Норвезька автомобільна федерація (NAF) провела щорічний масштабний тест запасу ходу електромобілів, у якому взяли участь 27 сучасних моделей. Метою дослідження було порівняння реальних показників пробігу на одному заряді із заявленими виробниками за стандартом WLTP. Результати виявилися вельми показовими, а один з учасників, американський седан Lucid Air, став одночасно і переможцем, і своєрідним антирекордсменом, що продемонструвало неоднозначність офіційних методик вимірювання
Беззаперечним лідером за абсолютною дальністю пробігу став Lucid Air у версії Grand Touring, який вперше брав участь у тесті NAF
Електромобіль подолав вражаючу дистанцію у 828,6 кілометра, перш ніж повністю розрядився, комфортно випередивши всіх конкурентів. Однак цей результат виявився на 13,7%, або 131 кілометр, меншим за його офіційно заявлений запас ходу за циклом WLTP, що становить 960 кілометрів. Таке значне відхилення для визнаного «короля запасу ходу», оснащеного великою батареєю на 118 кВт-год та відомого своєю видатною енергоефективністю, стало головним парадоксом тестування
Водночас більше половини протестованих електромобілів не просто досягли, а й перевершили свої офіційні показники WLTP!
Найкращий результат у цій номінації продемонстрував Tesla Model Y, який проїхав 652 кілометри, що на 11,3% (або 66 км) більше від заявленого. Його конкурент, китайський електромобіль Zeekr X, також показав себе відмінно, подолавши 593 кілометри — на 52 кілометри більше за офіційні дані. Друге місце за абсолютною дальністю пробігу посів Tesla Model 3 у версії Long Range RWD, проїхавши 721 кілометр, що на 19 кілометрів перевищує його паспортний показник
Серед інших моделей, які перевершили власні WLTP-рейтинги, були BYD Tang, Peugeot e-5008, MG5, Volkswagen ID.7 GTX Tourer, Polestar 4, BMW iX, BYD Seal U, Lotus Emeya, Opel Grandland, Mercedes-Benz G580, Voyah Free та Porsche Macan EV. Популярний на європейському ринку Skoda Enyaq майже повністю підтвердив заявлений пробіг у 424 кілометри, не дотягнувши до нього лише 2 кілометри. Це свідчить про те, що для багатьох сучасних електромобілів заявлені показники є цілком досяжними в реальних умовах
Важливо розуміти методологію тестування, яка суттєво відрізняється від лабораторних умов WLTP
Випробування NAF тривали два дні, протягом яких усі автомобілі рухалися за єдиним маршрутом з однаковою швидкістю. Маршрут включав як швидкісні магістралі, так і дороги з нижчим швидкісним режимом, а також пролягав через пагорби та долини з перепадом висот від рівня моря до майже 1000 метрів над ним. Температура повітря коливалася в діапазоні від +7°C до +17°C, що також впливає на продуктивність батареї
На противагу цьому реальному тесту, цикл WLTP проводиться в контрольованому середовищі за стабільної температури +23°C і без використання кліматичної системи, що значною мірою пояснює розбіжності з реальними показниками. Таким чином, хоча лабораторні тести надають стандартизований орієнтир, випробування, подібні до норвезького, дають споживачам значно ціннішу практичну інформацію. Вони доводять, що при виборі електромобіля варто враховувати не лише абсолютний запас ходу, але й ефективність його досягнення відносно офіційних заяв виробника
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі