Елон Маск завжди мав амбітні цілі та неоднозначні заяви. З одного боку, він публічно закликає скасувати державні субсидії для електромобілів, вважаючи, що це сприятиме чесній конкуренції. З іншого боку, Tesla продовжує активно боротися за державне фінансування інфраструктурних проєктів. Свіжий приклад — подача заявки на отримання $100 мільйонів із фонду Міністерства транспорту США для будівництва коридору зарядних станцій для електровантажівок Tesla Semi
Проєкт під назвою TESSERACT мав забезпечити дев’ять зарядних станцій із потужними зарядними пристроями на 750 кВт уздовж маршруту між Каліфорнією та Техасом. Tesla навіть обіцяла вкласти $24 мільйони власних коштів. Однак уряд тричі відмовляв у фінансуванні — двічі у 2024 році та знову у 2025-му
Ця ситуація ілюструє подвійні стандарти Маска: його компанія значною мірою скористалася попередніми субсидіями, такими як програма чистого повітря та кредити для EV-виробників, що допомогли Tesla стати лідером ринку. Тим не менш, Маск продовжує критикувати конкурентів, таких як Rivian, за отримання державних кредитів. Водночас Tesla стикається з внутрішніми проблемами: компанія звільнила частину команди, яка відповідала за зарядні станції, що могло вплинути на довіру уряду до здатності Tesla реалізувати амбітні інфраструктурні проєкти
Податок на дороги: як змусити власників електрокарів платити?
Із ростом популярності електромобілів бюджет США почав недоотримувати значні кошти від акцизного податку на паливо, який традиційно фінансує ремонт доріг. Наприклад, водії бензинових авто сплачують приблизно $101 на рік через податок із кожного літра пального. Власники електромобілів ці витрати уникають
Шон Даффі, кандидат на посаду міністра транспорту в адміністрації Дональда Трампа, під час слухань заявив: “Електромобілі повинні платити справедливу частку за використання доріг”, але не зміг запропонувати конкретний механізм реалізації цієї ідеї.
Формула для обчислення справедливої плати виглядає просто:
- X = (C/A) × T, де:
C — середній річний пробіг (13 476 км),
A — середня витрата пального (24,4 л/100 км для авто),
T — податок на пальне ($0,184 за літр)
Для середньостатистичного авто це означає близько $101,62 на рік, а для легких вантажівок — до $139,29
Деякі штати вже ввели щорічні реєстраційні збори для EV, але на федеральному рівні поки що немає чіткої системи. У 2024 році продажі електромобілів у США досягли 1,3 мільйона одиниць, що призвело до недоотримання $132-181 мільйонів у вигляді податку на пальне. Ці кошти могли б профінансувати будівництво понад 16 кілометрів шестисмугової дороги
Прямі продажі та дилерські мережі: боротьба загострюється
Нові бренди електромобілів, такі як Scout Motors (Volkswagen) і Afeela (Honda), прагнуть слідувати прикладу Tesla, продаючи авто напряму, без посередників. Це викликає жорстку реакцію з боку Національної асоціації автомобільних дилерів США (NADA), яка планує посилювати боротьбу за традиційну дилерську модель
Зокрема, дилери критикують програми онлайн-продажів: наприклад, Hyundai хоче продавати авто на Amazon. Якщо вони не відповідатимуть законам про франшизи у кожному штаті, асоціація обіцяє їх оскаржувати
Цей конфлікт може змінити автомобільний ринок у найближчі роки, адже споживачі дедалі частіше обирають зручні онлайн-формати купівлі авто
Чого чекати від американського ринку електрокарів?
Tesla, як і інші виробники, стикається з новими викликами: від скорочення субсидій до введення дорожнього податку та боротьби з дилерськими мережами. Чи зможе Маск утримати лідерство компанії в умовах зростаючої конкуренції та змін у законодавстві?
Попри критику та протиріччя, США залишаються ключовим полем битви за майбутнє електромобільного ринку. Рішення щодо субсидій, податків і систем продажів визначатимуть, хто з виробників отримає перевагу в найближчі роки
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі