Багато водіїв скептично ставляться до електромобілів, адже навіть на найшвидших зарядних станціях доводиться чекати довше, ніж на звичайній заправці. Команда інженерів із досвідом роботи у McLaren, Singer Design і Land Rover вирішила довести, що ці зауваження більше не актуальні. Молодий британський стартап Hydrohertz представив технологію, яка здатна кардинально змінити уявлення про швидкість заряджання та ефективність електрокарів
Головну проривну технологію компанія назвала Dectravalve
Це компактний високотехнологічний модуль, який контролює температуру кожної секції акумулятора не як одного великого блока, а окремо для кожного елемента. У сучасних електромобілях батарею охолоджують рівномірно, без деталізації, через що в різних комірках виникає різниця температур. Вона заважає заряджатися на повній швидкості, і система змушена обмежувати потужність, аби уникнути перегріву

У Dectravalve немає таких слабких місць. Температура залишається стабільною по всьому акумулятору. Жодна комірка не перегрівається, тому електромобіль може приймати максимальну потужність від зарядної станції до самого завершення процесу. Такий підхід дає вражаючий результат: заряд від 10 до 80 відсотків можна отримати не за пів години, як на більшості моделей із батареєю на 400 вольт, а приблизно за десять хвилин
Подібна швидкість уже наближається до часу, який потрібен для заправлення бензином
Але користь не лише у скороченні пауз у дорозі. Постійна оптимальна температура кожної комірки під час руху дозволяє збільшити реальний запас ходу до десяти відсотків, що інколи дає додаткові 50–60 кілометрів. До цього додаються довший строк служби батареї, нижчий ризик перегріву та більш стабільна максимальна віддача потужності для швидкісних електромобілів
У лабораторних умовах Hydrohertz протестував технологію на акумуляторі LFP ємністю 100 кВт-год. Найгарячіша комірка не нагрілася вище 44,5°C, а різниця температур по всьому блоку становила лише 2,6°C. Для розуміння масштабів — у сучасних системах перепад може перевищувати 12°C, і коли температура перетинає межу 50°C, зарядна станція автоматично знижує потужність. У випадку з Dectravalve цього не відбувається, адже батарея залишається у «комфортній зоні» до самого кінця заряджання

Особливо важливо, що технологія не залежить від типу акумулятора
Вона сумісна з будь-якою хімічною комбінацією — теперішньою або майбутньою. Такий підхід дозволяє автовиробникам покращити свої електромобілі без потреби створювати нові батарейні пакети з нуля. Це значно дешевше, швидше і ефективніше, ніж розробка принципово нової хімії або очікування появи твердотільних батарей
Генеральний директор Hydrohertz Пол Аркесден пояснює ідею просто: промисловість надто довго чекала прориву у технології батарей, але прогрес вимагає величезних витрат і років розробки. Команда Hydrohertz запропонувала інший шлях. Замість того, щоб чекати появи нового типу акумуляторів, вони створили інтелектуальну систему, яка підсилює можливості тих технологій, що вже існують. Автовиробники отримують шанс робити електромобілі помітно кращими вже зараз
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі