Nissan припинив витрачати гроші на ДВЗ, зосередившись на електромобілях
Toyota, Mazda та Subaru нещодавно оголосили, що об’єднують зусилля для розробки двигунів внутрішнього згоряння наступного покоління. Однак інший японський автовиробник пішов радикально іншим шляхом, вирішивши взагалі припинити інвестиції в бензинові та дизельні двигуни. Компанія Nissan заявляє, що вона практично припинила витрачати гроші на нові технології ДВЗ, зосередившись на електромобілях
Австралійський журнал Drive поспілкувався зі старшим віце-президентом компанії та директором з планування в регіоні Африки, Близького Сходу, Індії, Європи та Океанії (AMIEO) про те, що чекає на компанію попереду. Франсуа Бейлі запитали, чи має намір Nissan розробляти нові двигуни внутрішнього згоряння: «Наше майбутнє – це електромобілі. Тому ми не інвестуємо в нові силові агрегати типу ДВЗ»
Він зазначив, що перехід від автомобілів з традиційними двигунами до повністю електричних моделей буде здійснюватися за допомогою технології Nissan e-Power. Це нетрадиційна гібридна установка, де двигун внутрішнього згоряння працює як генератор для зарядки акумулятора. Він не приводить у рух колеса, тому схожий на роторну установку Mazda в кросовері MX-30 та двороторну установку в концепті Iconic SP
Щоб максимізувати економію палива в цих гібридних автомобілях, Nissan хоче підвищити теплову ефективність двигуна внутрішнього згоряння до вражаючих 50%. Компанія працює над цією технологією вже кілька років, і на початку 2021 року оголосила, що прототип e-Power досяг цього показника під час випробувань. Варто зазначити, що в лінійці Toyota Dynamic Force з трьох-, чотирьох- і шестициліндровими двигунами цей показник вже перевищив 40%
Те, що Nissan більше не вкладає гроші в абсолютно нові двигуни внутрішнього згорання ще не означає, що перехід на лінійку виключно електромобілів відбудеться за одну ніч. Бейлі зазначив, що в деяких частинах світу продовжують пом’якшуватися норми викидів, наприклад, в Африці, де автомобілі стандарту Євро-2 все ще є легальними. Автовиробник приведе своє портфоліо у відповідність до регіональних вимог, тому відхід ДВЗ буде поступовим. Існуючі двигуни, швидше за все, будуть оновлені, щоб відповідати більш суворим екологічним нормам
Toyota, Mazda та Subaru вважають, що ДВЗ ще можна врятувати, перевівши його на майже вуглецево-нейтральне паливо. Найбільший у світі автовиробник працює над трьома рядними «четвірками», а Mazda створила спеціальну роторну команду. Що стосується Subaru, то вона готує нову гібридну установку, засновану на своєму фірмовому двигуні Boxer. Honda хоче стати повністю електричною на всіх основних ринках (включаючи Північну Америку) вже до 2040 року