Ринок електромобілів у Європі стрімко зростає. За перші чотири місяці 2025 року частка «чистих» електрокарів сягнула 15,3% від загальної кількості нових авто. Якщо врахувати гібриди й плагін-гібриди, то понад 27% нових машин мають електрифіковану силову установку. Всі ключові автовиробники звітують про зростання — майже всі
Tesla втрачає вплив
Попри загальне зростання на 27,8% у сегменті електрокарів, Tesla зазнала катастрофічного падіння на європейському ринку — мінус 49% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Компанія, яка колись беззаперечно лідирувала на континенті, тепер має лише 0,7% ринку, тоді як ще рік тому ця цифра становила 1,3%
Навіть оновлена Tesla Model Y Juniper, яку добре прийняли в Європі, не змогла втримати позиції. Вона більше не входить до топу найпопулярніших електромобілів. Причина — не лише у зростаючій конкуренції, а й у репутаційних ризиках, які переслідують бренд через політичну активність Ілона Маска
Європейці голосують за своїх — і за китайців
На тлі спаду Tesla європейські та китайські бренди демонструють впевнене зростання. Skoda Elroq — один із яскравих прикладів: електрокросовер стабільно нарощує продажі. Серед китайських гравців варто відзначити MG Motor (належить SAIC), чий хетчбек MG4 збільшив реєстрації на 24,5%. Geely та її преміальна марка Zeekr також демонструють динамічний ріст, як і BYD, особливо після європейського дебюту компактного електрокара Seagull
Попри запроваджені імпортні мита, китайські електрокари залишаються привабливими за ціною, а їх якість вже не викликає скепсису
Гібриди наступають, ДВЗ здають позиції
Згідно з даними Європейської асоціації автовиробників (ACEA), усі види електрифікованих авто демонструють позитивну динаміку. Продажі гібридів виросли на 20,8%, плагін-гібридів — на 7,8%. Тим часом, бензинові та дизельні автомобілі просіли на 20,6% і 26,4% відповідно. Частка дизеля в Європі впала до 9,6%
Європейський ринок електромобілів переживає момент істини. Тут більше немає єдиного лідера, але є широка пропозиція: від бюджетних моделей до преміум-класу. Споживачі більше не обирають Tesla автоматично — тепер кожен виробник має шанс завоювати увагу
Навіть якщо державні субсидії на покупку електрокарів у деяких країнах припиняться, ринок навряд чи «завалиться», як це прогнозують у США на тлі нової політики Дональда Трампа, спрямованої на підтримку авто з ДВЗ. У Європі ж електромобільність вийшла на новий рівень — сталий, зрілий і конкурентний
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі