Китайський ринок електромобілів, що донедавна вважався найдинамічнішим у світі, нині опинився на межі масштабної трансформації. Якщо ще у 2018 році понад 500 китайських компаній оголосили про плани з розробки електромобілів, то до 2024 року активними на ринку залишилось лише 129 виробників. Однак, згідно з новим дослідженням аналітичної компанії AlixPartners, до 2030 року фінансово життєздатними можуть залишитися лише 15 брендів. Іншими словами, понад 80% поточних гравців ризикують зникнути з ринку
Причиною такого сценарію є надзвичайно висока конкуренція, стрімкий розвиток інновацій та жорстка цінова війна, яка змушує компанії знижувати маржу та працювати на межі рентабельності

У цій боротьбі за виживання виживають лише найсильніші. Аналітики AlixPartners вважають, що ці 15 компаній, які збережуть життєздатність, будуть контролювати близько 75% усього ринку електрокарів і плагін-гібридів у Китаї. Хоча у звіті не вказано повний список «виживших», вже відомо, що лише три бренди наразі працюють із прибутком: це BYD, Li Auto та Seres Group (включаючи дочірні марки Aito та Landian)
Деякі інші виробники — зокрема Zeekr, Xpeng та Leapmotor — наближаються до позитивного фінансового результату, але поки що залишаються на шляху до стабільності. Особливу роль у цьому процесі відіграють і місцеві органи влади. Вони можуть підтримувати збиткові компанії заради збереження робочих місць і стимулювання локальної економіки, що потенційно уповільнить темпи ринкової консолідації

Ситуація унікальна тим, що Китай не лише найбільший виробник і споживач електромобілів у світі, а й експериментальний майданчик для технічних інновацій та нових бізнес-моделей. Тут активно розвиваються сервіси з передплати на електрокари, програмне забезпечення як товар, штучний інтелект в автопілотах, а також застосування нових типів батарей, зокрема натрій-іонних
Найбільше викликів стоїть перед дрібними брендами — особливо тими, які не мають вертикальної інтеграції виробництва або доступу до масштабного фінансування. Вони ризикують опинитися поза ринком або бути поглинутими сильнішими конкурентами. Ринок електромобілів Китаю наочно демонструє, що сам ентузіазм і амбіції вже не гарантують успіху. Щоб вижити, потрібно мати технології, масштаб, інноваційність і стабільну бізнес-модель
Цей процес також матиме вплив на глобальний ринок електромобілів
Адже саме Китай є джерелом експансії багатьох нових брендів, які вже зараз активно виходять на ринки Європи, Південної Америки та Близького Сходу. Консолідація в Китаї означатиме, що на міжнародному рівні ми побачимо менше, але значно сильніших і технічно підготовлених гравців
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі