Спроби Tesla зареєструвати торгові марки для своїх майбутніх автономних сервісів та автомобілів зіткнулися з несподіваними проблемами з боку Патентного відомства США
Амбітні плани Tesla щодо швидкого запуску свого сервісу автономних поїздок вже у червні цього року, схоже, стикаються не лише з технічними викликами, але й з юридичними перешкодами. Згідно з новими документами, Бюро патентів і торгових марок США (USPTO) відмовило Tesla у реєстрації торговельної марки “Robotaxi” стосовно самих їхніх автомобілів. Причина – назва визнана занадто загальною (generic)
Інша заявка Tesla на торговельну марку “Robotaxi”, яка стосується безпосередньо майбутнього сервісу райдшейрингу (виклику автономного таксі), все ще перебуває на розгляді відомства. Тож тут ще є шанс на успіх
Окрім того, заявки Tesla на торговельну марку “Cybercab” також були призупинені. Причина цього разу – наявність інших компаній, які вже подали заявки на схожі торговельні марки з префіксом “Cyber”. Це включає, зокрема, одну компанію, яка подала численні заявки, пов’язані з аксесуарами для тюнінгу пікапу Cybertruck
Чому “Robotaxi” – це занадто загально?
У вівторок USPTO видало щодо заявки на торговельну марку “Robotaxi” так звану “неостаточну офіційну дію”. Це означає, що Tesla має три місяці, щоб подати відповідь та аргументи на захист своєї позиції. В іншому випадку заявка буде вважатися покинутою. Представник Tesla з питань торговельних марок поки що не прокоментував ситуацію
Цікаво, що Tesla подала ці заявки на торговельні марки ще у жовтні 2024 року, в той самий день, коли представила публіці Cybercab – спеціально розроблений електричний автомобіль, який, як сподівається компанія, одного дня буде використовуватися в її сервісі автономних поїздок. Tesla також подала дві схожі заявки 10 жовтня на торговельну марку “Robobus”, які поки що перебувають на розгляді
Відмовлена заявка на “Robotaxi” стосувалася використання слова стосовно “наземних транспортних засобів; електричних транспортних засобів, а саме автомобілів; автомобілів, та їхніх структурних частин”, згідно з оригінальною заявкою
Хоча експерт USPTO не знайшов існуючих торговельних марок, які б прямо конфліктували із заявкою Tesla, він відмовив через те, що термін є “лише описовим”. Експерт написав, що термін “Robotaxi” “використовується іншими компаніями для опису схожих товарів та послуг”
“Таке формулювання виглядає як загальне в контексті товарів та/або послуг заявника”, – написав експерт
Що робити Tesla далі?
Tesla матиме можливість подати докази та аргументи на підтримку своєї позиції щодо необхідності реєстрації торговельної марки. Якщо компанія це зробить, USPTO вимагає від Tesla надати “фактичні листи, інструкції з експлуатації, брошури, рекламні матеріали та відповідні скріншоти вебсайту заявника, які стосуються товарів та/або послуг у заявці, включаючи будь-які матеріали, що використовують терміни із заявленої марки”
Інакше кажучи, Tesla повинна переконати відомство, чому саме вона заслуговує на торговельну марку “Robotaxi” і як вона планує використовувати це слово таким чином, щоб воно не було просто описом класу транспортних засобів чи послуг
Експерт також зазначив, що Tesla потрібно буде повідомити USPTO, чи використовують “конкуренти” терміни “ROBO”, “ROBOT” або “ROBOTIC” для реклами схожих товарів та/або послуг
Щодо іншої заявки Tesla на торговельну марку “Robotaxi”, яка стосується саме послуг перевезення – “координація поїздок для фізичних осіб та груп”, “організація послуг спільного користування автомобілями” та “пропозиція спільного використання або оренди транспортних засобів” – ця заявка також була призначена експерту USPTO 14 квітня, але рішення по ній ще не ухвалено
Ці перешкоди, безумовно, додають невизначеності планам Tesla щодо брендингу свого майбутнього сервісу та автомобілів, особливо напередодні обіцяного запуску в червні. Компанії доведеться докласти значних зусиль, щоб переконати USPTO у винятковості своїх назв, що може виявитись непростим завданням коли терміни, пов’язані з робототехнікою та автономними технологіями, стають дедалі поширенішими
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі