Рекордні обсяги продажів китайських автомобілів можуть виявитися не такими прозорими, як здається на перший погляд. За вражаючими цифрами стоїть суперечлива практика — деякі виробники фіксують автомобілі як «продані» вже після оформлення страхування, хоча фактично вони ще не дійшли до кінцевого споживача
За даними розслідування Reuters, кілька провідних китайських автокомпаній штучно підвищують показники продажів, використовуючи страхування як індикатор реалізації
Така практика дозволяє звітувати про нібито досягнуті плани, хоча автомобілі ще не передані покупцям. Так, у період із січня 2023 по березень 2024 року компанія Neta зафіксувала дострокові продажі щонайменше 64 719 авто — понад половину від загального обсягу у 117 тисяч машин

Аналогічну практику використовували і в Zeekr, а також у мережах дилерів, пов’язаних з такими брендами, як FAW Hongqi, SAIC Roewe, SAIC VW, Dongfeng Nissan, GAC Toyota, GAC Honda та SAIC GM
У багатьох випадках покупці дізнавалися про попереднє страхування своїх нових авто вже після покупки
Причина — спроба дилерів та виробників досягти внутрішніх щомісячних планів продажу. Деякі автосалони прямо визнають, що завчасне страхування використовується саме для «виконання плану»

Офіційні представники GAC Honda, FAW Hongqi та GM China заявили, що така практика заборонена, і у звітності враховуються лише фактичні поставки, а не застраховані машини
У Китаї продажі автомобілів відслідковуються за двома основними показниками: звіти виробників щодо поставок дилерам і дані роздрібних продажів на основі обов’язкового страхування. Саме останній показник став інструментом маніпуляції
Така практика почала з’являтися ще у 2016 році, однак її використання значно зросло з початку 2023-го — на тлі цінової війни серед китайських брендів. Зокрема, Li Auto активно публікує щотижневі рейтинги продажів на основі лише страхових реєстрацій
Асоціація автовиробників Китаю (CAAM) виступила проти використання даних страхування у публічних рейтингах, назвавши їх ненадійними й такими, що лише загострюють конкуренцію
Читати далі
Схожі записиPorsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі