Lucid Motors відома тим, що виробляє одні з найбільш енергоефективних електромобілів у світі. Їхній секрет — особлива структура електроприводу, яка зробила цю компанію лідером у галузі. Lucid застосувала концепцію диференціала, вбудованого в ротор, щоб значно зменшити розміри та масу приводу. У звичайному електродвигуні є зовнішній статор та внутрішній ротор, який обертається. Lucid створила порожнистий ротор у вигляді «бублика», всередині якого розмістила диференціал. Це рішення дозволило зменшити диференціал і забезпечити вищу ефективність електроприводу, що особливо важливо для покращення запасу ходу
GM іде слідами Lucid: новий патент на електропривод
Останнім часом General Motors (GM) подала патентну заявку на свій власний компактний електропривод, що використовує аналогічну концепцію — диференціал, інтегрований у ротор. Хоча у патенті GM явно не вказано цей технічний прийом, схема та опис натякають на таку ж конструкцію. В тексті патенту згадується, що диференціал розташований «вгору за потоком» від решти трансмісії, що вказує на його вбудоване розташування
Особливості конструкції GM: відмінності від Lucid
Попри загальну схожість, привід GM має суттєві відмінності. По-перше, він не є коаксіальним: ротор, редуктор та виходи на осі розташовані на різних осях. Це дозволяє використовувати блокувальний диференціал, що є перевагою для спортивних або позашляхових електромобілів, де блокування диференціалу корисне. У Lucid диференціали не мають функції блокування, однак їхні двомоторні приводи забезпечують складне векторне розподілення моменту, що дозволяє точно контролювати тягу на колесах
Потенційні перспективи та ефективність нового приводу GM
Згідно з патентом, архітектура приводу GM здатна забезпечити до 95% ефективності – це значне досягненням для електромобілів. Вища ефективність особливо важлива для досягнення конкурентного запасу ходу, що сьогодні є ключовим завданням для всіх автовиробників. Хоча патент поки що залишається лише на папері, можливість випуску такого приводу дозволить GM наблизитися до ефективності Lucid. Проте залишається відкритим питання: чи зможе асинхронний двигун з такою конструкцією стати реальністю на дорогах?
Новий патент GM демонструє, що прагнення автогіганта зробити свої електрокари більш ефективними стає пріоритетом навіть для таких неповоротких виробників електромобілів
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі