Європейський ринок електромобілів стрімко змінюється. Китайські бренди намагаються тут закріпитися, але наштовхуються на серйозну проблему — високі мита. ЄС встановив додаткові тарифи на імпорт китайських електромобілів, які можуть сягати 30,7%, щоб захистити власних автовиробників. Для китайських компаній це означає значне подорожчання їхньої продукції в Європі
Саме тут у гру вступає Stellantis — один з найбільших автомобільних концернів світу, до складу якого входять Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep та інші бренди. Він домовився з китайською компанією Leapmotor про спільне виробництво електромобілів у Європі. Це дозволить китайському бренду уникнути тарифів і конкурувати на рівних із європейськими виробниками
Stellantis надасть Leapmotor свої виробничі потужності в Іспанії
Хоча конкретний завод поки що не названо, у ЗМІ вже згадувалася Сарагоса як найбільш вірогідне місце. Там Stellantis разом з китайською компанією CATL будує гігафабрику з виробництва акумуляторів, запуск якої запланований на наступний рік. І це логічно: батареї — найдорожча частина електромобіля, і їхнє локальне виробництво знижує витрати
Для запуску виробництва Leapmotor планує вкласти близько 200 мільйонів доларів у модернізацію іспанського заводу. Першою моделлю, яку тут збиратимуть, стане електричний кросовер B10. Він уже був представлений у європейській специфікації та позиціонується як доступний конкурент Kia EV3, BYD Atto 3 та Honda Kona Electric. Його стартова ціна — 29 900 євро, що робить його одним з найдешевших електрокросоверів у ЄС
Stellantis ще у 2023 році вклав у Leapmotor 1,5 мільярда євро, отримавши 20% акцій компанії та контроль над її міжнародним бізнесом (51% у дочірній структурі). Тобто європейський концерн став не лише інвестором, а й партнером у глобальному масштабі. Сьогодні ця співпраця переходить на новий рівень — від фінансових угод до реального спільного виробництва
Для Leapmotor це шанс закріпитися в Європі, а для Stellantis — спосіб зміцнити позиції на ринку недорогих електромобілів, де поки що відчувається серйозна конкуренція з боку китайських брендів
Це не перша спроба Leapmotor виробляти автомобілі в ЄС
У 2023 році компанія збирала мінікар T03 на заводі Stellantis у Польщі, проте виробництво завершили навесні 2024 року. Спершу були плани запуску B10 у Польщі, але згодом від них відмовилися на користь Іспанії
Вибір Іспанії виглядає стратегічним: країна активно інвестує в електромобільність, а заводи Stellantis мають хорошу логістику для експорту машин по всій Європі
Союз Stellantis і Leapmotor може стати прецедентом для всього ринку. Європейські мита мали на меті обмежити наплив дешевих китайських електромобілів, але співпраця з місцевими концернами відкриває їм новий шлях. Для покупців це означає більший вибір і нижчі ціни, а для ринку — посилення конкуренції у сегменті доступних електрокросоверів
Читати далі
Схожі записиСуперництво електричних суперседанів щойно отримало нового лідера. Air Sapphire від Lucid здобув титул найшвидшого серійного автомобіля, який коли-небудь тестувало видання Motor Trend, обійшовши не лише Tesla Model S Plaid, але й Porsche Taycan Turbo GT Що робить цей подвиг ще більш вражаючим, так це те, що Air Sapphire досяг його, будучи більшим, важчим та розкішнішим […]
4 Жовтня 2025Volkswagen знову експериментує з ідеями для інтер’єру, і нова патентна заявка виглядає справжнім випробуванням терпіння водіїв Після невдалого досвіду з тактильними кнопками, які викликали шквал критики, компанія поступово повертає фізичні перемикачі на кермо, але водночас пробує зовсім інший підхід. У патенті, поданому в Німеччині, йдеться про систему, що поєднує універсальний перемикач на кермі з відстеженням […]
4 Жовтня 2025Ford представив у Китаї новий електрифікований Bronco Basecamp, який став третьою моделлю в родині Bronco та здивував незвичною для позашляховика функцією — підйомним дахом Після дебюту на автосалоні в Ченду компанія відкрила прийом замовлень, а перші покупці отримують безкоштовний пакет для кемпінгу з унікальним скляним дахом, який піднімається на 360 мм і створює додатковий простір […]
4 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі