Концерн General Motors та його ключовий партнер у розробці та виробництві акумуляторів, компанія LG Energy, оголосили про плани щодо впровадження нової технології. Йдеться про літій-марганцеві (LMR) призматичні акумуляторні елементи. GM має намір стати першим автовиробником у світі, який серійно використовуватиме батареї цього типу, які повинні зробити електрокари більш доступними. Початок виробництва нових акумуляторів заплановано на 2028 рік, і спершу вони знайдуть застосування в електричних пікапах та повнорозмірних SUV General Motors
Над впровадження аналогічних батарей працює й компанія Ford – докладніше за посиланням
У GM називають розробку LMR батарей справжнім проривом, і цьому є вагоме пояснення. Катоди традиційних акумуляторів для електромобілів (особливо ті, що забезпечують високу енергетичну щільність та дальність ходу) потребують значних обсягів нікелю, марганцю, а головне – дорогого кобальту. Саме кобальт є одним з ключових факторів високої вартості сучасних EV-батарей, і, відповідно, самих електромобілів. LMR батареї покликані вирішити цю проблему. Їхня головна особливість – використання значно «вищої частки більш доступного марганцю» у складі катода, при одночасному зменшенні частки дорогих компонентів, зокрема майже повна відмова від кобальту. Окрім потенційного зниження вартості, ця технологія також обіцяє забезпечити «більшу ємність та енергетичну щільність» порівняно з іншими бюджетними «хіміями»

Хоча GM та LG Energy поки що не розкривають усіх технічних деталей нової технології LMR, вони назвали одну вражаючу цифру, яка свідчить про її потенціал: нові призматичні акумуляторні елементи LMR мають енергетичну щільність на 33% вищу, ніж у найбільш продуктивних та популярних наразі літій-залізо-фосфатних (LFP) елементів. І це при тому, що їхня вартість обіцяє бути порівнянною з LFP – хімією, яка якраз і відома своєю відносною дешевизною (але зазвичай поступається за енергетичною щільністю нікелевим батареям)

Тож, що означають ці технічні характеристики та обіцянки на практиці?
У GM натякають, що нові батареї LMR дозволять створювати електричні пікапи та великі SUV, здатні долати понад 400 миль (більше 644 кілометрів) на одному заряді. А головне – забезпечити «значну економію на вартості акумуляторного блоку порівняно з сьогоднішніми батареями з високим вмістом нікелю». Це було б надзвичайно важливим кроком для зниження загальної вартості великих електромобілів, які зараз залишаються доволі дорогими. Наприклад, актуальний Chevrolet Silverado EV LT Extended Range 2025 року, який пропонує запас ходу за оцінкою EPA до 408 миль (657 км), стартує з ціни у $75 195

Десятиліття розробки та точний склад нових батарей
Кушал Нараянасвамі, директор GM з передової інженерії акумуляторних елементів, підкреслив, що нові батареї LMR є результатом десятиліття наполегливої розробки та досліджень. Він пояснив, що поточне покоління акумуляторів, яке використовується в електричних пікапах та SUV GM (тип NMCA – нікель-марганець-кобальт-алюміній), має склад, де приблизно 85% припадає на нікель, 10% на марганець і близько 5% на кобальт. LMR батареї кардинально відрізняються за хімічним складом: вони приблизно на 65% складаються з марганцю, близько 35% – з нікелю і використовують «практично нуль кобальту» (менше 1%). По суті, це означає зміщення акценту на значно більшу частку більш доступних матеріалів (марганець) та майже повну відмову від найдорожчого компонента (кобальт)
Якщо GM та LG Energy вдасться реалізувати потенціал технології LMR до 2028 року та запустити її у масове виробництво, це дійсно може стати значним поштовхом для здешевлення електромобілів, особливо великих та далекобійних
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі