Lucid Motors відома тим, що виробляє одні з найбільш енергоефективних електромобілів у світі. Їхній секрет — особлива структура електроприводу, яка зробила цю компанію лідером у галузі. Lucid застосувала концепцію диференціала, вбудованого в ротор, щоб значно зменшити розміри та масу приводу. У звичайному електродвигуні є зовнішній статор та внутрішній ротор, який обертається. Lucid створила порожнистий ротор у вигляді «бублика», всередині якого розмістила диференціал. Це рішення дозволило зменшити диференціал і забезпечити вищу ефективність електроприводу, що особливо важливо для покращення запасу ходу
GM іде слідами Lucid: новий патент на електропривод
Останнім часом General Motors (GM) подала патентну заявку на свій власний компактний електропривод, що використовує аналогічну концепцію — диференціал, інтегрований у ротор. Хоча у патенті GM явно не вказано цей технічний прийом, схема та опис натякають на таку ж конструкцію. В тексті патенту згадується, що диференціал розташований «вгору за потоком» від решти трансмісії, що вказує на його вбудоване розташування

Особливості конструкції GM: відмінності від Lucid
Попри загальну схожість, привід GM має суттєві відмінності. По-перше, він не є коаксіальним: ротор, редуктор та виходи на осі розташовані на різних осях. Це дозволяє використовувати блокувальний диференціал, що є перевагою для спортивних або позашляхових електромобілів, де блокування диференціалу корисне. У Lucid диференціали не мають функції блокування, однак їхні двомоторні приводи забезпечують складне векторне розподілення моменту, що дозволяє точно контролювати тягу на колесах

Потенційні перспективи та ефективність нового приводу GM
Згідно з патентом, архітектура приводу GM здатна забезпечити до 95% ефективності – це значне досягненням для електромобілів. Вища ефективність особливо важлива для досягнення конкурентного запасу ходу, що сьогодні є ключовим завданням для всіх автовиробників. Хоча патент поки що залишається лише на папері, можливість випуску такого приводу дозволить GM наблизитися до ефективності Lucid. Проте залишається відкритим питання: чи зможе асинхронний двигун з такою конструкцією стати реальністю на дорогах?
Новий патент GM демонструє, що прагнення автогіганта зробити свої електрокари більш ефективними стає пріоритетом навіть для таких неповоротких виробників електромобілів
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі