Попри численні заяви про “спад інтересу до електромобілів”, реальні дані свідчать про протилежне. За результатами дослідження CDK Global, у 2024 році 31% власників авто з двигуном внутрішнього згоряння планували перейти на EV, що є суттєвим зростанням порівняно з 18% у 2023 році. А серед тих, хто розглядає гібридні моделі, цей показник ще вищий – 54% проти 38% роком раніше
Ринок EV продовжує розширюватися
Хоча темпи зростання не такі стрімкі, як прогнозували виробники, ринок електромобілів продовжує стабільно розвиватися. Як зазначають в CDK Global, “споживачі не повертаються до бензинових авто, навіть попри певні труднощі на ринку EV”
У 2023 році продажі електромобілів у США сягнули 1,3 мільйона одиниць – це на 7,3% більше, ніж у попередньому році (Cox Automotive). Цікаво, що цей ріст відбувся навіть на фоні спаду поставок Tesla, адже інші виробники, зокрема GM та Hyundai, суттєво збільшили частку ринку
Що заважає покупцям обирати електромобілі?
Серед головних бар’єрів для споживачів:
– Запас ходу – водії хочуть збільшену дистанцію на одному заряді;
– Швидкість зарядки – для багатьох вона досі здається надто тривалою;
– Розвиненість зарядної інфраструктури – покупці хочуть більше станцій та стабільне електропостачання
Попри побоювання щодо зносу батареї, дослідження підтверджують, що сучасні акумулятори мають тривалий термін служби і не втрачають ємності так швидко, як вважалося раніше
Краще розуміння процесу зарядки
Ще один позитивний тренд – зростання рівня обізнаності покупців. У 2024 році:
– 60% вже розуміють реальну вартість заряджання;
– 48% знають, що швидке заряджання займає близько 30 хвилин;
– 49% вже визначили, де знаходяться зарядні станції у їхніх містах
Ці показники значно зросли у порівнянні з 2023 роком, що свідчить про зростання обізнаності щодо електротранспорту серед населення
Головний міф – дороге обслуговування
Однією з найбільших помилок, які стримують покупців електрокарів в США, є переконання, наче електромобілі дорожчі у технічному обслуговуванні. Насправді електродвигуни мають значно менше рухомих частин, а це суттєво знижує витрати на ремонт і сервіс, особливо у довгостроковій перспективі
“Покупці добре розуміють недоліки електромобілів, проте багато хто помилково вважає, що їхнє технічне обслуговування коштує дорожче, ніж у традиційних авто. Це нівелює один із головних плюсів EV – їхню економічність”, – зазначають у CDK Global
Попри всі виклики, ринок електромобілів не втрачає динаміки, і за прогнозами експертів, інтерес до електрокарів продовжить зростати у найближчі роки
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі