Люди хочуть, щоб електромобілі звучали як звичні автомобілі
- У дослідженні, в якому взяли участь понад 400 американців, респонденти оцінювали звуковий дизайн електромобілів
- Більшість віддали перевагу звукам, що імітують традиційний шум, схожий на звук автомобіля
- Тональні звуки були названі занадто науково-фантастичними
Звук автомобіля був величезною темою дебатів для автовиробників ще з того часу, як був винайдений автомобіль. Незалежно від того, чи потрібно було приручити двигун великої потужності, щоб його шепіт у салоні був тихим у преміальних автомобілях, чи забезпечити гортанні звуки V8 масл-кара, що проникають у груди, звуковий дизайн завжди був справою інженерів
Сьогодні вони зіткнулись з новим викликом, адже мова йде про електромобілі, які мають майже безшумне дзижчання електродвигуна. Тут не має тих самих нюансів, до яких всі звикли з ДВЗ, в якому відбуваються вибухові процеси згоряння. Але й електромобілі повинні видавати певний шум з міркувань безпеки
У 2018 році Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) постановила, що нові електромобілі повинні видавати попереджувальні звуки при русі зі швидкістю до 18,6 миль/год (30 км/год). За прогнозами агентства, ці правила коштуватимуть автомобільній промисловості близько $40 мільйонів щорічно на зовнішні водонепроникні динаміки, але дозволять заощадити до $320 мільйонів за рахунок зменшення травматизму пішоходів. Відтоді електромобілі мають різноманітні звуки, але варто збалансувати синтетичні шуми так, щоб вони подобались людям
Однак, згідно з нещодавнім опитуванням, високочастотні звуки можуть дратувати. Натомість респонденти надавали перевагу звукам, схожим на шум вітру, води та білий шум, а не «науково-фантастичними», як це модно серед електромобілів. У дослідженні, опублікованому агентством Listen та фірмою з маркетингових досліджень CloudArmy, взяли участь понад 400 дорослих американців, половина з яких вже володіють електромобілями
Було відмічено, що респонденти віддають перевагу традиційним звукам автомобілів. Учасники оцінювали 10 звуків, розділених на тональні та нетональні категорії. Нетонові звуки набрали більше балів з точки зору симпатії і вважалися більш схожими на автомобілі, хоча тональні звуки мали невелику перевагу в помітності
У розмові з Auto News Пол Амітай, виконавчий директор зі стратегії Listen, пояснив привабливість цих натуралістичних звуків: «Якщо ви замислитеся над багатьма звуками, які видає ваш автомобіль, то побачите, що вони більшою мірою відносяться до цього типу текстурних звуків», – сказав він. Респонденти вважають, що такий звук, який не наспівується, є більш автентичним і схожим на автомобільний, оскільки він відповідає звукам, які видають традиційні автомобілі з бензиновими двигунами