Рекордні обсяги продажів китайських автомобілів можуть виявитися не такими прозорими, як здається на перший погляд. За вражаючими цифрами стоїть суперечлива практика — деякі виробники фіксують автомобілі як «продані» вже після оформлення страхування, хоча фактично вони ще не дійшли до кінцевого споживача
За даними розслідування Reuters, кілька провідних китайських автокомпаній штучно підвищують показники продажів, використовуючи страхування як індикатор реалізації
Така практика дозволяє звітувати про нібито досягнуті плани, хоча автомобілі ще не передані покупцям. Так, у період із січня 2023 по березень 2024 року компанія Neta зафіксувала дострокові продажі щонайменше 64 719 авто — понад половину від загального обсягу у 117 тисяч машин

Аналогічну практику використовували і в Zeekr, а також у мережах дилерів, пов’язаних з такими брендами, як FAW Hongqi, SAIC Roewe, SAIC VW, Dongfeng Nissan, GAC Toyota, GAC Honda та SAIC GM
У багатьох випадках покупці дізнавалися про попереднє страхування своїх нових авто вже після покупки
Причина — спроба дилерів та виробників досягти внутрішніх щомісячних планів продажу. Деякі автосалони прямо визнають, що завчасне страхування використовується саме для «виконання плану»

Офіційні представники GAC Honda, FAW Hongqi та GM China заявили, що така практика заборонена, і у звітності враховуються лише фактичні поставки, а не застраховані машини
У Китаї продажі автомобілів відслідковуються за двома основними показниками: звіти виробників щодо поставок дилерам і дані роздрібних продажів на основі обов’язкового страхування. Саме останній показник став інструментом маніпуляції
Така практика почала з’являтися ще у 2016 році, однак її використання значно зросло з початку 2023-го — на тлі цінової війни серед китайських брендів. Зокрема, Li Auto активно публікує щотижневі рейтинги продажів на основі лише страхових реєстрацій
Асоціація автовиробників Китаю (CAAM) виступила проти використання даних страхування у публічних рейтингах, назвавши їх ненадійними й такими, що лише загострюють конкуренцію
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі