Японський автогігант Nissan опинився в непростій фінансовій ситуації, яка змушує компанію вдаватися до нетипових рішень. Відомо, що Nissan звернувся до своїх постачальників у Європі та Великій Британії з проханням відтермінувати оплату за поставлені компоненти. Такі дії викликали занепокоєння щодо фінансової стабільності бренду, який ще недавно був одним із лідерів світового автопрому
У компанії пояснюють, що це частина ширшого антикризового плану Re:Nissan, який представили у травні
У межах програми Nissan планує скоротити близько 20 тисяч робочих місць — це приблизно 15% усієї глобальної команди. Крім того, компанія закриє кілька виробничих майданчиків у різних регіонах, аби зменшити витрати та вивільнити кошти для подальшого реформування
В оприлюднених компанією листах і документах йдеться про два варіанти для постачальників: або вони погоджуються на пізнішу оплату з підвищеним відсотком, або ж гроші виплачує банк HSBC, а Nissan пізніше повертає суму банку з урахуванням відсотків. У компанії зазначають, що подібну схему вже застосовували наприкінці фінансового року, і вона дозволяє збільшити ліквідність у короткостроковій перспективі
Станом на кінець березня на рахунках Nissan було близько 2,2 трильйона єн (близько 15,2 мільярда доларів США)
Однак уже до кінця поточного року компанії потрібно погасити борг у розмірі приблизно 700 мільярдів єн (майже 5 мільярдів доларів). У зв’язку з цим Nissan заявляє, що вживає оперативних заходів для підтримки фінансової стійкості та підготовки до обслуговування боргових зобов’язань
Окрему надію Nissan покладає на нові електричні моделі та гібриди
Зокрема — на нове покоління легендарного LEAF, а також седан Nissan N7, який уже встиг зібрати понад 20 тисяч замовлень у Китаї за перші 50 днів продажів. Саме цей автомобіль стане ключовим у стратегії відновлення бренду та запланований до експорту в інші країни. Загалом до 2026 року Nissan має намір випустити дев’ять нових моделей з електричною чи гібридною силовою установкою спеціально для китайського ринку — найбільшого у світі для електрокарів
Втім, аналітики застерігають: на тлі жорсткої конкуренції з боку китайських брендів, зокрема таких як BYD, та застарілої лінійки моделей, Nissan може не витримати темпу оновлення ринку. Компанія прагне скоротити витрати на 250 мільярдів єн і повернутися до прибутковості вже у 2026 фінансовому році. Та чи вдасться їй переламати ситуацію — питання залишається відкритим
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі