Цього року понад 100 тисяч електромобілів у США зійдуть з доріг назавжди. Але це не означає, що їхні батареї втратять свою цінність. Навпаки — саме зараз формується нова галузь, де використані акумулятори отримують «друге життя» як стаціонарні системи зберігання енергії. І саме такі рішення можуть кардинально змінити правила гри у сфері енергетики
Компанія Redwood Materials, заснована колишнім топменеджером Tesla Джей-Ді Страубелем, сьогодні є лідером у галузі переробки акумуляторів у Північній Америці
Щороку вона отримує до 20 гігават-годин акумуляторів — еквівалент приблизно 250 тисяч електрокарів. Redwood Materials уже забезпечує 90% усього перероблення літій-іонних батарей у регіоні. Тепер компанія запускає окремий напрям — Redwood Energy, який спеціалізуватиметься на створенні промислових систем накопичення енергії з використаних батарей

Навіть після кількох років експлуатації більшість акумуляторів зберігають понад 50% своєї початкової ємності. Це означає, що їх усе ще можна ефективно застосовувати в якості джерел енергії для сонячних або вітрових станцій, резервного живлення будинків або стабілізації енергомереж у пікові години. Така стратегія не лише зменшує навантаження на електромережі, а й запобігає потраплянню шкідливих матеріалів у довкілля

Процес повторного використання батарей може відбуватися на різних рівнях — від цілих акумуляторних блоків до окремих комірок. Чим глибше розбирання, тим вищі витрати, але водночас це дає змогу обрати найкращі елементи й створити високоякісні енергосистеми «другого життя»
Redwood Materials спершу проводить тестування всіх отриманих батарей
Якщо після діагностики виявляється, що блок ще має значну ємність — його не переробляють, а адаптують під нове призначення. Ці акумулятори потім використовуються для накопичення енергії на підприємствах, у дата-центрах, мікромережах або навіть у сільських районах, де зарядна інфраструктура для електрокарів ще слабо розвинена. Наприклад, батарея, заряджена від сонячної електростанції, може забезпечувати живленням будинок і заряджати електромобіль у нічний час

У 2023 році в США було продано рекордні 1,3 мільйона електромобілів і гібридів
Це означає, що у найближчі роки ринок отримає сотні гігават-годин акумуляторів, які поступово втрачатимуть первинну ефективність. Важливо встигнути вчасно перетворити їх на енергетичні системи другого використання

Втім, на думку аналітиків IDTechX, саме переробка — а не повторне використання — зростатиме найшвидше. До 2045 року світовий ринок переробки батарей може сягнути 52 мільярдів доларів, тоді як індустрія «другого життя» акумуляторів — лише 5,2 мільярда доларів до 2035 року. Але обидва напрямки залишаються критично важливими для майбутнього зеленої енергетики
Читати далі
Схожі записиАмериканський стартап Peak Energy разом із компанією Jupiter Power розпочав розгортання великих батарей на основі натрію для зберігання електроенергії. Це помітний крок для технології, яка лише набирає обертів і пропонує альтернативу звичним літій-іонним системам. Натрієві батареї приваблюють нижчою вартістю, стабільністю роботи у сильний холод і повільнішим зношуванням. Водночас їхня щільність енергії нижча за літій-іонні аналоги, […]
17 Листопада 2025
Догляд за власним авто для багатьох автолюбителів є частиною хобі або способом заощадити. Базові речі на кшталт заміни мастила чи гальмівних колодок давно стали звичними, але власник Hyundai Ioniq 5 N нещодавно переконався, що електромобілі інколи ускладнюють навіть такі прості процеси. Він спалив задні колодки під час інтенсивних заїздів на треку — саме так, як […]
17 Листопада 2025
Можливості для випуску батарей для електрокарів значно перевищують реальний попит по всьому світу, підкреслюють у звіті компанії AlixPartners, яка займається консалтингом у автомобільній галузі. Найгірша ситуація в Китаї, але проблема надлишкових потужностей існує на кожному великому ринку й створює серйозні фінансові ризики для компаній, що виробляють батареї. Витрати на сировину та саме виробництво досі залишаються […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі