Майже п’ятдесят років тому компанія Volkswagen назавжди змінила уявлення про компактні спортивні автомобілі, представивши легендарний Golf GTI. Абревіатура «GTI» тоді розшифровувалася як «Grand Touring Injection», що було відсиланням до інноваційної на той час системи впорскування палива для його чотирициліндрового двигуна – в еру, коли більшість авто ще використовували карбюратори. Відтоді багато що змінилося, але одне залишалося непохитним: усі моделі з культовим шильдиком GTI мали під капотом бензиновий двигун. Що ж, схоже, ця епоха добігає кінця
Усі майбутні автомобілі з шильдиком GTI матимуть повністю електричні силові установки. У Volkswagen обіцяють забезпечити просто «вибухові» відчуття від керування
У Volkswagen вже офіційно підтвердили появу серійної версії ID.2 GTI, яка стане першою у новій електричній лінійці. Після неї має з’явитися наступне покоління легендарного Golf GTI, звісно, також електричне. Проте, за словами генерального директора Volkswagen Томаса Шефера, ці дві моделі – лише початок. Він заявив, що вони «знаменують цілу групу GTI», прозоро натякаючи на появу ще більшої кількості високопродуктивних електричних моделей під цим легендарним шильдиком у найближчому майбутньому
Хоча Томас Шефер не назвав конкретні майбутні моделі, окрім ID.2 та Golf, вже ходять чутки про можливу появу ID.3 GTI, а також про ще більш доступну «заряджену» версію на базі компактнішого ID.1 (якщо буде достатній попит на ID.2 GTI, який вийде першим). Не варто забувати й про потенціал для створення високопродуктивних версій електричних кросоверів VW, адже компанія вже має досвід у цьому напрямку з лінійкою GTX. Сам Шефер, в інтерв’ю виданню Autocar, висловив надзвичайне задоволення прогресом у розробці електричного Golf GTI. І хоча актуальна бензинова версія Golf GTI ще «буде дуже добре продаватися до кінця цього десятиліття», Volkswagen вже активно тестує прототипи його повністю електричного наступника, який базуватиметься на новій передовій платформі SSP
Сам Томас Шефер вже мав нагоду особисто протестувати прототип електричного Golf GTI і, судячи з його слів, він залишився надзвичайно задоволеним
Електричний Golf зможе запропонувати «захопливий, автентичний досвід керування». Шефер також підкреслив, що мета розробників – не просто зробити авто швидким. Volkswagen прагне, щоб електричні моделі GTI відчувалися унікальними та суттєво відрізнялися від своїх стандартних електричних аналогів. Очікується значна робота над звуком, керованістю та, звісно ж, загальними показниками продуктивності
Ці слова цілком узгоджуються з попередніми коментарями Кая Грюніца, директора VW з технічного розвитку. Він також зазначав, що електричні моделі GTI будуть про щось більше, ніж просто максимальна потужність. Ключовим фокусом стане саме «керованість», щоб ці автомобілі були не просто швидкими, а й дарували справжнє задоволення від кермування – були «веселими»
Volkswagen поки офіційно не назвав точної дати дебюту першого електричного GTI
Проте, дуже ймовірно, що це може статися у 2026 році. Такий вибір був би символічним, адже саме у 2026-му відзначатиметься 50-річчя з моменту виходу оригінального Golf GTI! Оскільки вихід на ринок серійної версії ID.2 (або як її зрештою назве Volkswagen) заплановано на наступний рік, є всі підстави вважати, що саме перший електричний GTI буде створений на його базі та представлений вже наступного літа під час традиційного фестивалю GTI у Вольфсбурзі
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі