Китай досяг значних успіхів у розвитку електромобільної індустрії, випереджаючи США та Європу. Дані свідчать, що країна займає лідируючу позицію в глобальних продажах електромобілів (EV) і гібридів із підзарядкою (PHEV). В жовтні частка Китаю на світовому ринку склала 76%, що є безпрецедентним показником
Між січнем і жовтнем 2024 року Китай відповідав за 69% продажів електромобілів та PHEV у світі, що становить 14,1 мільйона одиниць. Для порівняння, в США було продано лише 1,28 мільйона електрокарів за той же період, що складає менше 10% ринку. Європа продемонструвала кращі показники — 2,32 мільйона одиниць, однак темпи зростання сповільнюються, адже традиційні автовиробники стикаються з труднощами в продажах
Роль китайських автовиробників в глобальному успіху
Основними драйверами зростання в Китаї є такі компанії, як BYD, Geely, SAIC та Xpeng. Вони розширюють модельні лінійки, роблячи електромобілі доступними для широкого кола покупців. Крім того, на ринок активно виходять нові гравці, зокрема Xiaomi, які також вносять свою частку в конкуренцію. На жорстко конкурентному ринку Китаю працюють 137 брендів електромобілів, але, за оцінками експертів, до кінця десятиліття лише близько 20 з них будуть прибутковими
Китай також стимулює попит на внутрішньому ринку через субсидії. У липні уряд подвоїв субсидії для покупців електрокарів, які замінюють старі бензинові авто. Тепер при купівлі електромобіля можна отримати до 20 000 юанів ($2770)
Виклики на глобальному рівні
Попри успіхи, є ризик надлишкової пропозиції на китайському ринку. Електромобілі, що не знаходять покупців в Китаї, активно експортуються в країни Глобального Півдня. Однак такі регіони, як Європейський Союз, США та Канада, впроваджують жорсткі протекціоністські заходи. ЄС запровадив мито до 45,3% на китайські автомобілі, тоді як США і Канада мають 100% мито. Крім того, розглядається можливість заборони на використання китайського програмного забезпечення в майбутніх моделях електрокарів
Ці заходи спрямовані на захист місцевих виробників, але поки що Китай продовжує розширювати свій вплив. Зростання внутрішнього попиту, широка підтримка уряду та висока конкуренція забезпечують стабільний розвиток індустрії
Майбутнє ринку електромобілів в Китаї
Китай вже сьогодні є основним двигуном масового впровадження електромобілів. Частка країни у світових продажах повністю електричних автомобілів з січня по жовтень досягла 63,2%, а PHEV — 78%. Попри економічні та політичні виклики, такі виробники, як BYD і SAIC, продовжують збільшувати частку на ринку, відкриваючи нові можливості для розвитку технологій та електрифікації транспорту
Ці тенденції підтверджують, що Китай утвердився як лідер в глобальному переході на електротранспорт, і його позиції найближчим часом залишаться непохитними
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі