Китайський авторинок уже давно нагадує швидкісне шосе без обмежень – з сотнями брендів, які намагаються обігнати одне одного. І в цьому хаосі не всі встигають за лідером – компанією BYD, яка швидко перетворилась на флагман китайського електромобільного буму. Щоб змінити ситуацію, китайська держава може зробити те, чого боїться кожен автоконцерн – звести кілька брендів в один
Пекін готує радикальне рішення: держава може примусово об’єднати великих автовиробників, які відстають від лідерів у електромобільній гонці
Йдеться про потенційне злиття Changan та Dongfeng, двох потужних, але відсталих державних гравців. Уряд бачить у цьому не лише шанс скоротити дублювання моделей і витрат, а й можливість створити нового гіганта, здатного кинути виклик BYD. У разі злиття цей альянс може стати найбільшим виробником електромобілів у Китаї – і, цілком можливо, у світі
Хоч Changan і Dongfeng минулого року разом продали понад 5 мільйонів автомобілів, обидві компанії суттєво відстали у сфері електромобілів. Їхня електрична лінійка – м’яко кажучи, не те, що викликає захват у покупців. У той час як BYD стрімко розвиває нові акумулятори, суперзарядки і гібриди з неймовірними показниками, Changan і Dongfeng плетуться десь у хвості технологічного конвою
Тому китайський уряд вирішив натиснути на газ – але не на акселератор, а на інституційну педаль примусової оптимізації. Простіше кажучи, Пекін натякає: або ви об’єднуєтесь і працюєте ефективніше, або вам доведеться поступитися місцем на ринку іншим – можливо, навіть стартапам, які досі тільки вчаться ставити логотипи рівно
Міжнародні альянси можуть ускладнити гру
Цікаво, що обидві компанії глибоко інтегровані у глобальний авторинок: Dongfeng має спільні підприємства з Nissan, Honda, Peugeot і Citroen, а Changan – з Ford і Mazda. І хоч такі альянси дають чимало досвіду, вони ж і створюють бюрократичні пастки, які можуть ускладнити будь-яке масштабне злиття. Але, як кажуть, коли держава хоче – держава зробить
Найсмішніше (і водночас найсумніше) в цій історії те, що у спробі «наздогнати BYD» Китай ризикує створити ще один багатоголовий корпоративний монстр із повільною реакцією та надто великою кількістю рад директорів. Чи допоможе це справді вийти в лідери електромобільної гонки – питання відкрите
І поки китайські електромобілі намагаються довести, що вони не тільки дешеві, а й надійні (з перемінним успіхом), Пекін готує для ринку нові правила. Замість сотень брендів, які створюють різні кросовери з одним і тим самим мотором – кілька потужних гравців з амбіціями, які, можливо, нарешті зможуть дати бій не тільки BYD, а й глобальним лідерам, як-от Tesla, Hyundai чи Volkswagen
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі