Stellantis володіє 51% спільного підприємства з китайською компанією Leapmotor. Але після втручання Пекіна плани почали змінюватися: китайський уряд закликав автовиробників припинити великі інвестиції в країнах ЄС, які підтримали нові мита проти китайських виробників електромобілів
У прагненні не відстати від глобального переходу до електромобільності, Stellantis інвестувала $1,6 мільярда у Leapmotor у 2023 році, отримавши 21% акцій китайського виробника. Угода дала Stellantis право продавати електромобілі Leapmotor у Європі. Однак, попри багатообіцяючий початок, співпраця вже зіткнулася з серйозними труднощами
Польща була серед країн ЄС, що схвалили додаткові мита на китайські електромобілі
Завод Stellantis у польському місті Тихи збирав компактний електрокар T03 для європейського ринку. Але 30 березня виробництво раптово припинили. Компанія офіційно не пояснила причину, але джерела повідомляють, що повертатися до складання T03 у Європі наразі не планується
Це особливо неприємно для Stellantis, оскільки ще в листопаді минулого року компанія відмовилася від планів виробляти другу модель Leapmotor на тому ж заводі. Тим часом китайські електромобілі, які постачаються до Європи з Китаю, досі обкладаються митом у 21%
Важко не пов’язати цю новину з реакцією Китаю на європейську тарифну політику
У жовтні Пекін закликав китайських автовиробників тимчасово припинити масштабні інвестиції в країнах, які підтримали нові мита ЄС на електромобілі з Китаю. Серед них була й Польща. За даними Reuters, ще 12 країн ЄС утрималися, а п’ять – включно з Німеччиною – проголосували проти
Згортання виробництва Leapmotor у Польщі стало, принаймні частково, наслідком політичного тиску з боку Китаю
Попри припинення виробництва, Stellantis заявляє, що не відмовляється від партнерства з Leapmotor. Компанія володіє контрольним пакетом у спільному підприємстві – 51%, що дає їй виключні права на виробництво, продаж і експорт електромобілів китайського бренду за межами Китаю
«Ми повністю залучені до запуску моделей Leapmotor у Європі, однак наразі оцінюємо інші можливі варіанти для виробництва», – йдеться в офіційній заяві Stellantis
Серед потенційних локацій розглядається Іспанія. Як повідомляє німецьке видання Handelsblatt, оскільки Іспанія утрималася під час голосування щодо нових тарифів, вона виглядає політично безпечнішим вибором для майбутнього виробництва. За попередніми даними, саме там може розпочатися випуск нового електричного кросовера Leapmotor B10
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі