У квітні минулого року Honda представила грандіозні плани: інвестувати 15 мільярдів канадських доларів (це близько 11 мільярдів доларів США) у створення повноцінного ланцюжка поставок електромобілів у Канаді. Цей мегапроєкт мав включати будівництво нового заводу зі складання електромобілів та окремого, великого заводу з виробництва акумуляторів в провінції Онтаріо. Проте, минуло лише 12 місяців, і автомобільна індустрія виглядає дещо інакше, частково завдяки зміні політичного ландшафту та перспектив повернення Дональда Трампа до Овального кабінету у США. Як результат, Honda оголосила про перенесення своїх значних канадських інвестицій у EV на «приблизно» два роки. Це рішення викликало чимало запитань та дискусій
Офіційна причина: Уповільнення попиту на електромобілі
У листі до своїх акціонерів Honda прямо назвала причиною затримки «поточне уповільнення попиту на електромобілі». Компанія запевнила інвесторів, що уважно стежить за ринковими тенденціями, але утрималася від надання нового, конкретного графіку реалізації проєкту. Це доволі стандартне пояснення у нинішніх умовах. Гендиректор Honda, Тошіхіро Мібе, пізніше пояснив під час прес-конференції, присвяченій квартальним результатам, що компанії потрібно буде «спостерігати за тим, що відбувається» на ринку протягом наступних двох років, перш ніж приймати остаточні рішення щодо термінів реалізації цього масштабного проєкту. Він дав зрозуміти, що Honda оцінюватиме реальні темпи зростання ринку електрокарів. Водночас, речник Honda Canada, Кен Чіу, у коментарі для CTV News зазначив, що попри затримки, планів скорочувати виробництво чи робочі місця на вже існуючих місцевих заводах немає

Але чи дійсно попит “уповільнився”? Погляньмо на цифри
Проте, твердження Honda про «уповільнення попиту на електромобілі» потребує деякого уточнення та аналізу. Реальна картина на ринках Канади та США полягає в тому, що продажі електромобілів все ще зростають. Так, у 2024 році на повністю електричні автомобілі припало 11,4% від усіх продажів нових авто в Канаді та 8,1% у США. Дійсно, темпи зростання попиту не виявилися такими швидкими та вибуховими, як прогнозували (і на що розраховували) багато хто, що, безумовно, змушує автовиробників коригувати свої стратегії та плани. Але це аж ніяк не означає, що електромобілі раптом втратили популярність чи їхні продажі падають. Вони просто зростають не з тим запаморочливим темпом, який був потрібен для виправдання надвеликих інвестицій у дуже короткі терміни

Найбільша інвестиція в історії Канади в автомобільну промисловість
Варто усвідомити масштаби проєкту, який тепер відкладається, щоб зрозуміти серйозність ситуації. Інвестиції Honda у розмірі 15 мільярдів канадських доларів (CA$15B) раніше були урочисто названі прем’єр-міністром Канади Джастіном Трюдо як «найбільша автомобільна інвестиція в історії країни». План передбачав будівництво гіганта: заводу з виробництва акумуляторів з річною потужністю у 36 ГВт-год (що достатньо для сотень тисяч електромобілів) та заводу зі збирання електромобілів, здатного випускати до 240 000 автомобілів на рік. Запуск виробництва на цих заводах мав розпочатися у 2028 році. Відкладення такого проєкту, безумовно, має серйозні наслідки для економіки провінції Онтаріо, де мали з’явитися тисячі робочих місць, та всієї Канади

Тінь Дональда Трампа: Тарифи як прихований фактор затримки?
Окрім офіційної причини, є вагомі підстави вважати, що на рішення Honda вплинули інші, можливо, більш суттєві фактори, пов’язані з політичною ситуацією у США. Цікавий збіг: саме у світлі оголошених затримок канадського проєкту, Honda також підтвердила, що перенесе частину виробництва своєї популярної моделі CR-V на свій завод в Огайо, США. Офіційно мета – зменшити потенційний вплив тарифів, які можуть бути введені адміністрацією президента Дональда Трампа. Трамп відкрито говорить про намір ввести високі мита на імпортовані автомобілі, що може зробити виробництво в Канаді для американського ринку менш вигідним. Гендиректор Тошіхіро Мібе прямо заявив: «Є можливість збільшити виробничі потужності в Сполучених Штатах, і ми намагаємося з’ясувати, що станеться в результаті цього. У середньостроковій перспективі, якщо тарифні заходи залишатимуться чинними протягом тривалого часу, тоді нам доведеться суттєво збільшити наші виробничі потужності в Сполучених Штатах». Ці заяви та дії Honda, спрямовані на зміцнення виробництва в США, дають вагомий привід вважати, що невизначеність торговельної політики США та перспектива введення нових мит є значним, якщо не основним, фактором, що вплинув на рішення про відкладення масштабних інвестицій у Канаді
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі