Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія
Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ
На їхню думку, такий крок може стати точковим, але дуже дієвим інструментом, який спрямовує країну до чистішої мобільності, не зачіпаючи бюджетних покупців. Пропозиція охоплює повний спектр дорогих моделей на традиційних двигунах — від звичайних бензинових і дизельних до гібридів і plug-in гібридів. Ідея полягає в тому, щоб відпрацювати м’який «перехід фазами», починаючи з найбільш заможного сегмента

За даними Autocar India, електромобілі вже займають близько 12% у преміальному сегменті, тоді як у масовому ринку їхня частка тримається на рівні 2–3%. Судді переконані, що саме верхній клас може стати каталізатором швидших змін, бо покупці цього сегмента вже мають доступ до електромобілів з такою самою потужністю, комфортом та оснащенням, як у їхніх бензинових і дизельних конкурентів
Дискусія, втім, непроста
Критики наголошують, що преміальні авто становлять дуже малу частку індійського парку, тому такий крок навряд чи суттєво зменшить національні викиди. Екологи натомість вказують на старі легковики та легкі комерційні автомобілі, які десятиліттями залишаються на дорогах через слабкі правила списання — і додають, що саме вони створюють значно більшу проблему для повітря в країні

Попри суперечки, Верховний суд наполягає: вимога продавати лише електричні моделі у преміум класі не вплине на доступність нових авто для пересічних громадян і не спричинить збурення на ринку. Суддя Кант у коментарі India Today підкреслив, що виробники вже мають досить багато висококласних електромобілів, здатних замінити авто на ДВЗ без втрати комфорту. За його словами, обмеження для дорогих бензинових і дизельних авто може стати вдалою відправною точкою, бо «звичайний покупець не постраждає»
Світові бренди на кшталт Mercedes та BMW давно пропонують електричні моделі в Індії, однак повна заборона ДВЗ змусила б їх переосмислити свою локальну стратегію, а це впливає на виробництво, інвестиції та роботу постачальників. Поки що ініціатива залишається пропозицією без конкретних строків, але Верховний суд уже попросив уряд переглянути Національний план розвитку електромобільності, а наступне слухання призначене на грудень

Генеральний прокурор Індії повідомив, що уряд «відкритий до цієї ідеї» і нині триває координація між 13 міністерствами та відомствами. Обговорення охоплює стимули для виробництва, розвиток зарядної інфраструктури та інші напрямки, які повинні створити підґрунтя для прискореного електромобільного переходу
Читати далі
Схожі записиСучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]
21 Листопада 2025
DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026» Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]
21 Листопада 2025
У світі електромобілів завжди було багато людей з власним баченням. Запитайте десятьох власників EV, чому вони перейшли на електротягу, і почуєте аргументи про турботу про планету, бажання економити або любов до миттєвої тяги. Нове глобальне дослідження показує, що вибір багатьох покупців все частіше визначає політика, а не техніка чи екологія Масштабне опитування, проведене Global EV […]
21 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі