Maserati, символ італійської розкоші й інженерної вишуканості, переживає непрості часи. З одного боку — електрифікація, з іншого — спад ринку, а ще з третього — тиск материнської компанії Stellantis і невизначеність у стратегії
Електричний суперкар, якого ніхто не замовляв
Історія Maserati MC20 Folgore — це приклад того, як навіть найамбітніші проєкти можуть зависнути в повітрі. Ще у 2020-му бренд анонсував електричну версію свого суперкара MC20. Прототип обіцяв стати символом нової епохи — потужний, екологічний і розкішний. Але вже в 2025-му керівництво марки відверто визнає: проект заморожено, і не через технічні труднощі, а через сумнівний попит

«Ми маємо чудовий бензиновий двигун Nettuno, який і так тішить наших клієнтів. Чи справді їм потрібен електричний суперкар?» — риторично запитує CEO Maserati Санто Фічілі. І додає: “Це питання не техніки, а часу й готовності клієнта”
Втім, шанси у MC20 Folgore ще є. Можливо, він повернеться під назвою MCPura Folgore — як електрична версія нового концепту, презентованого нещодавно на фестивалі швидкості в Гудвуді. Але це станеться лише тоді, коли Maserati побачить справжній інтерес покупців. Бо без попередніх замовлень чи запитів від VIP-клієнтів — розмови про запуск лишаються тільки мріями

Alfa Romeo як рятувальний круг
На тлі затримок з новими моделями та зникнення Quattroporte, Levante і Ghibli, Maserati ризикує втратити позиції на ринку преміальних авто. Сьогодні в її лінійці фактично залишилися лише спорткари й дорогий кросовер Grecale. Але вихід може бути ближче, ніж здається — у вигляді стратегічного союзу з Alfa Romeo

За словами того ж Фічілі, Maserati планує максимально використовувати технологічні напрацювання Alfa: спільні платформи, електронні архітектури, програмне забезпечення і навіть двигуни. Зокрема, наступні покоління Quattroporte і Levante можуть бути побудовані на новій платформі STLA Large — тій самій, що лежить в основі нових Alfa Giulia та Stelvio, а також американських Dodge Charger і Jeep Wagoneer S. Це не лише здешевить виробництво, а й дозволить швидше вивести нові моделі на ринок. При цьому Maserati наголошує: бренди залишаться розділеними в стилі, відчуттях та аудиторії. «Так, ми ділитимемось технікою, але не духом», — наголошує CEO

Попри глобальний тренд на електрифікацію, Maserati не поспішає повністю переходити на батареї
Спочатку бренд анонсував, що новий Quattroporte буде лише електричним. Але тепер — сумніви. Фічілі каже: «Наші клієнти розгублені. У когось — гібриди, у когось — електромобілі, а хтось хоче просто механічну машину без батарей і складної електроніки»
У зв’язку з цим Maserati розглядає можливість випуску не лише електрокарів, а й м’яких гібридів (MHEV) і плагін-гібридів (PHEV), залежно від технологій, що будуть готові до серійного виробництва

Більше того, головний інженер марки Давіде Данезін натякнув, що Maserati може повернути V8 — для спеціальних проєктів або лімітованих серій, орієнтованих на тих, хто все ще цінує «чисту механіку». Такий підхід цілком у дусі бренду, який завжди балансував між прогресом і класичнім підходом
Читати далі
Схожі записиКорейська компанія LG Energy Solution отримала від Mercedes-Benz замовлення на постачання високовольтних акумуляторів на суму понад мільярд доларів. Йдеться про довгострокову угоду, яка триватиме з березня 2028 року до червня 2035-го. Кілька корейських медіа повідомили, що контракт оцінюють у $1,4 мільярда, хоча його умови можуть коригуватися в майбутньому. Батареї призначені для електромобілів Mercedes-Benz на ринках […]
10 Грудня 2025
Підтримання правильної температури батареї в електромобілі визначає запас ходу, швидкість заряджання й довговічність акумулятора. Коли система працює неефективно, водій отримує повільну зарядку, знижену продуктивність і прискорений знос батареї. Автовиробники створюють складні схеми охолодження та нагрівання, однак їхня багатокомпонентність не завжди дає потрібний результат Німецька компанія Webasto, відома як один із провідних постачальників автокомпонентів, розробляє технологію, […]
10 Грудня 2025
Оновлення поєднує справді корисні можливості та кілька розважальних дрібниць, створюючи відчуття, ніби електромобіль отримав новий набір навичок без жодних візитів у сервіс Кросовер Tesla Model Y не дарма називають iPhone на колесах, і нова збірка Holiday Update підтверджує таке порівняння. Власники тепер періодично отримуватимуть знімки салону, коли активований режим Dog Mode. Функція надсилає фото прямо […]
9 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі