Stellantis володіє 51% спільного підприємства з китайською компанією Leapmotor. Але після втручання Пекіна плани почали змінюватися: китайський уряд закликав автовиробників припинити великі інвестиції в країнах ЄС, які підтримали нові мита проти китайських виробників електромобілів
У прагненні не відстати від глобального переходу до електромобільності, Stellantis інвестувала $1,6 мільярда у Leapmotor у 2023 році, отримавши 21% акцій китайського виробника. Угода дала Stellantis право продавати електромобілі Leapmotor у Європі. Однак, попри багатообіцяючий початок, співпраця вже зіткнулася з серйозними труднощами
Польща була серед країн ЄС, що схвалили додаткові мита на китайські електромобілі
Завод Stellantis у польському місті Тихи збирав компактний електрокар T03 для європейського ринку. Але 30 березня виробництво раптово припинили. Компанія офіційно не пояснила причину, але джерела повідомляють, що повертатися до складання T03 у Європі наразі не планується
Це особливо неприємно для Stellantis, оскільки ще в листопаді минулого року компанія відмовилася від планів виробляти другу модель Leapmotor на тому ж заводі. Тим часом китайські електромобілі, які постачаються до Європи з Китаю, досі обкладаються митом у 21%
Важко не пов’язати цю новину з реакцією Китаю на європейську тарифну політику
У жовтні Пекін закликав китайських автовиробників тимчасово припинити масштабні інвестиції в країнах, які підтримали нові мита ЄС на електромобілі з Китаю. Серед них була й Польща. За даними Reuters, ще 12 країн ЄС утрималися, а п’ять – включно з Німеччиною – проголосували проти
Згортання виробництва Leapmotor у Польщі стало, принаймні частково, наслідком політичного тиску з боку Китаю
Попри припинення виробництва, Stellantis заявляє, що не відмовляється від партнерства з Leapmotor. Компанія володіє контрольним пакетом у спільному підприємстві – 51%, що дає їй виключні права на виробництво, продаж і експорт електромобілів китайського бренду за межами Китаю
«Ми повністю залучені до запуску моделей Leapmotor у Європі, однак наразі оцінюємо інші можливі варіанти для виробництва», – йдеться в офіційній заяві Stellantis
Серед потенційних локацій розглядається Іспанія. Як повідомляє німецьке видання Handelsblatt, оскільки Іспанія утрималася під час голосування щодо нових тарифів, вона виглядає політично безпечнішим вибором для майбутнього виробництва. За попередніми даними, саме там може розпочатися випуск нового електричного кросовера Leapmotor B10
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі