Ера сенсорних екранів та мінімалістичних інтер’єрів обіцяла водіям майбутнє, де керування автомобілем буде інтуїтивним і технологічним, як користування смартфоном
Проте іноді гонитва за футуризмом створює не лише незручності, а й реальні загрози. Яскравим прикладом стала історія з ємнісними кнопками на кермі Volkswagen, яка переросла з теми для скарг на форумах у гучний колективний позов у США
Коли Volkswagen вперше представив сенсорні, або ємнісні, елементи керування на кермі, це виглядало як сміливий крок уперед. Гладкі, глянцеві поверхні, що реагували на дотик, мали підкреслити високотехнологічний статус нових моделей, зокрема електричного кросовера ID.4. Однак на практиці ідея виявилася провальною. Водії скаржилися на відсутність тактильного відгуку, через що доводилося відривати погляд від дороги, щоб перевірити, чи спрацювала функція. Кнопки виявилися надто чутливими: випадковий дотик долонею під час маневру міг несподівано змінити гучність музики або, що значно небезпечніше, активувати чи деактивувати критично важливі системи

Саме ця проблема стала центральною у новому колективному позові
Згідно з матеріалами справи, поданими до федерального суду Нью-Джерсі, надмірна чутливість кнопок може призвести до мимовільного ввімкнення адаптивного круїз-контролю «лише легким дотиком руки». Це потенційно ставить водіїв у небезпечні ситуації, коли автомобіль несподівано починає прискорюватися чи сповільнюватися без їхньої свідомої команди
У центрі справи опинився популярний електромобіль Volkswagen ID.4
Двоє позивачів, що ініціювали позов, стверджують, що тепер відчувають «жах і вагання» перед тим, як сідати за кермо власних авто. Їхні звинувачення на адресу Volkswagen є серйозними:
- Шахрайство через бездіяльність: Позивачі наполягають, що компанія знала про дефект завдяки численним скаргам клієнтів, внутрішнім звітам та інформації від дилерських центрів, але свідомо приховувала цю проблему від покупців;
- Порушення гарантійних зобов’язань: На думку позивачів, Volkswagen порушив як пряму (явну), так і непряму гарантію на автомобіль, продавши продукт із дефектом, що впливає на безпеку;
- Незаконне збагачення: Продовжуючи продавати автомобілі з проблемними елементами керування, не пропонуючи безкоштовного ремонту, заміни чи відшкодування, компанія, на їхню думку, незаконно збагачувалася

У позові також звинувачують автовиробника в порушенні законів про захист прав споживачів у штатах Коннектикут та Массачусетс
Іронія ситуації полягає в тому, що сам Volkswagen ще кілька років тому публічно визнав свою помилку. Тодішній очільник бренду Томас Шефер заявив, що компанія «наробила багато шкоди» клієнтам через сенсорні панелі й пообіцяв повернути фізичні кнопки на кермо
Однак це визнання мало що змінює для мільйонів власників, які вже експлуатують автомобілі з ємнісними елементами. Повернення до звичних, надійних кнопок буде поступовим. Першою моделлю, яка знаменуватиме цю зміну, стане майбутній бюджетний електромобіль ID.2all. Тобто, німецькому бренду знадобляться роки, щоб повністю відмовитися від невдалого сенсорного рішення в усьому модельному ряді
Читати далі
Схожі записиМожливо, зараз Renault не має спортивних моделей у своєму поточному асортименті, проте компанія виявилася досить рішучою, щоб створити R5 Turbo 3E Повністю електричний гіперхетч чудово втілює дух гоночної класики 1980-х років. Електричний хетчбек вперше показав себе на історичному ралі Тур де Корс, котре проходило на французькому острові Корсика. Демонстрація дала уявлення про його справжні можливості […]
12 Жовтня 2025
Після презентації довгоочікуваного електрокара Ferrari Elettrica акції компанії різко впали більш ніж на 15 відсотків Найгірший торговий день у історії компанії стався не через сам перший електромобіль Ferrari, а через обережні фінансові прогнози, які розчарували інвесторів. Аналітики назвали позицію компанії занадто стриманою, зазначивши, що оновлені очікування значно нижчі навіть за «мінімальний сценарій зростання» Після заходу […]
12 Жовтня 2025
Китайський бренд Leapmotor, частково підконтрольний Stellantis, постійно розширює свою лінійку в нових сегментах, а його новий гігантський флагманський позашляховик D19 з’явиться на ринку з ціною на рівні Toyota RAV4 Флагманський позашляховик Leapmotor D19 офіційно дебютує 16 жовтня Він буде пропонуватися як у форматі чистого електромобіля, так і як гібрид із подовженим запасом ходу. Великий автомобіль […]
12 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі