Ера сенсорних екранів та мінімалістичних інтер’єрів обіцяла водіям майбутнє, де керування автомобілем буде інтуїтивним і технологічним, як користування смартфоном
Проте іноді гонитва за футуризмом створює не лише незручності, а й реальні загрози. Яскравим прикладом стала історія з ємнісними кнопками на кермі Volkswagen, яка переросла з теми для скарг на форумах у гучний колективний позов у США
Коли Volkswagen вперше представив сенсорні, або ємнісні, елементи керування на кермі, це виглядало як сміливий крок уперед. Гладкі, глянцеві поверхні, що реагували на дотик, мали підкреслити високотехнологічний статус нових моделей, зокрема електричного кросовера ID.4. Однак на практиці ідея виявилася провальною. Водії скаржилися на відсутність тактильного відгуку, через що доводилося відривати погляд від дороги, щоб перевірити, чи спрацювала функція. Кнопки виявилися надто чутливими: випадковий дотик долонею під час маневру міг несподівано змінити гучність музики або, що значно небезпечніше, активувати чи деактивувати критично важливі системи

Саме ця проблема стала центральною у новому колективному позові
Згідно з матеріалами справи, поданими до федерального суду Нью-Джерсі, надмірна чутливість кнопок може призвести до мимовільного ввімкнення адаптивного круїз-контролю «лише легким дотиком руки». Це потенційно ставить водіїв у небезпечні ситуації, коли автомобіль несподівано починає прискорюватися чи сповільнюватися без їхньої свідомої команди
У центрі справи опинився популярний електромобіль Volkswagen ID.4
Двоє позивачів, що ініціювали позов, стверджують, що тепер відчувають «жах і вагання» перед тим, як сідати за кермо власних авто. Їхні звинувачення на адресу Volkswagen є серйозними:
- Шахрайство через бездіяльність: Позивачі наполягають, що компанія знала про дефект завдяки численним скаргам клієнтів, внутрішнім звітам та інформації від дилерських центрів, але свідомо приховувала цю проблему від покупців;
- Порушення гарантійних зобов’язань: На думку позивачів, Volkswagen порушив як пряму (явну), так і непряму гарантію на автомобіль, продавши продукт із дефектом, що впливає на безпеку;
- Незаконне збагачення: Продовжуючи продавати автомобілі з проблемними елементами керування, не пропонуючи безкоштовного ремонту, заміни чи відшкодування, компанія, на їхню думку, незаконно збагачувалася

У позові також звинувачують автовиробника в порушенні законів про захист прав споживачів у штатах Коннектикут та Массачусетс
Іронія ситуації полягає в тому, що сам Volkswagen ще кілька років тому публічно визнав свою помилку. Тодішній очільник бренду Томас Шефер заявив, що компанія «наробила багато шкоди» клієнтам через сенсорні панелі й пообіцяв повернути фізичні кнопки на кермо
Однак це визнання мало що змінює для мільйонів власників, які вже експлуатують автомобілі з ємнісними елементами. Повернення до звичних, надійних кнопок буде поступовим. Першою моделлю, яка знаменуватиме цю зміну, стане майбутній бюджетний електромобіль ID.2all. Тобто, німецькому бренду знадобляться роки, щоб повністю відмовитися від невдалого сенсорного рішення в усьому модельному ряді
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі