За словами Фарлі, китайські електромобілі — це загроза, з якою потрібно боротися вже зараз. Ford прагне зрівнятися з Китаєм у виробництві акумуляторів, а згодом і випередити його
Китай суттєво випереджає західні автокомпанії у сфері акумуляторних батарей
Генеральний директор Ford вважає, що Китай випередив Захід на десятиліття у виробництві батарей, і якщо американські виробники не почнуть використовувати китайські технології, вони не зможуть конкурувати на глобальному рівні
«Наш єдиний спосіб боротися з ними – отримати доступ до їхніх розробок так, як вони отримали доступ до наших 20 років тому. А далі – використати нашу інноваційність, масштабне виробництво та близькість до клієнтів, щоб перемогти», – заявив Фарлі в інтерв’ю The New York Times

Ford вважає, що без китайських технологій конкурувати буде неможливо
Компанія не планує просто чекати. BlueOval Battery Park – величезний завод із виробництва батарей, який зараз будується і має запрацювати у 2026 році. Ford розраховує випускати тисячі акумуляторів, що базуватимуться на технологіях китайської CATL
Америка платить Китаю за власні розробки?
Хоча зараз Китай контролює більшість світового виробництва батарей, технологія LFP (літій-залізо-фосфатних батарей), яку вони використовують, була спочатку розроблена в США – в Техаському університеті. Згодом її комерціалізувала американська компанія A123 Systems LLC, що отримала мільйони доларів інвестицій від адміністрації Обами
Але ринок електромобілів розвивався повільно, і A123 збанкрутувала. Її активи, включно з патентами на LFP-батареї, викупила китайська компанія, яка й стала лідером у цій сфері

Tesla зрозуміла перспективи електромобілів раніше за інших
Китай не просто інвестував у виробництво батарей, він бачив майбутнє електромобільного ринку набагато чіткіше, ніж багато західних виробників. Tesla теж усвідомила перспективи раніше, ніж її конкуренти в Європі та США
Зараз, у 2025 році, ситуація виглядає майже неймовірною:
- Китай контролює 83% виробництва літій-іонних акумуляторів у світі (за даними Bloomberg)
- США змушені купувати батареї у китайських компаній, навіть якщо їхні технології були розроблені в Америці

Ford планує доступний електромобіль для боротьби з Китаєм
Щоб конкурувати з доступними китайськими електрокарами, які вже завойовують ринки Європи та інших регіонів, Ford працює над електромобілем вартістю $30 000
LFP-батареї, які використовує китайська CATL, спочатку були розроблені в США, але зрештою перейшли під контроль Китаю. Сьогодні китайська автоіндустрія стала глобальним лідером в електрифікації. Якщо Захід хоче боротися, йому доведеться або наздоганяти, або пристосовуватися до реалій і використовувати китайські технології
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025
Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025
Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі