Tesla, Xiaomi та інші автовиробники більше не зможуть вводити клієнтів в оману словами “автопілот”, “автономний” або “інтелектуальний”
Міністерство промисловості та інформаційних технологій Китаю (MIIT) оголосило про впровадження нових правил, спрямованих на припинення використання оманливих термінів, таких як “автономне водіння”, “інтелектуальне керування” або “автоматичне керування” в рекламі. Такі зміни стали реакцією на гучні інциденти, зокрема смертельну ДТП за участі електрокара Xiaomi SU7, яка відбулася у квітні цього року
Реклама – під контроль. Бета-тестування – лише через державу
З 16 квітня 2025 року всі автовиробники зобов’язані чітко вказувати рівень автоматизації систем водіння згідно з міжнародною класифікацією SAE. Заборонено використовувати термінологію, яка створює ілюзію повністю автономного керування. Це означає, що рекламні фрази на кшталт “бета-режим автопілота”, які активно використовували Tesla й Xiaomi, тепер вважаються неприпустимими
Оскільки жодна з доступних на ринку систем не є повністю автономною, уряд Китаю наполягає: громадськість не повинна бути учасником бета-тестування небезпечних технологій. Всі подібні випробування мають відбуватись виключно в рамках погоджених державних програм
Обидві руки – на кермо
Ще одна вимога нового регламенту – заборона використання функцій, які дозволяють водієві прибирати руки з керма. Технології рівня SAE Level 2, де передбачено часткову автоматизацію, не отримали схвалення для широкого використання в Китаї. Усі автомобілі, які з’являтимуться на ринку, повинні мати функцію контролю активності водія з вимогою постійного утримання керма
Окрім цього, забороняються функції дистанційного виклику або паркування без присутності водія, подібні до Tesla Smart Summon
Одним із найсуворіших нововведень є регулювання механізму оновлення програмного забезпечення
Відтепер автовиробники не можуть самостійно розгортати критичні “овер-зе-ейр” (OTA) оновлення без проходження державної перевірки, як у випадку із відкликанням транспортного засобу. Це стосується як нових функцій, так і виправлення помилок
Такий крок покликаний запобігти ситуаціям, коли оновлення впливають на поведінку автомобіля, не пройшовши належного тестування. Регулятор вимагає високого рівня прозорості при зміні функцій автомобіля – включно з інтерфейсами водія, логікою роботи гальм або двигуна
Причиною введення таких суворих змін стала трагічна аварія за участі Xiaomi SU7
Нові правила були ініційовані після трагічного інциденту з електрокаром Xiaomi SU7, який на великій швидкості влетів у будівельну зону, внаслідок чого загинули троє студентів. Розслідування показало, що перед аварією активною була система допомоги водієві (NOA), але за кілька секунд до зіткнення водій її відключив і не впорався з керуванням. Дані з чорної скриньки вказують на неодноразові попередження про неуважність водія перед катастрофою
Ця трагедія стала тривожним сигналом для регуляторів і суспільства: автоматизовані функції – це лише допоміжні системи, а не повноцінна заміна водія. І неправильне розуміння цього може мати фатальні наслідки
Хоча технології допомоги водієві справді зменшують втому та підвищують безпеку, вони не призначені для повністю самостійного водіння. Багато водіїв піддаються маркетинговим маніпуляціям і щиро вірять, що їхній автомобіль може керувати самостійно – це надзвичайно небезпечне припущення
Нове китайське регулювання може стати прикладом для наслідування в інших країнах, де питання правдивості реклами систем допомоги водієві досі залишається відкритим
Уряд Китаю чітко дає зрозуміти: майбутнє мобільності має бути не лише високотехнологічним, а й безпечним. Автомобілі можуть мати найновіші функції, але споживач повинен чітко розуміти їхні межі. Відповідальність за це лягає не тільки на водія, але й на автовиробника, який несе відповідальність за те, як подає свої продукти на ринку
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі