Цього року понад 100 тисяч електромобілів у США зійдуть з доріг назавжди. Але це не означає, що їхні батареї втратять свою цінність. Навпаки — саме зараз формується нова галузь, де використані акумулятори отримують «друге життя» як стаціонарні системи зберігання енергії. І саме такі рішення можуть кардинально змінити правила гри у сфері енергетики
Компанія Redwood Materials, заснована колишнім топменеджером Tesla Джей-Ді Страубелем, сьогодні є лідером у галузі переробки акумуляторів у Північній Америці
Щороку вона отримує до 20 гігават-годин акумуляторів — еквівалент приблизно 250 тисяч електрокарів. Redwood Materials уже забезпечує 90% усього перероблення літій-іонних батарей у регіоні. Тепер компанія запускає окремий напрям — Redwood Energy, який спеціалізуватиметься на створенні промислових систем накопичення енергії з використаних батарей
Навіть після кількох років експлуатації більшість акумуляторів зберігають понад 50% своєї початкової ємності. Це означає, що їх усе ще можна ефективно застосовувати в якості джерел енергії для сонячних або вітрових станцій, резервного живлення будинків або стабілізації енергомереж у пікові години. Така стратегія не лише зменшує навантаження на електромережі, а й запобігає потраплянню шкідливих матеріалів у довкілля
Процес повторного використання батарей може відбуватися на різних рівнях — від цілих акумуляторних блоків до окремих комірок. Чим глибше розбирання, тим вищі витрати, але водночас це дає змогу обрати найкращі елементи й створити високоякісні енергосистеми «другого життя»
Redwood Materials спершу проводить тестування всіх отриманих батарей
Якщо після діагностики виявляється, що блок ще має значну ємність — його не переробляють, а адаптують під нове призначення. Ці акумулятори потім використовуються для накопичення енергії на підприємствах, у дата-центрах, мікромережах або навіть у сільських районах, де зарядна інфраструктура для електрокарів ще слабо розвинена. Наприклад, батарея, заряджена від сонячної електростанції, може забезпечувати живленням будинок і заряджати електромобіль у нічний час
У 2023 році в США було продано рекордні 1,3 мільйона електромобілів і гібридів
Це означає, що у найближчі роки ринок отримає сотні гігават-годин акумуляторів, які поступово втрачатимуть первинну ефективність. Важливо встигнути вчасно перетворити їх на енергетичні системи другого використання
Втім, на думку аналітиків IDTechX, саме переробка — а не повторне використання — зростатиме найшвидше. До 2045 року світовий ринок переробки батарей може сягнути 52 мільярдів доларів, тоді як індустрія «другого життя» акумуляторів — лише 5,2 мільярда доларів до 2035 року. Але обидва напрямки залишаються критично важливими для майбутнього зеленої енергетики
Читати далі
Схожі записиНові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів! За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового […]
13 Липня 2025Компанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]
12 Липня 2025Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]
12 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі