У квітні минулого року Honda представила грандіозні плани: інвестувати 15 мільярдів канадських доларів (це близько 11 мільярдів доларів США) у створення повноцінного ланцюжка поставок електромобілів у Канаді. Цей мегапроєкт мав включати будівництво нового заводу зі складання електромобілів та окремого, великого заводу з виробництва акумуляторів в провінції Онтаріо. Проте, минуло лише 12 місяців, і автомобільна індустрія виглядає дещо інакше, частково завдяки зміні політичного ландшафту та перспектив повернення Дональда Трампа до Овального кабінету у США. Як результат, Honda оголосила про перенесення своїх значних канадських інвестицій у EV на «приблизно» два роки. Це рішення викликало чимало запитань та дискусій
Офіційна причина: Уповільнення попиту на електромобілі
У листі до своїх акціонерів Honda прямо назвала причиною затримки «поточне уповільнення попиту на електромобілі». Компанія запевнила інвесторів, що уважно стежить за ринковими тенденціями, але утрималася від надання нового, конкретного графіку реалізації проєкту. Це доволі стандартне пояснення у нинішніх умовах. Гендиректор Honda, Тошіхіро Мібе, пізніше пояснив під час прес-конференції, присвяченій квартальним результатам, що компанії потрібно буде «спостерігати за тим, що відбувається» на ринку протягом наступних двох років, перш ніж приймати остаточні рішення щодо термінів реалізації цього масштабного проєкту. Він дав зрозуміти, що Honda оцінюватиме реальні темпи зростання ринку електрокарів. Водночас, речник Honda Canada, Кен Чіу, у коментарі для CTV News зазначив, що попри затримки, планів скорочувати виробництво чи робочі місця на вже існуючих місцевих заводах немає
Але чи дійсно попит “уповільнився”? Погляньмо на цифри
Проте, твердження Honda про «уповільнення попиту на електромобілі» потребує деякого уточнення та аналізу. Реальна картина на ринках Канади та США полягає в тому, що продажі електромобілів все ще зростають. Так, у 2024 році на повністю електричні автомобілі припало 11,4% від усіх продажів нових авто в Канаді та 8,1% у США. Дійсно, темпи зростання попиту не виявилися такими швидкими та вибуховими, як прогнозували (і на що розраховували) багато хто, що, безумовно, змушує автовиробників коригувати свої стратегії та плани. Але це аж ніяк не означає, що електромобілі раптом втратили популярність чи їхні продажі падають. Вони просто зростають не з тим запаморочливим темпом, який був потрібен для виправдання надвеликих інвестицій у дуже короткі терміни
Найбільша інвестиція в історії Канади в автомобільну промисловість
Варто усвідомити масштаби проєкту, який тепер відкладається, щоб зрозуміти серйозність ситуації. Інвестиції Honda у розмірі 15 мільярдів канадських доларів (CA$15B) раніше були урочисто названі прем’єр-міністром Канади Джастіном Трюдо як «найбільша автомобільна інвестиція в історії країни». План передбачав будівництво гіганта: заводу з виробництва акумуляторів з річною потужністю у 36 ГВт-год (що достатньо для сотень тисяч електромобілів) та заводу зі збирання електромобілів, здатного випускати до 240 000 автомобілів на рік. Запуск виробництва на цих заводах мав розпочатися у 2028 році. Відкладення такого проєкту, безумовно, має серйозні наслідки для економіки провінції Онтаріо, де мали з’явитися тисячі робочих місць, та всієї Канади
Тінь Дональда Трампа: Тарифи як прихований фактор затримки?
Окрім офіційної причини, є вагомі підстави вважати, що на рішення Honda вплинули інші, можливо, більш суттєві фактори, пов’язані з політичною ситуацією у США. Цікавий збіг: саме у світлі оголошених затримок канадського проєкту, Honda також підтвердила, що перенесе частину виробництва своєї популярної моделі CR-V на свій завод в Огайо, США. Офіційно мета – зменшити потенційний вплив тарифів, які можуть бути введені адміністрацією президента Дональда Трампа. Трамп відкрито говорить про намір ввести високі мита на імпортовані автомобілі, що може зробити виробництво в Канаді для американського ринку менш вигідним. Гендиректор Тошіхіро Мібе прямо заявив: «Є можливість збільшити виробничі потужності в Сполучених Штатах, і ми намагаємося з’ясувати, що станеться в результаті цього. У середньостроковій перспективі, якщо тарифні заходи залишатимуться чинними протягом тривалого часу, тоді нам доведеться суттєво збільшити наші виробничі потужності в Сполучених Штатах». Ці заяви та дії Honda, спрямовані на зміцнення виробництва в США, дають вагомий привід вважати, що невизначеність торговельної політики США та перспектива введення нових мит є значним, якщо не основним, фактором, що вплинув на рішення про відкладення масштабних інвестицій у Канаді
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі