дорогого кобальту. Саме кобальт є одним з ключових факторів високої вартості сучасних EV-батарей, і, відповідно, самих електромобілів. LMR батареї покликані вирішити цю проблему. Їхня головна особливість – використання значно «вищої частки більш доступного марганцю» у складі катода, при одночасному зменшенні частки дорогих компонентів, зокрема майже повна відмова від кобальту. Окрім потенційного зниження вартості, ця технологія також обіцяє забезпечити «більшу ємність та енергетичну щільність» порівняно з іншими бюджетними «хіміями»

Хоча GM та LG Energy поки що не розкривають усіх технічних деталей нової технології LMR, вони назвали одну вражаючу цифру, яка свідчить про її потенціал: нові призматичні акумуляторні елементи LMR мають енергетичну щільність на 33% вищу, ніж у найбільш продуктивних та популярних наразі літій-залізо-фосфатних (LFP) елементів. І це при тому, що їхня вартість обіцяє бути порівнянною з LFP – хімією, яка якраз і відома своєю відносною дешевизною (але зазвичай поступається за енергетичною щільністю нікелевим батареям)

Тож, що означають ці технічні характеристики та обіцянки на практиці?
У GM натякають, що нові батареї LMR дозволять створювати електричні пікапи та великі SUV, здатні долати понад 400 миль (більше 644 кілометрів) на одному заряді. А головне – забезпечити «значну економію на вартості акумуляторного блоку порівняно з сьогоднішніми батареями з високим вмістом нікелю». Це було б надзвичайно важливим кроком для зниження загальної вартості великих електромобілів, які зараз залишаються доволі дорогими. Наприклад, актуальний Chevrolet Silverado EV LT Extended Range 2025 року, який пропонує запас ходу за оцінкою EPA до 408 миль (657 км), стартує з ціни у $75 195

Десятиліття розробки та точний склад нових батарей
Кушал Нараянасвамі, директор GM з передової інженерії акумуляторних елементів, підкреслив, що нові батареї LMR є результатом десятиліття наполегливої розробки та досліджень. Він пояснив, що поточне покоління акумуляторів, яке використовується в електричних пікапах та SUV GM (тип NMCA – нікель-марганець-кобальт-алюміній), має склад, де приблизно 85% припадає на нікель, 10% на марганець і близько 5% на кобальт. LMR батареї кардинально відрізняються за хімічним складом: вони приблизно на 65% складаються з марганцю, близько 35% – з нікелю і використовують «практично нуль кобальту» (менше 1%). По суті, це означає зміщення акценту на значно більшу частку більш доступних матеріалів (марганець) та майже повну відмову від найдорожчого компонента (кобальт)
Якщо GM та LG Energy вдасться реалізувати потенціал технології LMR до 2028 року та запустити її у масове виробництво, це дійсно може стати значним поштовхом для здешевлення електромобілів, особливо великих та далекобійних
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі