Китайський авторинок уже давно нагадує швидкісне шосе без обмежень – з сотнями брендів, які намагаються обігнати одне одного. І в цьому хаосі не всі встигають за лідером – компанією BYD, яка швидко перетворилась на флагман китайського електромобільного буму. Щоб змінити ситуацію, китайська держава може зробити те, чого боїться кожен автоконцерн – звести кілька брендів в один
Пекін готує радикальне рішення: держава може примусово об’єднати великих автовиробників, які відстають від лідерів у електромобільній гонці
Йдеться про потенційне злиття Changan та Dongfeng, двох потужних, але відсталих державних гравців. Уряд бачить у цьому не лише шанс скоротити дублювання моделей і витрат, а й можливість створити нового гіганта, здатного кинути виклик BYD. У разі злиття цей альянс може стати найбільшим виробником електромобілів у Китаї – і, цілком можливо, у світі
Хоч Changan і Dongfeng минулого року разом продали понад 5 мільйонів автомобілів, обидві компанії суттєво відстали у сфері електромобілів. Їхня електрична лінійка – м’яко кажучи, не те, що викликає захват у покупців. У той час як BYD стрімко розвиває нові акумулятори, суперзарядки і гібриди з неймовірними показниками, Changan і Dongfeng плетуться десь у хвості технологічного конвою
Тому китайський уряд вирішив натиснути на газ – але не на акселератор, а на інституційну педаль примусової оптимізації. Простіше кажучи, Пекін натякає: або ви об’єднуєтесь і працюєте ефективніше, або вам доведеться поступитися місцем на ринку іншим – можливо, навіть стартапам, які досі тільки вчаться ставити логотипи рівно
Міжнародні альянси можуть ускладнити гру
Цікаво, що обидві компанії глибоко інтегровані у глобальний авторинок: Dongfeng має спільні підприємства з Nissan, Honda, Peugeot і Citroen, а Changan – з Ford і Mazda. І хоч такі альянси дають чимало досвіду, вони ж і створюють бюрократичні пастки, які можуть ускладнити будь-яке масштабне злиття. Але, як кажуть, коли держава хоче – держава зробить
Найсмішніше (і водночас найсумніше) в цій історії те, що у спробі «наздогнати BYD» Китай ризикує створити ще один багатоголовий корпоративний монстр із повільною реакцією та надто великою кількістю рад директорів. Чи допоможе це справді вийти в лідери електромобільної гонки – питання відкрите
І поки китайські електромобілі намагаються довести, що вони не тільки дешеві, а й надійні (з перемінним успіхом), Пекін готує для ринку нові правила. Замість сотень брендів, які створюють різні кросовери з одним і тим самим мотором – кілька потужних гравців з амбіціями, які, можливо, нарешті зможуть дати бій не тільки BYD, а й глобальним лідерам, як-от Tesla, Hyundai чи Volkswagen
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі