General Motors, найбільший автовиробник США, впевнено зміцнює позиції на ринку електромобілів і батарей, обігнавши Tesla за обсягами виробництва акумуляторних елементів. За даними Bloomberg, потужності GM вже зараз дозволяють випускати більше батарейних осередків, ніж у Tesla, і це ще до повного запуску всіх заводів
Нове покоління батарей: ставка на масштаб та ефективність
Акумулятор – це для електромобілів те саме, що двигун внутрішнього згоряння для традиційних авто за складністю виробництва та вартістю. Але якщо раніше кожен новий двигун вимагав років розробки та мільярдних інвестицій, то сучасна батарейна архітектура може бути масштабована на всю лінійку моделей, що суттєво знижує витрати і пришвидшує вивід нових авто на ринок
Завод Ultium Cells у Теннессі, спільне підприємство GM та LG Energy Solution, виробляє понад 5000 батарейних осередків щогодини. Ще один об’єкт – у Лордстауні, штат Огайо – також належить цій співпраці й працює на повну потужність. Ці заводи вже забезпечують моделі Equinox EV та Cadillac Lyriq, які активно набирають популярність у США

Цінова конкуренція: Tesla – під прицілом
За словами Курта Келті, колишнього голови акумуляторного підрозділу Tesla, який зараз очолює напрям у GM, компанія вже у 2024 році знизила вартість батарей на $60 за кВт-год. У 2025 році заплановано ще одне зниження на $30, що потенційно дозволить досягти рівня $100 за кВт-год – цільового показника для забезпечення доступності електромобілів. Для порівняння: середня вартість батарей у Китаї наразі складає $94 за кВт-год
Проте поки що батарейні системи, наприклад для Chevrolet Blazer EV чи Equinox EV, коштують близько $13 000 – суттєво дорожче за двигун і трансмісію традиційного авто. Тому GM планує перехід на призматичні акумулятори, які займають менше місця, легші та забезпечують більший запас ходу. Для цього компанія будує новий завод спільно з Samsung SDI в Індіані, запуск якого очікується у 2027 році

Довгострокова стратегія: ставка на локалізацію та інновації
Незважаючи на затримку з запуском нового підприємства, General Motors вже настільки інвестувала в інфраструктуру електромобілів, що відкат назад майже неможливий. Компанія демонструє повну відданість електрифікації автопарку, навіть з урахуванням можливих політичних чи економічних ризиків
Завдяки активній локалізації виробництва, зниженню витрат і фокусу на технологічному прогресі, GM наближається до стратегічної мети – стати не лише найбільшим автовиробником, а й лідером у сфері акумуляторних технологій та електромобілів нового покоління
Читати далі
Схожі записиКомпанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric Новий фронтальний […]
21 Жовтня 2025
Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі