Виробники та постачальники батарей мають лише шість місяців для адаптації до нових регламентів Європейського Союзу. TÜV SÜD нагадує, що з 18 серпня 2025 року набуде чинності Регламент ЄС щодо батарей (2023/1542), який замінить попередню Директиву. Відтепер виробники, імпортери та дистриб’ютори повинні гарантувати, що всі акумулятори та пристрої на їхній основі відповідають новим екологічним і безпековим стандартам
Порушення вимог може призвести до вилучення продукції з ринку регуляторними органами та накладення фінансових санкцій. Важливо розуміти, що нові правила поширюються на всі компанії, які постачають або вводять батареї в експлуатацію на території ЄС, незалежно від їхнього географічного розташування
Комплексний контроль життєвого циклу батарей
Оновлений регламент ЄС охоплює всі етапи життєвого циклу батарей – від видобутку сировини та виробництва до утилізації й повторного використання. Важливими нововведеннями є:
✅ Визначення нових категорій батарей за їх призначенням:
– Портативні батареї
– Батареї SLI (пуск, освітлення, запалювання)
– Батареї для легкого електротранспорту (LMT)
– Акумулятори для електромобілів (EV)
– Промислові батареї
✅ Впровадження обмежень на шкідливі речовини – окрім раніше заборонених ртуті та кадмію, тепер під обмеження потрапляє свинець у портативних батареях;
✅ Розширена відповідальність виробників (EPR): компанії зобов’язані безкоштовно приймати відпрацьовані батареї, організовувати їх окремий збір і екологічно безпечну переробку;
✅ Підвищення цільових показників утилізації та мінімальна частка перероблених матеріалів у нових батареях;
✅ Запровадження “паспорта батареї” – з 18 лютого 2027 року певні категорії акумуляторів повинні мати QR-код та маркування CE, що забезпечить прозорість та контроль відповідності
Виклики для галузі та виробників
Впровадження нових вимог створює серйозні виклики для компаній:
- 🔹 Складність регулювання – високий рівень нормативних вимог та їхнє перетинання з іншими стандартами ускладнюють адаптацію, особливо для малих виробників;
- 🔹 Нові вимоги до постачальників – компанії повинні дотримуватися суворих правил відповідального постачання критично важливих матеріалів (кобальту, літію, нікелю), вести екологічну та соціальну звітність;
- 🔹 Цифровий контроль – впровадження цифрового паспорта батарей потребує нових IT-систем і механізмів контролю постачання;
- 🔹 Перегляд виробничих процесів – необхідність зменшення вуглецевого сліду, підвищення частки перероблених матеріалів та дотримання нових екологічних стандартів вимагатимуть значних інвестицій у дослідження та розробки;
- 🔹 Додаткові витрати – адаптація до нових норм спричинить зростання виробничих і логістичних витрат, що може позначитися на кінцевій вартості продукції
Що чекає виробників та постачальників батарей?
Новий регламент змінює основні підходи до виробництва акумуляторів, зокрема:
- ✅ Екологічний дизайн – усі батареї повинні відповідати підвищеним вимогам щодо продуктивності, довговічності та маркування;
- ✅ Розширення категорій продукції – до регулювання тепер включені батареї для електромобілів (EV) та легкого транспорту (LMT);
- ✅ Ефективність переробки – встановлюються суворі нормативи щодо вилучення та вторинного використання матеріалів із відпрацьованих батарей;
- ✅ Зобов’язання виробників – компанії несуть відповідальність за організацію збору та утилізації батарей після завершення їхнього життєвого циклу
Щоб уникнути санкцій та зупинки продажів, компанії повинні діяти вже зараз. Підготовка до відповідності новим нормам вимагає аналізу поточних процесів, впровадження змін у постачання та виробництво, а також підготовки до цифрової простежуваності.
Залишилося менше ніж шість місяців – і ці зміни стануть обов’язковими для всіх, хто працює на ринку батарей в ЄС
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі