За словами Фарлі, китайські електромобілі — це загроза, з якою потрібно боротися вже зараз. Ford прагне зрівнятися з Китаєм у виробництві акумуляторів, а згодом і випередити його
Китай суттєво випереджає західні автокомпанії у сфері акумуляторних батарей
Генеральний директор Ford вважає, що Китай випередив Захід на десятиліття у виробництві батарей, і якщо американські виробники не почнуть використовувати китайські технології, вони не зможуть конкурувати на глобальному рівні
«Наш єдиний спосіб боротися з ними – отримати доступ до їхніх розробок так, як вони отримали доступ до наших 20 років тому. А далі – використати нашу інноваційність, масштабне виробництво та близькість до клієнтів, щоб перемогти», – заявив Фарлі в інтерв’ю The New York Times
Ford вважає, що без китайських технологій конкурувати буде неможливо
Компанія не планує просто чекати. BlueOval Battery Park – величезний завод із виробництва батарей, який зараз будується і має запрацювати у 2026 році. Ford розраховує випускати тисячі акумуляторів, що базуватимуться на технологіях китайської CATL
Америка платить Китаю за власні розробки?
Хоча зараз Китай контролює більшість світового виробництва батарей, технологія LFP (літій-залізо-фосфатних батарей), яку вони використовують, була спочатку розроблена в США – в Техаському університеті. Згодом її комерціалізувала американська компанія A123 Systems LLC, що отримала мільйони доларів інвестицій від адміністрації Обами
Але ринок електромобілів розвивався повільно, і A123 збанкрутувала. Її активи, включно з патентами на LFP-батареї, викупила китайська компанія, яка й стала лідером у цій сфері
Tesla зрозуміла перспективи електромобілів раніше за інших
Китай не просто інвестував у виробництво батарей, він бачив майбутнє електромобільного ринку набагато чіткіше, ніж багато західних виробників. Tesla теж усвідомила перспективи раніше, ніж її конкуренти в Європі та США
Зараз, у 2025 році, ситуація виглядає майже неймовірною:
- Китай контролює 83% виробництва літій-іонних акумуляторів у світі (за даними Bloomberg)
- США змушені купувати батареї у китайських компаній, навіть якщо їхні технології були розроблені в Америці
Ford планує доступний електромобіль для боротьби з Китаєм
Щоб конкурувати з доступними китайськими електрокарами, які вже завойовують ринки Європи та інших регіонів, Ford працює над електромобілем вартістю $30 000
LFP-батареї, які використовує китайська CATL, спочатку були розроблені в США, але зрештою перейшли під контроль Китаю. Сьогодні китайська автоіндустрія стала глобальним лідером в електрифікації. Якщо Захід хоче боротися, йому доведеться або наздоганяти, або пристосовуватися до реалій і використовувати китайські технології
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі