Lucid Motors відома тим, що виробляє одні з найбільш енергоефективних електромобілів у світі. Їхній секрет — особлива структура електроприводу, яка зробила цю компанію лідером у галузі. Lucid застосувала концепцію диференціала, вбудованого в ротор, щоб значно зменшити розміри та масу приводу. У звичайному електродвигуні є зовнішній статор та внутрішній ротор, який обертається. Lucid створила порожнистий ротор у вигляді «бублика», всередині якого розмістила диференціал. Це рішення дозволило зменшити диференціал і забезпечити вищу ефективність електроприводу, що особливо важливо для покращення запасу ходу
GM іде слідами Lucid: новий патент на електропривод
Останнім часом General Motors (GM) подала патентну заявку на свій власний компактний електропривод, що використовує аналогічну концепцію — диференціал, інтегрований у ротор. Хоча у патенті GM явно не вказано цей технічний прийом, схема та опис натякають на таку ж конструкцію. В тексті патенту згадується, що диференціал розташований «вгору за потоком» від решти трансмісії, що вказує на його вбудоване розташування
Особливості конструкції GM: відмінності від Lucid
Попри загальну схожість, привід GM має суттєві відмінності. По-перше, він не є коаксіальним: ротор, редуктор та виходи на осі розташовані на різних осях. Це дозволяє використовувати блокувальний диференціал, що є перевагою для спортивних або позашляхових електромобілів, де блокування диференціалу корисне. У Lucid диференціали не мають функції блокування, однак їхні двомоторні приводи забезпечують складне векторне розподілення моменту, що дозволяє точно контролювати тягу на колесах
Потенційні перспективи та ефективність нового приводу GM
Згідно з патентом, архітектура приводу GM здатна забезпечити до 95% ефективності – це значне досягненням для електромобілів. Вища ефективність особливо важлива для досягнення конкурентного запасу ходу, що сьогодні є ключовим завданням для всіх автовиробників. Хоча патент поки що залишається лише на папері, можливість випуску такого приводу дозволить GM наблизитися до ефективності Lucid. Проте залишається відкритим питання: чи зможе асинхронний двигун з такою конструкцією стати реальністю на дорогах?
Новий патент GM демонструє, що прагнення автогіганта зробити свої електрокари більш ефективними стає пріоритетом навіть для таких неповоротких виробників електромобілів
Читати далі
Схожі записиКомпанія Nissan представила конфігуратор для моделі Leaf 2026 року на своєму американському веб-сайті Nissan USA, який дозволяє покупцям ознайомитися з новим електромобілем. Leaf третього покоління кардинально відрізняється від попередників, адже замість скромного хетчбека перед нами сучасний кросовер. Проте детальний огляд комплектацій виявив, що базові та середні версії поступаються топовій моделі за низкою ключових особливостей Для […]
19 Червня 2025Компанія Ford оголосила тимчасове припинення продажів електричного кросовера Mustang Mach-E через серйозну проблему з програмним забезпеченням системи замків Йдеться не про механічний дефект, а про алгоритм керування замками, який може виявитися небезпечним у разі розрядження 12-вольтової акумуляторної батареї. У таких випадках двері залишаються в останньому зафіксованому положенні — заблокованому або розблокованому — і власник може […]
19 Червня 2025Причиною зупинки, однак, не є зниження попиту чи падіння продажів Ідеться про проведення регламентного технічного обслуговування й оновлення виробничих ліній. Такі дії є звичною практикою для автомобільної промисловості, коли метою є підвищення ефективності й нарощування виробничих потужностей. Проте сам факт призупинення процесу спричинив миттєву реакцію фондового ринку — акції Tesla знизилися майже на 4% Попри […]
19 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі