Стартував 11-й сезон Formula E – з новими болідами Gen3 EVO — photo 24477

Стартував 11-й сезон Formula E – з новими болідами Gen3 EVO

08.12.2024
3 хвилини на прочитання

Formula E розпочинає свій 11-й сезон з новими машинами. Вчора відбувся дебют боліда Gen3 EVO, який отримав передній електродвигун, забезпечує повний привід у кваліфікаціях, на стартах гонок та в режимі “атакувальної потужності”. Це революційне рішення для Formula E, яке забезпечує краще прискорення, керованість та стабільність на треку. Завдяки повному приводу нові боліди Gen3 EVO здатні прискорюватись швидше, ніж боліди Формули 1, що є значним досягненням для електричних перегонів

Нові функції та характеристики Gen3 EVO

Удосконалення боліда Gen3 EVO охоплюють декілька ключових аспектів:

  • Двигуни та привід: Нова будова мотора передбачає передній двигун додає до системи 250 кВт, що дозволяє забезпечувати регенерацію до 40% енергії під час гонки. Тепер потужність від обох двигунів досягає 600 кВт, що еквівалентно 815 к.с.
  • Шини: Нові шини від Michelin з покращеним зчепленням компенсують втрати від зміни постачальника у попередньому сезоні. Вони здатні витримувати високі навантаження при зростанні швидкості та крутного моменту
  • Система швидкої зарядки: Генерація Gen3 представила зарядку потужністю 600 кВт, але її впровадження було відкладено. Ця функція дозволить заряджати боліди під час гонки за лічені хвилини, що значно змінить стратегії команд
  • Аеродинаміка: Знижено коефіцієнт лобового опору завдяки вдосконаленому дизайну кузова, що сприяє покращенню швидкісних характеристик
Стартував 11-й сезон Formula E – з новими болідами Gen3 EVO — photo 2

Окрім технологій, значну увагу приділено екологічності. Кузов виготовлено з перероблених матеріалів, а електроенергія, використана для зарядки болідів, повністю походить із відновлюваних джерел

Зміни в складі команд і нові гонщики

У цьому сезоні значно оновлено склад учасників:

  • Команди: Повернення Lola Cars до перегонів через команду ABT після 26-річної перерви, а також ребрендинг ERT на Cupra Kiro
  • Гонщики: Дебют двох новачків, Зейна Мелоуні та Тейлора Барнарда, додає інтриги до боротьби за чемпіонський титул. Барнард, який змагався у трьох гонках за McLaren минулого року, тепер виступає як повноцінний пілот

Також Maserati підтвердила свою участь у всіх перегонах до 2030 року, підтримуючи нову еру Gen4

Стартував 11-й сезон Formula E – з новими болідами Gen3 EVO — photo 3

Новий календар та ключові траси

Цього року перегонів Formula E стало ще більше:

  • Нові треки: Маямі повертається в календар із гонкою на треку Homestead-Miami Speedway. Джакарта також відновлює свої перегони
  • Зміни у треках: Легендарний Monaco ePrix стане дводенним етапом, вперше у своїй історії
  • Саудівська Аравія: Новий трек у Джидді замінить колишню трасу у Ер-Ріяді

Сезон відкриється на трасі в Сан-Паулу, яка проходить вздовж маршруту міського карнавалу. Особливості траси включають довгі прямі ділянки, одну шикану та складні повороти. Це забезпечить чимало можливостей для обгонів, але вимагає високого рівня управління енергією

Новий сезон складатиметься з 16 гонок які пройдуть на 10 локаціях з 7 грудня 2024 року по 27 липня 2025 року. На першому етапі в Бразилії переміг минулорічний чемпіон серії Паскаль Верляйн, який продовжив виступати за команду Porsche. В 2016-17 роках він виступав в чемпіонаті Формули-1 за команди Manor та Sauber. Всього в чемпіонаті Formula E змагається 11 команд та 22 пілоти відповідно

Майбутнє Formula E: шлях до Gen4

Сезон 2024 року стане фундаментом для підготовки до переходу на Gen4, який планується до запуску в 2026 році. З урахуванням постійних інновацій, Formula E продовжує зміцнювати позиції як найтехнологічніша серія автоперегонів у світі

Читати далі

Схожі записи
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор

Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]

2 Жовтня 2025
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор — photo 58043
Dodge відмовляється від найпотужнішого Charger Daytona ще до його виходу

Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]

2 Жовтня 2025
Dodge відмовляється від найпотужнішого Charger Daytona ще до його виходу — photo 58012
Polestar представила оновлений електричний кросовер Polestar 3

Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль  Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]

2 Жовтня 2025
Polestar представила оновлений електричний кросовер Polestar 3 — photo 58028
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор

Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]

2 Жовтня 2025
Найбільший сюрприз Porsche Cayenne Electric? Його акумулятор — photo 58043
Dodge відмовляється від найпотужнішого Charger Daytona ще до його виходу

Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]

2 Жовтня 2025
Dodge відмовляється від найпотужнішого Charger Daytona ще до його виходу — photo 58012
Polestar представила оновлений електричний кросовер Polestar 3

Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль  Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]

2 Жовтня 2025
Polestar представила оновлений електричний кросовер Polestar 3 — photo 58028
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK