Інженерів Porsche складно здивувати. Вони щодня працюють над доведенням до досконалості нових GT3, витискають максимум з опозитних шісток і женуться за рекордами на Нюрбургрингу. Тож коли два головні технічні керівники марки проїхалися на Hyundai Ioniq 5 N і вийшли з нього з емоціями підлітків, які щойно залишили зал з аркадними автоматами, стало зрозуміло, що в електромобільному світі назріває щось цікаве

Франк Мозер, віцепрезидент Porsche, який відповідає за лінійки 718 та 911, зізнався австралійському виданню Drive, що їздив на Ioniq 5 N кілька разів. Він назвав цей досвід «відкриттям», яке змусило його подивитися на електромобілі під іншим кутом. До тест-драйву Мозер навіть затягнув Андреаса Пройнингера — легендарного творця усіх GT-моделей Porsche, людину, яка звикла мислити октановими числами, а не амперами
Спершу Пройнингер і чути нічого не хотів про поїздку на електромобілі
Мозер згадує, як той буркнув: «Мені ця електрика не потрібна». Але варто було натиснути кнопку N Grin Boost у Hyundai, і скепсис зник. Кросовер миттєво видав свої максимальні 641 к.с. та 770 Нм, і в очах керівника GT-підрозділу спалахнуло щире здивування. «Ми багато чому навчилися завдяки цій машині», — пояснив Мозер. Саме тому інженери Porsche вирішили вивчити Ioniq 5 N значно уважніше

Справу вирішила не лише вибухова динаміка
Особливо сильне враження на Porsche справили фірмові «фішки» Hyundai — віртуальне перемикання передач та синтетичний звук силової установки. У Porsche тепер серйозно розглядають можливість додати подібні системи до майбутнього електричного 718, який вийде у 2027 році

Hyundai називає ці технології N e-shift та N Active Sound+
Вони імітують характерний удар коробки з двома зчепленнями та надають вибір цифрових «двигунних голосів». Дехто може крутити носом від такої ідеї, але інженери чудово розуміють, для чого ці ефекти існують. Вони створюють відчуття живості машини та глибший зв’язок між водієм і дорогою
«Так і має бути», — підсумував Мозер, пояснюючи, що Porsche не змушуватиме водіїв вмикати ці режими. Кожен сам вирішить: рухатися у повній тиші чи занурюватися у гру з віртуальними звучаннями опозитної шістки та імітованими перемиканнями

Ймовірно, ці технології стануть частиною пакета на кшталт Sport Chrono, який додасть до вартості електричних 718 Boxster та Cayman ще кілька тисяч доларів. Перший електричний 718 з’явиться на початку 2027 року. Мозер уже натякає, що нова модель буде «по-справжньому легкою як для електромобіля», хоча конкретних цифр наразі не озвучує
Очевидно одне: Hyundai змусила одну з найшанованіших спортивних марок світу уважно прислухатися. Хто б міг уявити таке двадцять років тому?
Читати далі
Схожі записиVolkswagen робить велику ставку на китайські заводи й готується активніше експортувати машини, зібрані там, у різні країни. Європа поки не входить до цих планів, проте глобальна стратегія концерну базується на разючій різниці собівартості. Розробка та виробництво електромобілів у Китаї обходиться удвічі дешевше, ніж у будь-якому іншому регіоні, і цей чинник стає визначальним у конкуренції з […]
27 Листопада 2025
Новий бюджет уряду Великої Британії запускає систему оплати за пробіг для електромобілів та plug-in гібридів. Держава прагне повернути частину доходів, які втратила через падіння продажів бензину та дизеля Уперше електричний транспорт перестає бути «податковим раєм» У бюджетній промові фактично схвалили новий порядок, за яким власники електрокарів сплачуватимуть податок за пройдену відстань, і тепер ця категорія […]
27 Листопада 2025
Партія електричних пікапів Rivian незабаром з’явиться на аукціоні в Австралії, хоча їхні майбутні власники можуть так і не отримати можливість виїхати на них на звичайну дорогу Електричні R1T, які мав використовувати збанкрутілий стартап MEVCO, потраплять до відкритого продажу після завершення процедури ліквідації. Частину машин підготували для роботи на шахтах, тому вони отримали розширений набір обладнання […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі