Volkswagen Golf, культовий автомобіль, який десятиліттями задавав тон у компактному класі, готується до революційного стрибка
Дев’яте покоління, яке з’явиться приблизно у 2028 році, отримає назву ID Golf і стане першим повністю електричним Golf в історії. Він не лише перейде на нову платформу SSP EV від Volkswagen Group, а й отримає інноваційну програмну архітектуру, розроблену в рамках співпраці з американським стартапом Rivian. Партнерство має вивести Volkswagen на новий рівень технологічної досконалості, зробивши ID Golf одним із найсучасніших електромобілів на ринку
Минулого року Volkswagen Group інвестувала 4,6 мільярда фунтів у Rivian, створивши спільне підприємство, яке зосередилося на розробці передової програмної платформи. Нова архітектура базується на системі, яка вже працює в електричних пікапі R1T та позашляховику R1S від Rivian, та керує всіма ключовими функціями автомобіля. Вона підтримує оновлення “по повітрю”, які дозволяють не лише вдосконалювати софт, а й налаштовувати апаратні параметри. Така гнучкість забезпечує персоналізацію та довгострокову актуальність автомобіля
Першим Volkswagen, який отримає цю платформу, стане компактний електромобіль ID Every1 вартістю близько 20 000 євро, який з’явиться у 2027 році. За словами технічного директора Volkswagen Кая Грюніца, ID Every1 стане “передвісником” для ID Golf, дозволяючи протестувати нову архітектуру з меншою кількістю функцій. Це знизить ризики для Golf, який отримає розширені можливості завдяки складнішим чипам
Нова програмна система використовує так звану зональну архітектуру, де всі функції автомобіля консолідуються на кількох електронних блоках керування замість десятків окремих модулів, як у сучасних машинах. “Перевага зональної архітектури в тому, що я можу використовувати одну, дві чи три зони в автомобілі, — пояснює Грюніц. — Для бюджетних моделей, таких як ID Every1, достатньо однієї зони з простішим чипом. Для ID Golf ми можемо застосувати дорожчий чип із ширшим функціоналом, але софт залишиться однаковим”
Такий підхід не лише знижує витрати на розробку та виробництво, а й дозволяє Volkswagen пропонувати різні рівні функціональності для різних моделей, зберігаючи єдину програмну базу. Оновлення “по повітрю” дають змогу додавати нові функції навіть після покупки, та має зробити автомобіль більш привабливим для клієнтів
Платформа SSP: швидша зарядка та більше автономності
ID Golf стане одним із перших електромобілів Volkswagen, який використовуватиме нову платформу SSP з електричною архітектурою на 800 вольт. Вона забезпечить значно швидшу зарядку та вищу енергоефективність порівняно з нинішніми моделями ID. Окрім цього, новинка отримає розширені функції автономного водіння, а також спортивні версії GTI та R, які збережуть дух легендарного Golf
Ще однією інновацією стануть уніфіковані акумуляторні комірки, які Volkswagen Group планує використовувати в 80% своїх майбутніх моделей. Ці комірки підтримують різні хімічні склади та технології, а їхній дизайн “cell-to-pack” дозволяє розмістити більше елементів у тому самому просторі, підвищуючи ємність і ефективність. Власне виробництво комірок також допоможе знизити витрати завдяки економії масштабу
За словами шеф-дизайнера Volkswagen Андреаса Міндта, ID Golf збереже ключові риси стилю, які роблять Golf впізнаваним. “Я брав участь у створенні Golf Mk6 і Mk7, і зараз я глибоко занурений у історію Golf, — ділиться Міндт. — Це особливий автомобіль для Volkswagen, справжній бренд сам по собі. У нас є багато можливостей, але я поки не можу розкривати деталей”. Нові концепти ID Every1 та ID 2All, які з’являться у виробництві наступного року, мають оновлену мову дизайну, яка спирається на багату спадщину Volkswagen. Ймовірно, ID Golf вбере ці елементи, залишаючись вірним своїй історії
Виробництво: електричний Golf у Вольфсбурзі, бензиновий — у Мексиці
ID Golf разом із близькою моделлю на платформі SSP вироблятимуть на головному заводі Volkswagen у Вольфсбурзі. Водночас нинішній Golf Mk8 із двигунами внутрішнього згоряння переїде на завод у Пуеблі, Мексика, у 2027 році. Такий крок є частиною масштабного плану скорочення витрат, який передбачає реорганізацію виробництва в Німеччині та значні скорочення робочих місць. Цікаво, що Golf Mk8 стане першим бензиновим Golf, який не вироблятиметься у Вольфсбурзі з моменту дебюту моделі в 1974 році
Volkswagen також зазначає, що продажі моделей із ДВЗ та гібридів можуть тривати, доки є попит. Прикладом є Beetle, який вироблявся в Мексиці до 2003 року, через майже 30 років після припинення виробництва у Вольфсбурзі. Наразі завод у Пуеблі випускає Jetta, Tiguan LWB і Taos
Генеральний директор Volkswagen Group Олівер Блюме наголошує, що електромобілі залишаються головним пріоритетом компанії, але темпи переходу залежатимуть від регіональних ринків. “Ми маємо підприємницький обов’язок пропонувати широкий вибір силових агрегатів, щоб забезпечити більшу стійкість”, — зазначає Блюме. Він прогнозує, що Європа може повністю перейти на електромобілі до 2035 року, але гнучкість у виборі технологій залишиться ключовою
У рамках реорганізації виробництва електромобілі ID 3 і Cupra Born переїдуть із інших німецьких заводів до Вольфсбурга, де кількість виробничих ліній скоротять із чотирьох до двох. Це підкреслює стратегічний фокус Volkswagen на електрифікацію, але з урахуванням ринкових реалій
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі