Tesla, Xiaomi та інші автовиробники більше не зможуть вводити клієнтів в оману словами “автопілот”, “автономний” або “інтелектуальний”
Міністерство промисловості та інформаційних технологій Китаю (MIIT) оголосило про впровадження нових правил, спрямованих на припинення використання оманливих термінів, таких як “автономне водіння”, “інтелектуальне керування” або “автоматичне керування” в рекламі. Такі зміни стали реакцією на гучні інциденти, зокрема смертельну ДТП за участі електрокара Xiaomi SU7, яка відбулася у квітні цього року
Реклама – під контроль. Бета-тестування – лише через державу
З 16 квітня 2025 року всі автовиробники зобов’язані чітко вказувати рівень автоматизації систем водіння згідно з міжнародною класифікацією SAE. Заборонено використовувати термінологію, яка створює ілюзію повністю автономного керування. Це означає, що рекламні фрази на кшталт “бета-режим автопілота”, які активно використовували Tesla й Xiaomi, тепер вважаються неприпустимими
Оскільки жодна з доступних на ринку систем не є повністю автономною, уряд Китаю наполягає: громадськість не повинна бути учасником бета-тестування небезпечних технологій. Всі подібні випробування мають відбуватись виключно в рамках погоджених державних програм

Обидві руки – на кермо
Ще одна вимога нового регламенту – заборона використання функцій, які дозволяють водієві прибирати руки з керма. Технології рівня SAE Level 2, де передбачено часткову автоматизацію, не отримали схвалення для широкого використання в Китаї. Усі автомобілі, які з’являтимуться на ринку, повинні мати функцію контролю активності водія з вимогою постійного утримання керма
Окрім цього, забороняються функції дистанційного виклику або паркування без присутності водія, подібні до Tesla Smart Summon
Одним із найсуворіших нововведень є регулювання механізму оновлення програмного забезпечення
Відтепер автовиробники не можуть самостійно розгортати критичні “овер-зе-ейр” (OTA) оновлення без проходження державної перевірки, як у випадку із відкликанням транспортного засобу. Це стосується як нових функцій, так і виправлення помилок
Такий крок покликаний запобігти ситуаціям, коли оновлення впливають на поведінку автомобіля, не пройшовши належного тестування. Регулятор вимагає високого рівня прозорості при зміні функцій автомобіля – включно з інтерфейсами водія, логікою роботи гальм або двигуна

Причиною введення таких суворих змін стала трагічна аварія за участі Xiaomi SU7
Нові правила були ініційовані після трагічного інциденту з електрокаром Xiaomi SU7, який на великій швидкості влетів у будівельну зону, внаслідок чого загинули троє студентів. Розслідування показало, що перед аварією активною була система допомоги водієві (NOA), але за кілька секунд до зіткнення водій її відключив і не впорався з керуванням. Дані з чорної скриньки вказують на неодноразові попередження про неуважність водія перед катастрофою
Ця трагедія стала тривожним сигналом для регуляторів і суспільства: автоматизовані функції – це лише допоміжні системи, а не повноцінна заміна водія. І неправильне розуміння цього може мати фатальні наслідки
Хоча технології допомоги водієві справді зменшують втому та підвищують безпеку, вони не призначені для повністю самостійного водіння. Багато водіїв піддаються маркетинговим маніпуляціям і щиро вірять, що їхній автомобіль може керувати самостійно – це надзвичайно небезпечне припущення
Нове китайське регулювання може стати прикладом для наслідування в інших країнах, де питання правдивості реклами систем допомоги водієві досі залишається відкритим
Уряд Китаю чітко дає зрозуміти: майбутнє мобільності має бути не лише високотехнологічним, а й безпечним. Автомобілі можуть мати найновіші функції, але споживач повинен чітко розуміти їхні межі. Відповідальність за це лягає не тільки на водія, але й на автовиробника, який несе відповідальність за те, як подає свої продукти на ринку
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі