Ілон Маск досі вірить, що Tesla Semi стане глобальним продуктом
Ілон Маск заявив, що бачить Tesla Semi як глобальний продукт, навіть попри те, що спочатку модель була розроблена для ринку Північної Америки. Tesla продемонструвала електричну вантажівку Semi в Німеччині на виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері та біля свого заводу в Берліні. Однак повномасштабне виробництво цієї моделі в Європі поки що залишається планом на далеке майбутнє, оскільки навіть у США компанія не розпочала виробництво у великих обсягах
Відмінності європейської версії Tesla Semi
Tesla планує зробити кілька змін у європейській версії Semi. Зокрема, буде використано іншу підвіску передньої осі, що покращить рекуперацію гальмівної енергії. Також кабіна матиме нову конструкцію, яка дозволить зробити її більшою, включивши опцію спального місця. Це означає, що європейська версія Semi матиме дещо більші габарити порівняно з американською.
Поки що всі Semi збираються на невеликій лінії на Gigafactory Nevada, але Tesla будує новий завод неподалік, який буде спеціалізуватися виключно на виробництві Semi. Завершення будівництва заплановано на 2025 рік, і тільки після цього Tesla планує досягти річної мети виробництва в 50 тисяч одиниць
Проблеми з виробництвом та плани на Європу
Раніше цього року Tesla повідомила, що виробництво Semi відстає від планів — було зібрано лише 140 одиниць. Приблизно 100 з них використовуються самою компанією, і лише 36 були передані клієнтам. Хоча Маск говорить про глобальний масштаб Semi, реальні продажі за межами США можуть розпочатися лише після успішної експлуатації моделі на американському ринку
Tesla також розглядає можливість виробництва Semi на заводі Gigafactory Berlin в Німеччині, що потребуватиме розширення виробничих потужностей. Однак не варто очікувати, що європейські версії Semi зійдуть з конвеєра раніше 2026 року
Конкуренція з місцевими виробниками та перспективи в Китаї
Поки Tesla готується до виробництва Semi для Європи, місцеві виробники вже використовують обмежений попит на електровантажівки. Наприклад, німецький виробник MAN поставив свою першу електровантажівку eTGX компанії Dräxlmaier Group для коротких маршрутів. MAN планує передати ще дві вантажівки eTGX до кінця року. Модель eTGX має батарею ємністю 480 кВт-год і може заряджатися з потужністю до 375 кВт, забезпечуючи запас ходу до 400 км на одному заряді
Semi від Tesla може мати більшу батарею — до 900 кВт-год, що дозволяє проїжджати до 800 км на одному заряді, згідно з заявами компанії. Реальний запас ходу знижується при перевезенні важких вантажів, але поєднання великої батареї, високої ефективності та напівавтономних систем водіння виділяє Tesla серед конкурентів
Маск також має на увазі Китай, де кілька провінцій планують повністю перейти на нульові викиди для вантажівок та автобусів до кінця десятиліття. Це створить підвищений попит на електричні вантажівки, і Tesla може розглянути можливість виробництва Semi в Китаї, адаптуючи вантажівку до місцевих вимог, щоб знизити витрати